Page 537 - kdk_yillik_rapor2018
P. 537

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 8.   HAK ARAMA KÜLTÜRÜNÜN YAYGINLAŞTIRILMASI VE
                      PAYDAŞLARLA İLİŞKİLER

                 Kurumumuz idarenin insan hak ve özgürlüklerine saygılı bir şekilde görev yapmasına,
                 kamu hizmetlerinin etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesine, kamu yönetiminde
                 iyi  yönetim  ilkelerinin  hayata  geçirilmesine,  bu  kapsamda  birey  ve  idare arasındaki
                 sorunların önüne geçilmesine ve toplumda hak arama kültürünün benimsenmesine ve
                 güçlenmesine önemli katkılarda bulunmaktadır.

                 Etkin bir şikâyet mekanizmasıyla idarelerin hukuka ve hakkaniyete aykırı uygulamalarına
                 karşı vatandaşı korumak ve kamu hizmetlerinin insan hakları ile iyi yönetim ilkeleri
                 çerçevesinde yürütülmesine katkı sağlamak misyonunu üstlenen Kurumumuz, uzun
                 vadede hak arama kültürünün yaygın olduğu bir toplum ve hizmet standartlarının yüksek
                 olduğu  bir  kamu  yönetiminin  oluşmasında  etkin  bir  rol  oynamayı  hedeflemektedir.
                 Tüm bu hedefleri gerçekleştirebilmek için Kurumumuzun geniş kitleler tarafından
                 tanınması ve benimsenmesi son derece önem taşımaktadır.

                 Kurumumuzun faydalanıcısı olduğu “Kamu Denetçiliği Kurumunun Desteklenmesi
                 Projesi"nin ikinci bileşeni olan Teknik Yardım Sözleşmesi kapsamında Kurumumuzun
                 görevi, rolü ve çalışmalarımız hakkında kamuoyundaki tanınırlığımızı ölçmek amacıyla
                 “Kamuoyu Araştırması Anketinin” yapılması planlanmıştır.

                 Söz konusu çalışma ile;
                    o   Kurumumuzun kamuoyu nezdindeki tanınırlık düzeyinin belirlenmesi,

                    o   Gruplar (kadın/erkek, işçi/işveren/memur, öğrenci/emekli vb.) bazında tanınırlık
                       düzeyinin ortaya konulması,

                    o   Belirlenen oran sonrasında tanınırlık düzeyinin artırılması çalışmalarına yol
                       göstermesi,

                 hedeflenmiş olup, 9 Haziran – 1 Temmuz 2016 tarihleri arasında nüfusu 50 bin ve
                 üzeri yerleşim yerlerinde ikamet eden 18 ve üzeri yaştaki 10.000 kişi ile belirlenen soru
                 formu kapsamında telefon yöntemi ile gerçekleştirilmiş ve yüzde 95 güven aralığında
                 artı/eksi yüzde 0,98 hata payı ile çözümleme yapmaya olanak tanıyan bir örneklem
                 hacmine sahiptir.

                 Kurumumuzun  yeni kurulması  sebebiyle dış paydaşlarımıza yönelik gerçekleştirilen
                 bu saha çalışması, dış paydaşlarımızın memnuniyet veya tanınırlık düzeylerinin
                 belirlenmesi anlamında yapılan ilk çalışma olup, beklenen veya hedeflenen bir oran söz
                 konusu olmayıp, mevcut durumun ortaya konulması amaçlanmıştır.
                 Yapılan anket sonuçları değerlendirildiğinde ise;

                  Kurumun adının yüzde 25’lik bir kesim tarafından duyulduğu,



             536 2018 YILLIK RAPOR
   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542