Page 46 - kdk_yillik_rapor2018
P. 46
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
3.2.2 Kurumumuzun Bilgi İşlem Altyapısı Alanında Yapılan Faaliyetler
Kurumlar, hizmet kalitesinin arttığı günümüzde, hızla gelişen bilgi teknolojileri ile bu
teknolojinin sunduğu imkânlardan yararlanmak amacıyla verdikleri hizmetleri en doğru
şekilde paydaşlarına ulaştırma noktasında bilişim sistemlerini daha yaygın bir şekilde
kullanmaktadır.
Kurumumuzda bilgi teknolojisinin hızla gelişen bu imkânlarından yararlanmak,
şikâyetçilere bu teknolojik imkânları en iyi ve kolay şekilde yararlanmalarını sağlamak
amacıyla bu alanda önemli atılımlar yapmaktadır.
Bu doğrultuda Kurumumuz ana hizmeti olan şikâyet başvurularına yönelik olarak
başvurularının alınması noktasında “e- başvuru, elektronik posta yoluyla başvuru ve
çocuk başvuruculara yönelik çocuk başvuru sayfasını” sürekli olarak geliştirmekte
ve yeni uygulamalar eklemektedir. Bunun yanında şikâyetlerin daha hızlı çözümü,
şikâyetlerin etkin takibi, vatandaşın da kendi başvurusunu elektronik ortamda takip
etmesinin sağlanması ve istatistiklerin raporlanması gibi birçok konuda daha etkin
çalışmalara 2018 yılında başlanmış ve bu çalışmalar halen devam etmektedir.
Bu kapsamda,
➢ Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS), e-Başvuru ve çocuk başvuru sayfası
yapılan ihtiyaç analizi ve talepler çerçevesinde sürekli olarak güncellenmektedir.
Yapılan güncellemeler ile;
• E-Başvuru sayfasının e-Devlet ile entegrasyonu yapılmış, şikâyetçilerin kararlarını
görebilmeleri ve yabancı kimlik numarası ile yabancıların e-başvuru sayfası
üzerinden başvuru yapabilmeleri sağlanmıştır.
• Çocuk başvuru sayfasında yapılan MERNİS entegrasyonu ile yaş ve cinsiyet
bilgilerinin otomatik olarak çekilebilmesi sağlanmıştır.
• EBYS'nin UYAP web servis ve KEP ile entegrasyonları tamamlanarak Kurum
kullanımına açılmıştır.
• Tapu bilgilerini sorgulama uygulaması geliştirilmiş (TAKBIS-MEGSIS) anlık
tapu kayıtlarının sorgulanması sağlanarak kurumlar arasındaki yazışma ile şikâyet
değerlendirme sürelerinde iyileştirmeler gerçekleştirilmiştir.
• EBYS sistemine geliştirilmiş SMS entegrasyonları sağlanarak şikâyetçilerin
bilgilendirme süreçlerinde iyileştirmeler sağlanmıştır.
• MERSİS, ESBİS, SENBİS ve DERBİS entegrasyonları ile Kurumumuza şikâyet
başvurusunda bulunan tüzel kişiler sisteme giriş yaptıklarında kişi, unvan, iletişim
ve meslek bilgilerinin sistem tarafından otomatik olarak doldurulması sağlanarak
başvuru sürecinin daha da kısalması sağlanmıştır.
• Örnek kararların web sayfasında yayınlanabilmesi için Kararlar Bilgi Bankası
oluşturulmuştur.
• Kurum personeline EBYS eğitimi verilmiştir.
• Sonuçlanan kararlar postaya verildiğinde, şikayetçilere otomatik olarak barkot
numarası verilerek kişilere postalarını kolayca takip edebilmeleri sağlanmıştır.
➢ Kadın web sayfamız kullanıma açılmıştır.
➢ Kurum portalı geliştirilmiştir.
2018 YILLIK RAPOR 45