Page 25 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 25
Kamu kurum ve kuruluşları ile yapılan entegrasyonlar ile şikâyet başvurusunda bulunan
gerçek/tüzel kişilerin beyanlarının doğruluğu hızlı ve kolay şekilde teyit edilmesine
imkân sağlamıştır.
Sistemde zorunlu hale getirilen tüzel kişi numaraları sayesinde, başvuru yapılırken web
servis aracılığı ile bilgileri otomatik olarak doldurulmakta olup başvuru süresinin
kısaltılmasının yanında eksik veri doldurulmasının da önüne geçilmektedir.
SYS’de dosyaya eklenen belgeler ve gelen yazışmalar bildirim olarak kullanıcılara
düşmekte aynı anda birden fazla dosya hakkında bilgi edinebilmesi sağlanmaktadır.
Dosyayı inceleyen uzmanın şikâyet başvurusunda bulunan kişiye SMS, e-posta ve
e-başvuru üzerinden mesaj gönderme imkânı sağlanmıştır.
Şikâyet başvurularının alındığı e-başvuru sistemi yeni bir arayüz ve kullanım kolaylığı ile
29/03/2019 tarihinde kullanıma açılmış olup, E-Başvuru sisteminde şikâyet başvurusunda
bulunan kişilerden gelen talepler doğrultusunda;
e-Başvuru sayfası responsive olarak tasarlanmış olup tüm cihazlarda uyumlu olarak
çalışması sağlanmıştır.
Kurumumuza gerçek, tüzel ve yabancı kişiler kendileri veya vekil olarak başvuru
yapabilmektedirler. Bu kapsamda, kişiler kurumumuza başvuru yaptıktan sonra şikâyet
başvurularının durumlarını, daha önceki başvurularını ve çıkan kararlarını
görüntüleyebilme imkânı sağlanmıştır.
Başvuru sahibine, e-Başvuru sistemi üzerinden şikâyetinden vazgeçebilme, bir defaya
mahsus olmak üzere e-başvuru sayfasından şikâyet dosyasını inceleyen uzmana
doğrudan mesaj atma ve ilgili şikâyet dosyasına ek bilgi ve belge yükleme imkânları
getirilmiştir.
Bilgi İşlem Alt Yapı Çalışmaları kapsamında ise, SYS sisteminin devreye alınması için sistem
altyapı çalışmaları yapılmış, network altyapısı düzenlenmiş, yedekleme sistemine ilaveler
yapılmış, internet servis sağlayıcı değişikliğine gidilmiş, Kurum web sunucuları güncellenmiş,
sızma testi işlemlerine başlanmış ve güvenlik açıklarına karşı çalışmalar gerçekleştirilmektedir.
Ayrıca Çocuk web sitesi için (KDK Çocuk) sertifikası alınmış ve kullanıcı destek işlemlerine
ilişkin geliştirmeler yapılmıştır.
GENEL İSTATİSTİKLER
Kurumumuza, 2013 yılından 30.06.2019 tarihine kadar toplam 70.279 adet şikâyet başvurusu
yapılmıştır.
Yıllar itibariyle Başvuru Sayıları
2019
Yıl/Tarih 2013 2014 2015 2016 2017 2018 Toplam
(30 Haziran)
Toplam Şikâyet 7.638 5.639 6.055 5.519 17.131 17.585 10.712 70.279
Sayısı
Diğer yandan Kurumumuza 2019 (1 Ocak -30 Haziran) döneminde yapılan başvuruların 2018
(1 Ocak - 30 Haziran) dönemindeki başvurularla dönemsel karşılaştırılması yapıldığında ise
%24,79’luk bir artış yaşanmıştır.
24