Page 46 - kdk_yillik_rapor2018
P. 46

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               3.2.2  Kurumumuzun Bilgi İşlem Altyapısı Alanında Yapılan Faaliyetler

               Kurumlar, hizmet kalitesinin arttığı günümüzde, hızla gelişen bilgi teknolojileri ile bu
               teknolojinin sunduğu imkânlardan yararlanmak amacıyla verdikleri hizmetleri en doğru
               şekilde paydaşlarına ulaştırma noktasında bilişim sistemlerini daha yaygın bir şekilde
               kullanmaktadır.
               Kurumumuzda bilgi teknolojisinin hızla gelişen bu imkânlarından yararlanmak,
               şikâyetçilere bu teknolojik imkânları en iyi ve kolay şekilde yararlanmalarını sağlamak
               amacıyla bu alanda önemli atılımlar yapmaktadır.
               Bu doğrultuda Kurumumuz ana hizmeti olan şikâyet başvurularına yönelik olarak
               başvurularının alınması noktasında “e- başvuru, elektronik posta yoluyla başvuru ve
               çocuk başvuruculara yönelik çocuk başvuru sayfasını” sürekli olarak geliştirmekte
               ve  yeni  uygulamalar  eklemektedir.  Bunun  yanında  şikâyetlerin  daha  hızlı  çözümü,
               şikâyetlerin etkin takibi, vatandaşın da kendi başvurusunu elektronik ortamda takip
               etmesinin sağlanması ve istatistiklerin raporlanması gibi birçok konuda daha etkin
               çalışmalara 2018 yılında başlanmış ve bu çalışmalar halen devam etmektedir.
               Bu kapsamda,
               ➢ Elektronik Belge  Yönetim Sistemi (EBYS), e-Başvuru ve çocuk başvuru sayfası
                  yapılan ihtiyaç analizi ve talepler çerçevesinde sürekli olarak güncellenmektedir.
                  Yapılan güncellemeler ile;
                  •  E-Başvuru sayfasının e-Devlet ile entegrasyonu yapılmış, şikâyetçilerin kararlarını
                     görebilmeleri ve yabancı kimlik numarası ile yabancıların e-başvuru sayfası
                     üzerinden başvuru yapabilmeleri sağlanmıştır.
                  •  Çocuk  başvuru  sayfasında  yapılan  MERNİS  entegrasyonu  ile  yaş  ve  cinsiyet
                     bilgilerinin otomatik olarak çekilebilmesi sağlanmıştır.
                  •  EBYS'nin UYAP web servis ve KEP ile entegrasyonları tamamlanarak Kurum
                     kullanımına açılmıştır.
                  •  Tapu  bilgilerini  sorgulama  uygulaması  geliştirilmiş  (TAKBIS-MEGSIS)  anlık
                     tapu kayıtlarının sorgulanması sağlanarak kurumlar arasındaki yazışma ile şikâyet
                     değerlendirme sürelerinde iyileştirmeler gerçekleştirilmiştir.
                  •  EBYS  sistemine  geliştirilmiş  SMS  entegrasyonları  sağlanarak  şikâyetçilerin
                     bilgilendirme süreçlerinde iyileştirmeler sağlanmıştır.
                  •  MERSİS, ESBİS, SENBİS ve DERBİS entegrasyonları ile Kurumumuza şikâyet
                     başvurusunda bulunan tüzel kişiler sisteme giriş yaptıklarında kişi, unvan, iletişim
                     ve meslek bilgilerinin sistem tarafından otomatik olarak doldurulması sağlanarak
                     başvuru sürecinin daha da kısalması sağlanmıştır.
                  •  Örnek  kararların  web  sayfasında  yayınlanabilmesi  için  Kararlar  Bilgi  Bankası
                     oluşturulmuştur.
                  •  Kurum personeline EBYS eğitimi verilmiştir.
                  •  Sonuçlanan  kararlar  postaya  verildiğinde,  şikayetçilere  otomatik  olarak  barkot
                     numarası verilerek kişilere postalarını kolayca takip edebilmeleri sağlanmıştır.
               ➢ Kadın web sayfamız kullanıma açılmıştır.
               ➢ Kurum portalı geliştirilmiştir.

                                                                        2018 YILLIK RAPOR  45
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51