Page 79 - kdk_yillik_rapor2018
P. 79
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
İncelemeye alınan toplam 21.647 adet şikâyet başvurusunun 17.615 tanesi (%81,37’si)
Kurumumuz tarafından sonuçlandırılmış ve inceleme sonuçları şikâyetçilere bildirilmiştir.
Verilen kararlara ilişkin ayrıntılı bilgilere yukarıdaki bölümlerde yer verilmiştir.
Kurumumuzca 2018 yılında sonuçlandırılan 17.615 başvurunun 4.106 adedi kabul
edilebilir nitelikte olarak değerlendirilmiştir. Bu oran %23,31’e tekabül etmektedir.
Kabul edilebilir başvuru oranı yukarıda yer verilen diğer Ombudsmanlık Kurumlarının
kabul edilebilir başvuru oranlarının bir hayli üzerinde gerçekleşmiştir.
Kabul edilebilir nitelikteki 4.106 başvurunun 2.498 adedi dostane çözüm ile
sonuçlandırılırken, 269’u Kısmen Tavsiye Kısmen Ret olmak üzere toplam 946
adet başvuru hakkında Tavsiye Kararı, 662 adet başvuru hakkında ise Ret Kararı
verilmiştir.
Tablo 32: 2018 Yılı Kabul Edilebilir Başvurulara İlişkin Karar Dağılımları
Karar Türleri 2018
Dostane Çözüm Yolu ile Çözümlenen Dosya Sayısı 2.498
Tavsiye Kararı 677
K.Tavsiye K Ret Kararı 269
Ret Kararı 662
Toplam 4.106
Kabul edilebilir başvurular hakkında verilen kararlardan, Dostane Çözüm, Tavsiye ve
Kısmen Tavsiye kararları toplamının oranı %83,88 e tekabül etmektedir. %16,12 sinde
ise şikâyet haklı bulunmayarak Ret Kararı verilmiştir. Bu hususlar değerlendirildiğinde
Kurumumuz; kendisine yapılan başvuruların %83,88’inde sorunu çözmüş veya
çözümüne yönelik iradesini ortaya koymuştur. Diğer bir anlatımla Kurumumuzun
sorunların çözümüne yönelik yeteneğini gösteren başarısı 2018 yılında %83,88
olarak gerçekleşmiştir.
Diğer yandan Kurumumuz, Yıllık Raporumuzun ilerleyen bölümlerinde yer verildiği
üzere, nitelikli ve kabul edilebilir başvuru sayısını artırmak için tanıtım faaliyetleri,
konferanslar ve yarışmalar düzenlemekte, çalıştaylar tertip etmekte, tanıtıma yönelik
basılı yayınların dağıtımını gerçekleştirmektedir. Şikâyet başvuru rehberi hem Kurum
sitemizde yayınlanmakta hem de basımı yapılarak vatandaşımıza dağıtılmaktadır.
E-başvuru sayfamızda da başvurucuyu bilgilendirmeye yönelik açıklamalara yer
verilmektedir.
2019 yılında da nitelikli ve kabul edilebilir başvuru sayısının artırılarak Kurumumuzun
sorun çözme yeteneğinin daha üst seviyelere çıkarılması için, bilinçlendirmeye ve
farkındalık artırmaya yönelik faaliyetlerimiz artarak devam edecektir.
78 2018 YILLIK RAPOR