Page 79 - kdk_yillik_rapor2018
P. 79

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU




                 İncelemeye alınan toplam 21.647 adet şikâyet başvurusunun 17.615 tanesi (%81,37’si)
                 Kurumumuz tarafından sonuçlandırılmış ve inceleme sonuçları şikâyetçilere bildirilmiştir.
                 Verilen kararlara ilişkin ayrıntılı bilgilere yukarıdaki bölümlerde yer verilmiştir.

                 Kurumumuzca 2018 yılında sonuçlandırılan 17.615 başvurunun 4.106 adedi kabul
                 edilebilir nitelikte olarak değerlendirilmiştir. Bu oran  %23,31’e  tekabül etmektedir.
                 Kabul edilebilir başvuru oranı yukarıda yer verilen diğer Ombudsmanlık Kurumlarının
                 kabul edilebilir başvuru oranlarının bir hayli üzerinde gerçekleşmiştir.

                 Kabul edilebilir nitelikteki 4.106 başvurunun  2.498 adedi dostane çözüm ile
                 sonuçlandırılırken, 269’u Kısmen  Tavsiye Kısmen Ret olmak üzere toplam 946
                 adet başvuru hakkında Tavsiye Kararı, 662 adet başvuru hakkında ise Ret Kararı
                 verilmiştir.
                 Tablo 32: 2018 Yılı Kabul Edilebilir Başvurulara İlişkin Karar Dağılımları

                  Karar Türleri                                                2018
                  Dostane Çözüm Yolu ile Çözümlenen Dosya Sayısı               2.498
                  Tavsiye Kararı                                                677
                  K.Tavsiye K Ret Kararı                                        269
                  Ret Kararı                                                    662
                  Toplam                                                      4.106

                 Kabul edilebilir başvurular hakkında verilen kararlardan, Dostane Çözüm, Tavsiye ve
                 Kısmen Tavsiye kararları toplamının oranı %83,88 e tekabül etmektedir. %16,12 sinde
                 ise şikâyet haklı bulunmayarak Ret Kararı verilmiştir. Bu hususlar değerlendirildiğinde
                 Kurumumuz; kendisine yapılan başvuruların  %83,88’inde sorunu çözmüş veya
                 çözümüne yönelik iradesini ortaya koymuştur. Diğer bir anlatımla Kurumumuzun
                 sorunların  çözümüne  yönelik  yeteneğini  gösteren  başarısı  2018  yılında  %83,88
                 olarak gerçekleşmiştir.

                 Diğer yandan Kurumumuz, Yıllık Raporumuzun ilerleyen bölümlerinde yer verildiği
                 üzere, nitelikli ve kabul edilebilir başvuru sayısını artırmak için tanıtım faaliyetleri,
                 konferanslar ve yarışmalar düzenlemekte, çalıştaylar tertip etmekte, tanıtıma yönelik
                 basılı yayınların dağıtımını gerçekleştirmektedir. Şikâyet başvuru rehberi hem Kurum
                 sitemizde yayınlanmakta hem de basımı yapılarak vatandaşımıza dağıtılmaktadır.
                 E-başvuru sayfamızda da başvurucuyu bilgilendirmeye yönelik açıklamalara yer
                 verilmektedir.

                 2019 yılında da nitelikli ve kabul edilebilir başvuru sayısının artırılarak Kurumumuzun
                 sorun çözme yeteneğinin daha üst seviyelere çıkarılması için, bilinçlendirmeye ve
                 farkındalık artırmaya yönelik faaliyetlerimiz artarak devam edecektir.



              78 2018 YILLIK RAPOR
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84