Page 18 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 18

3.  BİLGİ VE TEKNOLOJİK KAYNAKLAR

                                                    Kurumlar, hizmet kalitesinin arttığı günümüzde, hızla gelişen
                                                    bilgi  teknolojileri  ile  bu  teknolojinin  sunduğu  imkânlardan
                                                    yararlanmak  amacıyla  verdikleri  hizmetleri  en  doğru  şekilde
                                                    paydaşlarına  ulaştırma  noktasında  bilişim  sistemlerini  daha
                                                    yaygın bir şekilde kullanmaktadır.

                                                    Kurumumuzda  bilgi       teknolojisinin  hızla  gelişen  bu
                                                    imkânlarından  yararlanmak,  şikâyetçilere  bu  teknolojik
              imkânları  en  iyi  ve  kolay  şekilde  yararlanmalarını  sağlamak  amacıyla  bu  alanda  önemli  atılımlar
              yapmaktadır.

              Kurumumuzda  bilgi  teknolojisinin  hızla  gelişen  bu  imkânlarından  yararlanmak,  çalışanlarına  ve
              şikâyetçilere bu teknolojik imkânları en iyi ve kolay şekilde yararlanmalarını sağlamak amacıyla bu
              alanda önemli atılımlar yapmaktadır.

              Bu  doğrultuda,  Kurumumuz  şikâyet  başvurularına
              yönelik  olarak  başvurularının  incelenme  noktasında
              verimliliği  ve  işlevselliği  artırmak  amacı  ile  Kamu
              Denetçiliği  Kurumu  bilgi  işlem  personeli  tarafından
              kendi  imkânlarıyla  8  aylık  süre  içerisinde  yazılan
              Şikâyet Yönetim Sistemi (SYS) 02/04/2019 tarihinde
              gerçekleştirilen törenle devreye girmiştir.

              Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, Kamu Denetçisi Yahya Akman, Arif Dülger, Sadettin Kalkan, C.
              Özlem Tunçak, Hüseyin Yürük ve tüm personelin  katılımıyla  gerçekleşen törende  Genel  Sekreter
              İbrahim Kılınç tarafından SYS’yi tanıtan bir sunum yapılmış ve Bilgi İşlem Bürosu Yazılım Geliştirme
              Uzmanları Adnan Canbolat, Seher Solmaz, Mustafa Büyükpehlivanoğlu, Yunus Akbudak ve Sinan
              Yücekaya’ya geliştirdikleri sistemin hatırası olarak hediye takdim edilmiştir.

                   Bu kapsamda uygulamaya giren Şikâyet Yönetim Sistemi, Kurumun ihtiyaç analizleri ve kurum
                     personelinden gelen talepler doğrultusunda;

                       SYS yazılımı      açık  kaynak  kodlu  geliştirilerek  platform  bağımsızlığı  ile  E-İmza
                        işleminde tarayıcı bağımsızlığı sağlanmıştır.
                       Yazılım  her  türlü  cihaz  için  uyumlu  bir  şekilde  geliştirilmiş  olup  tüm  cihazlarda
                        kullanılabilmektedir.
                       Kamu  kurum  ve  kuruluşları  ile  yapılan  entegrasyonlar  ile  şikâyet  başvurusunda  bulunan
                        gerçek/tüzel  kişilerin  beyanlarının  doğruluğunun  hızlı  ve  kolay  şekilde  teyit  edilmesine
                        imkân sağlamıştır.
                       Sistemde zorunlu hale getirilen tüzel kişi numaraları sayesinde, başvuru yapılırken web servis
                        aracılığı ile bilgileri otomatik olarak doldurulmakta olup başvuru süresinin kısaltılmasının
                        yanında eksik veri doldurulmasının da önüne geçilmektedir.
                       SYS’de dosyaya eklenen belgeler ve gelen yazışmalar bildirim olarak kullanıcılara düşmekte,
                        aynı anda birden fazla dosya hakkında bilgi edinebilmesi sağlanmaktadır.
                       Dosyayı inceleyen uzmanın şikâyet başvurusunda bulunan       kişiye  SMS,  e-posta  ve  e-
                        Başvuru üzerinden mesaj gönderme imkânı sağlanmıştır.
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23