Page 93 - kdk_yillik_rapor2018
P. 93
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
İşçinin Çalışma Koşullarının Elverişsizliği
Başvuran, ilgili Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğünde güvenlik görevlisi olarak çalıştığını
belirterek vardiyaların düzensiz olması, çalışma saatlerinin belirsizliğini şikâyete konu
etmiş ve çalışma koşullarının belirli standartlara bağlanmasını talep etmiştir.
Kurumumuzca gerçekleştirilen dostane çözüm girişimleri neticesinde, başvuruya konu
talep hakkında Ankara Sosyal Güvelik İl Müdürü ile iletişime geçilerek, personelin iş
süreçlerinin netleştirilmesi yönünde 2018/4 sayılı İç Emir düzenlenmesi sağlanmış olup
16
başvurunun Dostane Çözüm Kararı ile sonlandırılması yoluna gidilmiştir.
Genel Sağlık Sigortası Borcunun Silinmesi
Başvuran, 2004 yılında Şanlıurfa’da tarım sigortası yaptırdığını ancak kendi TC
kimlik numarası yerine babasının TC kimlik numarasının sisteme kaydedildiğini,
sistemde bütün bilgiler kendisine ait olmasına rağmen TC kimlik numarasının hatalı
göründüğünü ve bu sebeple adına genel sağlık sigortası borcu çıkarıldığını belirterek;
anılan kaydın düzeltilmesini ve genel sağlık sigortası borcunun silinmesini talep etmiştir.
Şanlıurfa Sosyal Güvelik İl Müdürlüğü yetkilileri ile iletişime geçilmiş olup, başvuranın
iddiaları iletilmiş, kayıtlarda bir hata varsa düzeltilerek sonucu hakkında Kurumumuza
bilgi verilmesi istenmiş; yetkililerce başvuranın TC kimlik numarasının düzeltilmiş
olduğu ve 25/04/2018 tarihi itibariyle GSS prim borcunun olmadığı Kurumumuza
bildirilmiştir. Bu itibarla başvuruya konu talep yerine getirildiğinden Dostane Çözüm
17
Kararı verilmiştir.
Yersiz Sağlık Ödemesi Borcunun İptali
Başvuran; Muğla l. İcra Müdürlüğünün göndermiş olduğu …Basın Yayın Tic. Ltd.
Şti unvanlı işyerinden SGK’ya bildirilen hizmetlerinin iptal edilmesi sebebiyle faiz ve
borç aslı olmak üzere toplam 4.663,30 TL yersiz sağlık harcamasının ödenmesinin
talep edildiğini, söz konusu işyerinden anılan dönemlerde Dicle Üniversitesinde kalp
rahatsızlığına bağlı olarak tedavi gördüğünü ve yine söz konusu dönemde gelir testi
sonucunda 5510 sayılı Kanunun 60/1-c (yeşil kart) bendi kapsamında olduğu tespit
edildiğinden primlerinin hazine tarafından karşılandığını, SGK tarafından kendisine
çıkarılan borcun ilgili dönemlerde yeşil kartlı sayılması sebebiyle iptal edilmesini talep
etmesine rağmen tarafına bilgi verilmediğini, konuyla ilgili olarak gerekli inceleme
yapılarak ilgili dönemlerdeki hizmetlerinin 5510 sayılı Kanunun 60/1-c (yeşil kart)
kapsamında değerlendirilmesini ve mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.
Kurumumuzca gerçekleştirilen dostane çözüm girişimleri neticesinde, ilk olarak Muğla
Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü yetkilileri ile görüşülmüş, başvuranın durumu hakkında
detaylı bilgi alınmıştır. Akabinde Sosyal Güvenlik Kurumu Genel Sağlık Sigortası
Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kaynak Yönetimi Daire Başkanlığı, Sigorta Primleri Genel
16 2018/6421 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 08/06/2018 tarihli Dostane Çözüm Kararı
17 2018/3716 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 13/08/2018 tarihli Dostane Çözüm Kararı
92 2018 YILLIK RAPOR