Page 28 - kdk_yillik_rapor2018
P. 28
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
2.3 Sn. Sadettin KALKAN
amu Denetçiliği Kurumu, 6328 Sayılı Kanun uyarınca, idarenin her türlü eylem ve
Kişlemleri ile tutum ve davranışlarına ilişkin ortaya çıkan sorunlar hakkında hukuka
ve hakkaniyete uygunluk yönünden inceleme ve araştırma yaparak sorunları çözümlemek
üzere idare ile vatandaşın arasında köprü kurmakta ve idarelere tavsiyelerde bulunmaktadır.
Bu şekilde, kamu idarelerinin yönetiminin iyileştirilmesi, idarelerin takdir haklarını
bireylerin lehine kullanımını özendirerek toplumda hak arama kültürünün benimsenmesine
ve güçlenmesine önemli bir katkı sağlamaktadır.
İdarenin yargısal denetimi, hukuk devletinin en büyük güvencesi olmakla birlikte idareyi
denetlemeye dayalı sistemler mağduriyetlerin oluşmasını engelleyememekte ve telafi etme
konusunda ise yetersiz kalmaktadır. Bu noktada Kamu Denetçiliği Kurumundan, mevcut
sistemdeki hukuka aykırılıkların, kanuni boşlukların, hakkaniyetli olmayan uygulamaların
tespit edilerek hızlı bir şekilde çözüme kavuşturulması beklenmektedir.
Devletin, bireylerin şikâyetlerine önem verdiği, halkın katılımının desteklendiği yönetim
anlayışı ile toplumsal değerler olarak temel insan haklarının korunmasını ve güçlendirilmesini,
demokrasinin güçlenmesinde kamu vicdanının sesini duyurmayı Kurumumuz hedeflemiştir.
Bu doğrultuda, Kurumumuz Kanunu uyarınca da “iletişim araçlarını kullanma” ilkesi
benimsenmiştir. Bireylerle doğrudan iletişim kurulduğunda, çok defa bireyler şikâyet
konularının bir idari mercii nezdinde dikkate alındığından bahisle memnuniyetlerini dile
getirmektedir. İdarelerin erişilemez ve şikâyetleri önemsemeyen bir tutum içinde olduğuna
2018 YILLIK RAPOR 27