Page 538 - kdk_yillik_rapor2018
P. 538

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU




                Kurum hakkında “yeterince, kısmen ya da az da olsa bilgi sahibi” olduğunu belirten
                  kesimin yüzdesinin 19,7 olduğu,

                Kurumun adını duymuş ancak, kurum hakkında hiç bilgi sahibi olmadığını belirten
                  kesim ise kurumun adını duyan % 25'lik kesimin % 21,9’una tekabül ettiği,  bu da
                  genel toplam içerisinde % 5,5'lik bir bölümü oluşturduğu,

                Öte yandan özellikle gençler arasında (18-24 yaş grubu) Kurumun adını duyanların
                  oranının diğer yaş grubu ortalamalarının altında olduğu tespit edilerek Kurumun
                  tanıtım çalışmaları planlanırken bu hedef kitleye yönelik çalışmalar yapılmasının
                  tavsiye edilebilirliği,
                Kurum adının daha çok “erkek, çalışan, orta yaş kuşak ve eğitimli kesim” arasında
                  göreli yaygın olduğu, bu kesim dışındaki toplumun diğer katmanlarına ulaşmanın
                  yolu üzerinde çalışılmasının gerekliliği,

                Diğer kesimlere ulaşılacak mecraların saptanması, bu kesimlerin takip ettiği başta
                  görsel medya olmak üzere diğer mecralar belirlenmesi,

                Kurum adının yaygın bir şekilde duyurulması ve aynı zamanda kurumun fonksiyonel
                  özelliklerinin iyi anlatılmasının son derece önemli olduğu,

                İhtiyaç halinde kuruma başvuru noktasında % 77,9’a denk gelen önemli bir
                  potansiyelin de olduğu,
               bu araştırma bulguları ile ortaya çıkmıştır. Kurumumuzun tanınırlık düzeyi kapsamında
               gerçekleştirilen bu araştırma sonrasında daha etkin tanıtım faaliyetleri hedeflenmiş ve
               2017 yılında  özellikle tanınırlık düzeyinin düşük olduğu kesimlere yönelik kitleye
               uygun ayrı ayrı faaliyetler gerçekleştirilmiştir.

               Kurumumuzca yapılan bu çalışma ve faaliyetler 2018 yılında da artarak devam etmiş
               ve  “Hak Arama Kültürünün Yaygınlaştırılması ve Farkındalığın Artırılması” adına
               bölgesel toplantılar, dezavantajlı gruplara yönelik ziyaret ve bilgilendirme çalışmaları,
               üniversite  /akademik  alana  yönelik  gerçekleştirilen  sunum  ve  konferanslar,  genele
               ve özele özgü çalıştaylar, Kurumu ve hak arama kültürünü ortaya koyan daha etkin
               tanıtıcı materyaller, yazılı ve görsel basında yer alma sıklığına yönelik yapıcı çalışmalar,
               sosyal medya kanalı ile daha fazla kesime ulaşma vb. birçok faaliyet gerçekleştirilmiştir.
               Bunlardan bazılarına kategorisel başlıklar altında aşağıda değinilmiştir.















                                                                        2018 YILLIK RAPOR  537
   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543