Page 33 - kdk_yillik_rapor2018
P. 33

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU




                 mevzuata uygun ancak vicdanları rahatsız eden uygulamalarda idarelere hakkaniyet ilkesini
                 hatırlatmak ve gerektiğinde kamu hizmetlerinin daha iyi görülmesi adına mer’i mevzuatta
                 tespit ettiği eksiklik ve yanlışlıkların giderilmesi için önerilerde bulunmak için yasama
                 organı tarafından seçilerek görevlendirilmiş, hiçbir kişi veya kurumun telkinde ve imada
                 bulunamadığı  ve  mağduriyet  yaşadığını  iddia  eden  kişilerin  başvurusu  üzerine  harekete
                 geçen bağımsız bir kamu görevlisidir.
                 Kamu Denetçisi, halkın şikâyetlerini alıp, inceleyip araştırmakta, araştırma bulgularını
                 ve yakınmalarının sonucunu kişilere, aksaklıkları da giderilmesi için ilgili kurumlara
                 bildirmektedir. Bu noktada, Kamu Denetçisi için önemli olan, kişiler ile idare/idarelerden
                 hangisinin  haklı  olduğu  değil, kim  haklı  olursa  olsun Kamu Denetçisinin hukuka ve
                 hakkaniyete uygun kararlar alabilmesi, idarenin düzenli bir şekilde işlemesi ve idarenin
                 işlem ve eylemleri ile tutum ve davranışından vatandaşın zarar görmemesinin sağlanmasıdır.
                 Bu kapsamda Denetçiliğimizde, ‘mahalli idarelerce yürütülen hizmetler’, ‘ekonomi, maliye
                 ve vergi’ ile ‘ulaştırma, basın ve iletişim’ alanlarına ilişkin başvurular ele alınmakta olup en
                 çok başvuru ‘mahalli idarelerce yürütülen hizmetler’ alanından alınmaktadır.
                 Denetçiliğimiz dolayısıyla da Kurumumuz yukarıda belirtilen alanlarda ilgili bakanlıklar,
                 genel müdürlükler, başkanlıklar, kurumlar, üst kurullar, valilikler, büyükşehir belediyeleri,
                 belediyeler ile alandaki sivil toplum kuruluşlarıyla arasında güçlü ve verimli bir iletişim ağı
                 oluşturarak kişilerin alandaki idarelerle yaşadıkları veya yaşamakta oldukları anlaşmazlık ve
                 sorunları hızlı ve etkin ve bir şekilde çözüme kavuşturmakta önemli bir rol oynamaktadır.
                 Bu vesile ile 2018 yılında Kurumumuza yapılan ve sonuçlandırılan şikâyet başvurularını,
                 Kurumumuzun ulusal ve uluslararası faaliyetlerini içeren ‘Kamu Denetçiliği Kurumu 2018
                 yılı Yıllık Raporu’nun kişilerin hak arama kültürü ve bilincini daha da artırmasını ve kişiler
                 ile idareler arasındaki anlaşmazlık ve sorunlarının çözümüne katkı sağlamasını dilerim.


                                                                         Av. Hüseyin YÜRÜK
                                                                             Kamu Denetçisi



























              32 2018 YILLIK RAPOR
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38