Page 74 - kdk_yillik_rapor2018
P. 74
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
4.4 DOSTANE ÇÖZÜME İLİŞKİN İSTATİSTİKLER
Şikâyet başvurusunun daha etkin ve hızlı bir şekilde çözüme kavuşturulmasını sağlayan
uzlaştırma yoluyla uyuşmazlıkların çözümü usulü Kurumumuzca en sık başvurulan
yöntemlerdendir. Bu yöntem doğrultusunda, 2013 yılında 184, 2014 yılında 123, 2015
yılında 161, 2016 yılında 80 adet dosya uzlaşma yöntemiyle çözüme kavuşturulmuştur.
“Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar
Hakkında Yönetmelikte” 02/03/2017 tarihli ve 29995 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan
değişiklik ile Kurumumuzun kuruluş amacı doğrultusunda yapılan katkı ve hizmetlerini
düzgün ifade edilebilmesini teminen “Dostane Çözüm Kararı” eklenmiş olup, uzlaşma
kültürünün çerçevesi daha anlamlı hale getirilmiştir.
Bu kapsamda; 2017 yılında toplam “Çözüme Kavuşturulan Dosya Sayısı” 1.887 olup,
bunların 1.575 adedi Dostane Çözüm Kararı ile, 312 adedi ise Gönderme Kararı ile
gerçekleştirilmişti. 2018 yılına bakıldığında ise toplam “Çözüme Kavuşturulan Dosya
Sayısı” 2.498 olurken, bunların 1.916 adedi Dostane Çözüm Kararı ile, 582 adedi ise
Gönderme Kararı ile gerçekleştirilmiştir.
Tablo 27: 2018 Yılında Dostane Çözüm Yoluyla Çözüme Kavuşturulan Dosya Dağılımı
Dostane Çözüm Gönderme
Dostane Çözümle Kararı İle Kararı İle TOPLAM
Sonuçlandırılan Dosya Sayısı
1.916 582 2.498
Diğer yandan 2018 yılında Dostane Çözüm Yöntemiyle çözülen başvuru sayısı 2017
yılına oranla %32,38'lik bir artış yaşanmıştır.
Tablo 28: 2017- 2018 Yılları Karşılaştırmalı Dostane Çözüm İle Sonuçlandırılan Dosya
Dağılımı
Artış Oranı
Karşılaştırılan Dönem 2017 2018
%
Dostane Çözüm Kararı ile Sonuçlandırılan 1.575 1.916 21,65%
Toplam Şikâyet Sayısı
Gönderme Kararı ile Sonuçlandırılan 312 582 86,54%
Şikâyet Sayısı
TOPLAM 1.887 2.498 32,38%
2018 YILLIK RAPOR 73