Page 15 - 2019_performans_programi
P. 15
T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
➢ KDK olarak Avrupa’da yaşayan 6 milyon vatandaşımıza “hak arama yollarını” öğretmek
amacıyla, farkındalık oluşturma projesi hayata geçirilmiş, bu kapsamda şu ana kadar
Avusturya, Belçika ve Almanya’ya çalışma ziyareti gerçekleştirilmiş ve ülke Ombuds-
manlarına orada yaşayan Türklerin sorunları aktarılmıştır.
➢ 2018 yılında KKTC, Belçika, Nijer, Almanya, Bosna Hersek, İran, Ukrayna, Sırbistan,
Sudan, Makedonya, Azerbaycan’a uluslararası toplantılar ve davetler üzerine ziyaretler
gerçekleştirilmiş, böylece Ombudsmanlar arası ikili ilişkilerimizin geliştirilmesi için
önemli adımlar atma fırsatları yakalanmıştır.
➢ Güncellenen “40 Soruda Ombudsmanlık Rehberinin” kurumsal tanıtım ve bilgilendir-
me amaçlı dağıtımına devam edilmiştir.
➢ Hakemli dergimiz “Ombudsman Akademik” ve Kurum Bültenimizin yeni sayıları ya-
yımlanmıştır.
➢ Basında yer alma sıklığımız artarak devam etmiş, televizyon ve radyolarla röportajlar
gerçekleştirilmiştir.
Bu faaliyetler sonucunda Kurumumuza yapılan şikâyet başvuru sayısı 2016 yılında
5.519 iken %210 artış ile 2017 yılında 17.131’ e yükselmiş ve 14 Ekim 2018 tarihi itibariyle
ise bu sayı 12.173 olmuştur.
2017 yılında 1.887 adet başvuru dostane çözüm ile sonuçlandırılmışken; 14 Ekim 2018
tarihi itibariyle ise bu sayı 1.908 olarak gerçekleşmiştir.
Yine Tavsiye Kararlarına uyum oranlarına bakıldığında, 2016 yılında %42 olan uyum
oranı, 2017 yılında %65’e yükselmiş, 2018 yılında da aynı düzeyde uygulanma oranları
devam ettirilmiştir.
Kurumumuzca 2019 yılında da “Hak Arama Kültürünün Yaygınlaştırılması ve Farkındalı-
ğın Artırılması” adına bölgesel toplantılar, dezavantajlı gruplara yönelik ziyaret ve bilgilen-
dirme çalışmaları, üniversite öğrencileri ve akademisyenlere yönelik gerçekleştirilen sunum
ve konferanslar, üniversitelerde “Ombudsmanlık Toplulukları”nın artırılması, genele ve özele
özgü çalıştaylar, Kurumu ve hak arama kültürünü ortaya koyan daha etkin tanıtıcı materyal-
ler, yazılı ve görsel basında yer alma sıklığına yönelik yapıcı çalışmalar, yurtdışında vatandaş-
larımızın hak arama kültürünün yaygınlaştırması faaliyetleri ve sosyal medya kanalı ile daha
fazla kesime ulaşma, vb. birçok faaliyet gerçekleştirilecektir.
Bunun yanı sıra, şikâyetlerin daha hızlı ve etkin bir şekilde ele alınarak sonuçlandırıl-
masını ve takibini sağlamak, kurumsallaşmanın güçlendirilmek, kurumsal kimliğin gelişti-
rilmesini sağlamak, Kurumun bilgi teknolojileri altyapısını güçlendirmek, dostane çözümü
yaygınlaştırmak adına birçok faaliyete imza atılacaktır.
Amacımız ve hedefimiz hak arama kültürünün yaygın olduğu bir toplum ve hizmet
standartlarının yüksek olduğu bir kamu yönetimi oluşmasında etkin bir rol oynamaktır.
Bu kapsamda, başarılı bir şekilde uygulanması ile Kurumumuza ve Ülkemiz kamu yöneti-
mine sağlanacak katkının artırılacağını düşündüğümüz Kamu Denetçiliği Kurumu 2019 Yılı
Performans Programının hayırlı olmasını dilerim.
Şeref MALKOÇ
Kamu Başdenetçisi
2019
16 PERFORMANS
PROGRAMI