Page 26 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 26
gerekli yazılı, görsel yayınların saptanması ve bunların derlenmesi, Kurum ile ilgili gazete ve dergileri,
yazı ve haberlerin arşivlenmesi ile Kurumun ve Başdenetçinin sosyal medya hesaplarının yönetilmesi
ve içerik sağlanması işlemlerini yürütmektedir.
5.1.5 İlk İnceleme, Dağıtım ve Bilgilendirme Bürosu Koordinatörlüğü
İlk İnceleme, Dağıtım ve Bilgilendirme Bürosu, şikâyetlere ilişkin başvurunun safahatı ile ilgili
başvuruculardan gelen bilgi taleplerinin karşılanması, başvurucunun dosya kapsamında ek bilgi ve belge
sunumlarını Kurumumuza yazılı olarak iletilmesi hususunda bilgilendirme yapılması, şikâyet başvuru
yöntemlerini çeşitlendirmek amacıyla çalışmalar yapılması ve mevcut şikâyet yöntemlerinin etkinliğini
takip ederek gerekli güncellemelerin yapılması görevlerini yürütmektedir. Başvuruları hakkında bilgi
almak üzere Kurumumuza yüz yüze, telefonla, bilgi edinme talepleri vb. yöntemlerle başvuru yapan
vatandaşlarımıza ait yapılan bilgilendirme faaliyetlerine ilişkin istatistik bilgiler “Faaliyet ve Proje
Bilgileri” başlığı altında yer verildiğinden burada ayrıca değinilmemiştir.
5.1.6 Başdenetçi Danışmanlığı
Başdenetçi Danışmanlığı, Kurumun işleyişinde etkinliğin ve verimliliğin artırılması kapsamında teşkilat
yapısı yönergesi ile Başdenetçiliğe doğrudan bağlı birim olacak şekilde oluşturulmuş olup,
Başdenetçinin vereceği görevleri gerine getirmektedir.
5.2 Genel Sekreterlikçe Sunulan Hizmetler
Genel Sekreterlik, Kurumun idari ve mali işleriyle sekretarya hizmetlerini yerine getirmekten
sorumludur. Bu çerçevede, Kamu Başdenetçiliği Makamının 14/08/2013 tarihli ve 61 sayılı onayı ile
oluşturulan ve en son 18/01/2019 tarihli ve 314 sayılı Olur ile güncellenen “Kamu Denetçiliği Kurumu
Teşkilat Yapısının Oluşturulmasına ve Personelin Çalışma Usul ve Esaslarına İlişkin Yönergesi”
kapsamında yer alan Genel Sekreterliğe bağlı hizmet birimlerince sunulan hizmetler aşağıda
sunulmaktadır.
5.2.1 Yönetim Hizmetleri Birimi
5.2.1.1 İnsan Kaynakları Bürosu
İnsan Kaynakları Bürosu, ilgili mevzuatta yer alan düzenlemeler çerçevesinde atama, nakil, ilerleme,
terfi, yer değiştirme, intibak, geçmiş hizmet değerlendirmeleri ve emeklilik gibi personel hareketleri
işlemlerinin yanı sıra personel istatistik bilgilerini üreterek Kurumumuz insan kaynaklarının yönetimi
konusunda yönetime doğru, güvenilir ve güncel bilgi sunmakta, kadrolara ilişkin iptal-ihdas işlemlerini
gerçekleştirmekte ve Eğitim Bürosu ile eğitim planlarının koordinasyonunu sağlamaktadır.
5.2.1.2 Destek Hizmetleri Bürosu
Destek Hizmetleri Bürosu, giden evrak ve arşiv işlemlerinin mevzuata uygun bir şekilde yürütülmesi,
satın alma, bakım-onarım, temizlik, yemek, ısınma, aydınlatma, haberleşme, ulaşım, güvenlik
hizmetlerinin sağlanması, sivil savunma ve seferberlik hizmetlerinin planlanması, toplantı ve
organizasyonlarla ilgili işlerin yerine getirilmesi, teknik donanımının düzenli ve sürekli çalışmasının
sağlanması ve Kurumumuz mülkiyetinde veya kullanımında bulunan taşınır ve taşınmazlara ilişkin
kayıtların tutulması görevlerini yerine getirmektedir.
5.2.1.3 Genel Evrak ve Şikâyet Başvuru Bürosu
Genel Evrak ve Şikâyet Başvuru Bürosu, Kuruma yapılan şikâyet başvurusu kaydının yapılarak,
numara ve dosyalamasının gerçekleştirilmekte ve şikâyet başvurusunun İlk İnceleme, Dağıtım ve Büro
Koordinatörlüğüne verilmesi işlemlerini yerine getirilerek, aynı zamanda Kurumumuzun genel evrak
hizmetlerini de yürütmektedir.
24