Page 537 - kdk_yillik_rapor2018
P. 537
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
8. HAK ARAMA KÜLTÜRÜNÜN YAYGINLAŞTIRILMASI VE
PAYDAŞLARLA İLİŞKİLER
Kurumumuz idarenin insan hak ve özgürlüklerine saygılı bir şekilde görev yapmasına,
kamu hizmetlerinin etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesine, kamu yönetiminde
iyi yönetim ilkelerinin hayata geçirilmesine, bu kapsamda birey ve idare arasındaki
sorunların önüne geçilmesine ve toplumda hak arama kültürünün benimsenmesine ve
güçlenmesine önemli katkılarda bulunmaktadır.
Etkin bir şikâyet mekanizmasıyla idarelerin hukuka ve hakkaniyete aykırı uygulamalarına
karşı vatandaşı korumak ve kamu hizmetlerinin insan hakları ile iyi yönetim ilkeleri
çerçevesinde yürütülmesine katkı sağlamak misyonunu üstlenen Kurumumuz, uzun
vadede hak arama kültürünün yaygın olduğu bir toplum ve hizmet standartlarının yüksek
olduğu bir kamu yönetiminin oluşmasında etkin bir rol oynamayı hedeflemektedir.
Tüm bu hedefleri gerçekleştirebilmek için Kurumumuzun geniş kitleler tarafından
tanınması ve benimsenmesi son derece önem taşımaktadır.
Kurumumuzun faydalanıcısı olduğu “Kamu Denetçiliği Kurumunun Desteklenmesi
Projesi"nin ikinci bileşeni olan Teknik Yardım Sözleşmesi kapsamında Kurumumuzun
görevi, rolü ve çalışmalarımız hakkında kamuoyundaki tanınırlığımızı ölçmek amacıyla
“Kamuoyu Araştırması Anketinin” yapılması planlanmıştır.
Söz konusu çalışma ile;
o Kurumumuzun kamuoyu nezdindeki tanınırlık düzeyinin belirlenmesi,
o Gruplar (kadın/erkek, işçi/işveren/memur, öğrenci/emekli vb.) bazında tanınırlık
düzeyinin ortaya konulması,
o Belirlenen oran sonrasında tanınırlık düzeyinin artırılması çalışmalarına yol
göstermesi,
hedeflenmiş olup, 9 Haziran – 1 Temmuz 2016 tarihleri arasında nüfusu 50 bin ve
üzeri yerleşim yerlerinde ikamet eden 18 ve üzeri yaştaki 10.000 kişi ile belirlenen soru
formu kapsamında telefon yöntemi ile gerçekleştirilmiş ve yüzde 95 güven aralığında
artı/eksi yüzde 0,98 hata payı ile çözümleme yapmaya olanak tanıyan bir örneklem
hacmine sahiptir.
Kurumumuzun yeni kurulması sebebiyle dış paydaşlarımıza yönelik gerçekleştirilen
bu saha çalışması, dış paydaşlarımızın memnuniyet veya tanınırlık düzeylerinin
belirlenmesi anlamında yapılan ilk çalışma olup, beklenen veya hedeflenen bir oran söz
konusu olmayıp, mevcut durumun ortaya konulması amaçlanmıştır.
Yapılan anket sonuçları değerlendirildiğinde ise;
Kurumun adının yüzde 25’lik bir kesim tarafından duyulduğu,
536 2018 YILLIK RAPOR