Page 538 - kdk_yillik_rapor2018
P. 538
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Kurum hakkında “yeterince, kısmen ya da az da olsa bilgi sahibi” olduğunu belirten
kesimin yüzdesinin 19,7 olduğu,
Kurumun adını duymuş ancak, kurum hakkında hiç bilgi sahibi olmadığını belirten
kesim ise kurumun adını duyan % 25'lik kesimin % 21,9’una tekabül ettiği, bu da
genel toplam içerisinde % 5,5'lik bir bölümü oluşturduğu,
Öte yandan özellikle gençler arasında (18-24 yaş grubu) Kurumun adını duyanların
oranının diğer yaş grubu ortalamalarının altında olduğu tespit edilerek Kurumun
tanıtım çalışmaları planlanırken bu hedef kitleye yönelik çalışmalar yapılmasının
tavsiye edilebilirliği,
Kurum adının daha çok “erkek, çalışan, orta yaş kuşak ve eğitimli kesim” arasında
göreli yaygın olduğu, bu kesim dışındaki toplumun diğer katmanlarına ulaşmanın
yolu üzerinde çalışılmasının gerekliliği,
Diğer kesimlere ulaşılacak mecraların saptanması, bu kesimlerin takip ettiği başta
görsel medya olmak üzere diğer mecralar belirlenmesi,
Kurum adının yaygın bir şekilde duyurulması ve aynı zamanda kurumun fonksiyonel
özelliklerinin iyi anlatılmasının son derece önemli olduğu,
İhtiyaç halinde kuruma başvuru noktasında % 77,9’a denk gelen önemli bir
potansiyelin de olduğu,
bu araştırma bulguları ile ortaya çıkmıştır. Kurumumuzun tanınırlık düzeyi kapsamında
gerçekleştirilen bu araştırma sonrasında daha etkin tanıtım faaliyetleri hedeflenmiş ve
2017 yılında özellikle tanınırlık düzeyinin düşük olduğu kesimlere yönelik kitleye
uygun ayrı ayrı faaliyetler gerçekleştirilmiştir.
Kurumumuzca yapılan bu çalışma ve faaliyetler 2018 yılında da artarak devam etmiş
ve “Hak Arama Kültürünün Yaygınlaştırılması ve Farkındalığın Artırılması” adına
bölgesel toplantılar, dezavantajlı gruplara yönelik ziyaret ve bilgilendirme çalışmaları,
üniversite /akademik alana yönelik gerçekleştirilen sunum ve konferanslar, genele
ve özele özgü çalıştaylar, Kurumu ve hak arama kültürünü ortaya koyan daha etkin
tanıtıcı materyaller, yazılı ve görsel basında yer alma sıklığına yönelik yapıcı çalışmalar,
sosyal medya kanalı ile daha fazla kesime ulaşma vb. birçok faaliyet gerçekleştirilmiştir.
Bunlardan bazılarına kategorisel başlıklar altında aşağıda değinilmiştir.
2018 YILLIK RAPOR 537