Page 25 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 25

  Kamu kurum ve kuruluşları ile yapılan entegrasyonlar ile şikâyet başvurusunda bulunan
                         gerçek/tüzel  kişilerin  beyanlarının  doğruluğu  hızlı  ve  kolay  şekilde  teyit  edilmesine
                         imkân sağlamıştır.
                       Sistemde zorunlu hale getirilen tüzel kişi numaraları sayesinde,  başvuru yapılırken web
                         servis  aracılığı  ile  bilgileri  otomatik  olarak  doldurulmakta  olup  başvuru  süresinin
                         kısaltılmasının yanında eksik veri doldurulmasının da önüne geçilmektedir.

                       SYS’de  dosyaya  eklenen  belgeler  ve  gelen  yazışmalar  bildirim  olarak  kullanıcılara
                         düşmekte aynı anda birden fazla dosya hakkında bilgi edinebilmesi sağlanmaktadır.

                       Dosyayı  inceleyen  uzmanın  şikâyet  başvurusunda  bulunan  kişiye  SMS,  e-posta  ve
                         e-başvuru üzerinden mesaj gönderme imkânı sağlanmıştır.

                Şikâyet  başvurularının  alındığı  e-başvuru  sistemi  yeni  bir  arayüz  ve  kullanım  kolaylığı  ile
                 29/03/2019  tarihinde  kullanıma  açılmış  olup,  E-Başvuru  sisteminde  şikâyet  başvurusunda
                 bulunan kişilerden gelen talepler doğrultusunda;

                       e-Başvuru  sayfası  responsive  olarak  tasarlanmış  olup  tüm  cihazlarda  uyumlu  olarak
                        çalışması sağlanmıştır.

                       Kurumumuza  gerçek,  tüzel  ve  yabancı  kişiler  kendileri  veya  vekil  olarak  başvuru
                        yapabilmektedirler. Bu kapsamda, kişiler kurumumuza başvuru yaptıktan sonra şikâyet
                        başvurularının  durumlarını,  daha  önceki  başvurularını  ve  çıkan  kararlarını
                        görüntüleyebilme imkânı sağlanmıştır.

                       Başvuru sahibine, e-Başvuru sistemi üzerinden şikâyetinden vazgeçebilme, bir defaya
                        mahsus  olmak  üzere  e-başvuru  sayfasından  şikâyet  dosyasını  inceleyen  uzmana
                        doğrudan mesaj atma ve ilgili şikâyet dosyasına ek bilgi ve belge yükleme imkânları
                        getirilmiştir.

                Bilgi İşlem Alt Yapı Çalışmaları kapsamında ise, SYS sisteminin devreye alınması için sistem
                 altyapı  çalışmaları  yapılmış,  network  altyapısı  düzenlenmiş,  yedekleme  sistemine  ilaveler
                 yapılmış, internet servis sağlayıcı değişikliğine gidilmiş, Kurum web sunucuları güncellenmiş,
                 sızma testi işlemlerine başlanmış ve güvenlik açıklarına karşı çalışmalar gerçekleştirilmektedir.
                 Ayrıca Çocuk web sitesi için (KDK Çocuk) sertifikası alınmış ve kullanıcı destek işlemlerine
                 ilişkin geliştirmeler yapılmıştır.


              GENEL İSTATİSTİKLER

              Kurumumuza,  2013  yılından  30.06.2019  tarihine  kadar  toplam  70.279  adet  şikâyet  başvurusu
              yapılmıştır.

               Yıllar itibariyle Başvuru Sayıları
                                                                                             2019
              Yıl/Tarih               2013   2014      2015    2016     2017     2018                  Toplam
                                                                                        (30 Haziran)
              Toplam Şikâyet          7.638   5.639   6.055   5.519   17.131   17.585       10.712      70.279
              Sayısı

              Diğer  yandan  Kurumumuza  2019  (1  Ocak  -30  Haziran)  döneminde  yapılan  başvuruların  2018
              (1  Ocak  -  30  Haziran)  dönemindeki  başvurularla  dönemsel  karşılaştırılması  yapıldığında  ise
              %24,79’luk bir artış yaşanmıştır.
                                                                                                           24
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30