Page 30 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 30
Dosya Bilgileri
Kurumumuza 2019 yılı ilk altı ayında gelen 10.712 ve 2018 yılından devreden 4.032 adet olmak
üzere toplam 14.744 adet şikâyet başvurusu değerlendirilmek üzere işleme alınmıştır.
İncelenmeye alınan toplam 14.744 adet şikâyet başvurusunun 12.087 tanesi (% 81,98’i)
Kurumumuz tarafından sonuçlandırılmış olup, 2.657 adet şikâyet başvurunun incelenmesine
devam edilmektedir. Diğer yandan, yapılan ön değerlendirme sonucunda 1.322 adedi kendi
içerisinde konu ve sebep bakımından aynı olan şikâyet başvurusu hakkında Birleştirme Kararı
verilerek tek dosya üzerinden incelemeye devam edilmiştir.
2019 İlk Yarısında Yılı Dosya Verileri
2019 (30 Haziran)
2018 Yılından 2019 (30 Haziran) İşlemi Devam
Yılında
Devreden Dosya Yılında Dağıtılmış Toplam Sonuçlandırılan Eden Dosya
Sayısı Dosya Sayısı Sayısı
Dosya Sayısı
4.032 10.712 14.744 12.087 2.657
Kurumumuza yapılan şikâyet başvurularının incelenmesi neticesinde Kurumumuzca aşağıda yer
alan kararlar verilmektedir.
Başvurunun Geçersiz Sayılması
Birleştirme Kararı
Ayırma Kararı
Gönderme Kararı
İncelenemezlik Kararı
Dostane Çözüm Kararı
Karar Verilmesine Yer Olmadığına Dair Karar
Ret Kararı
Kısmen Tavsiye Kısmen Ret Kararı
Tavsiye Kararı
Kurumumuz tarafından görev alanına girmeyen, şikâyet başvurusunda bulunması gereken kanunun
öngördüğü zorunlu hususları barındırmayan, belli bir konuyu içermeyen, yargı organlarında
görülmekte olan veya yargı organlarınca karara bağlanmış uyuşmazlıklara ilişkin olan, sebepleri,
konusu ve tarafları aynı olanlar ile daha önce sonuçlandırılan başvurular için “İncelenemezlik
Kararı” verilmektedir.
Kurumumuza başvuruda bulunulabilmesi için, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununda
öngörülen idari başvuru yolları ile özel kanunlarda yer alan zorunlu idari başvuru yollarının
tüketilmesi gerekmektedir. İdari başvuru yolları tüketilmeden yapılan başvurular için “Gönderme
Kararı” verilip, söz konusu başvuru ilgili idareye gönderilmektedir.
Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında
Yönetmeliğin 34 üncü maddesi uyarınca, şikâyetçinin başvurusundan vazgeçmesi, şikâyetçi gerçek
kişi ise ölümü veya tüzel kişi ise tüzel kişiliğinin sona ermesi, şikâyet konusu talebin ilgili idare
tarafından yerine getirilmesi, inceleme ve araştırma devam ederken şikâyet konusu hakkında dava
29