Page 18 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 18
3. BİLGİ VE TEKNOLOJİK KAYNAKLAR
Kurumlar, hizmet kalitesinin arttığı günümüzde, hızla gelişen
bilgi teknolojileri ile bu teknolojinin sunduğu imkânlardan
yararlanmak amacıyla verdikleri hizmetleri en doğru şekilde
paydaşlarına ulaştırma noktasında bilişim sistemlerini daha
yaygın bir şekilde kullanmaktadır.
Kurumumuzda bilgi teknolojisinin hızla gelişen bu
imkânlarından yararlanmak, şikâyetçilere bu teknolojik
imkânları en iyi ve kolay şekilde yararlanmalarını sağlamak amacıyla bu alanda önemli atılımlar
yapmaktadır.
Kurumumuzda bilgi teknolojisinin hızla gelişen bu imkânlarından yararlanmak, çalışanlarına ve
şikâyetçilere bu teknolojik imkânları en iyi ve kolay şekilde yararlanmalarını sağlamak amacıyla bu
alanda önemli atılımlar yapmaktadır.
Bu doğrultuda, Kurumumuz şikâyet başvurularına
yönelik olarak başvurularının incelenme noktasında
verimliliği ve işlevselliği artırmak amacı ile Kamu
Denetçiliği Kurumu bilgi işlem personeli tarafından
kendi imkânlarıyla 8 aylık süre içerisinde yazılan
Şikâyet Yönetim Sistemi (SYS) 02/04/2019 tarihinde
gerçekleştirilen törenle devreye girmiştir.
Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, Kamu Denetçisi Yahya Akman, Arif Dülger, Sadettin Kalkan, C.
Özlem Tunçak, Hüseyin Yürük ve tüm personelin katılımıyla gerçekleşen törende Genel Sekreter
İbrahim Kılınç tarafından SYS’yi tanıtan bir sunum yapılmış ve Bilgi İşlem Bürosu Yazılım Geliştirme
Uzmanları Adnan Canbolat, Seher Solmaz, Mustafa Büyükpehlivanoğlu, Yunus Akbudak ve Sinan
Yücekaya’ya geliştirdikleri sistemin hatırası olarak hediye takdim edilmiştir.
Bu kapsamda uygulamaya giren Şikâyet Yönetim Sistemi, Kurumun ihtiyaç analizleri ve kurum
personelinden gelen talepler doğrultusunda;
SYS yazılımı açık kaynak kodlu geliştirilerek platform bağımsızlığı ile E-İmza
işleminde tarayıcı bağımsızlığı sağlanmıştır.
Yazılım her türlü cihaz için uyumlu bir şekilde geliştirilmiş olup tüm cihazlarda
kullanılabilmektedir.
Kamu kurum ve kuruluşları ile yapılan entegrasyonlar ile şikâyet başvurusunda bulunan
gerçek/tüzel kişilerin beyanlarının doğruluğunun hızlı ve kolay şekilde teyit edilmesine
imkân sağlamıştır.
Sistemde zorunlu hale getirilen tüzel kişi numaraları sayesinde, başvuru yapılırken web servis
aracılığı ile bilgileri otomatik olarak doldurulmakta olup başvuru süresinin kısaltılmasının
yanında eksik veri doldurulmasının da önüne geçilmektedir.
SYS’de dosyaya eklenen belgeler ve gelen yazışmalar bildirim olarak kullanıcılara düşmekte,
aynı anda birden fazla dosya hakkında bilgi edinebilmesi sağlanmaktadır.
Dosyayı inceleyen uzmanın şikâyet başvurusunda bulunan kişiye SMS, e-posta ve e-
Başvuru üzerinden mesaj gönderme imkânı sağlanmıştır.