Page 551 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 551

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 10.3.4. Şikâyet Başvurularına İlişkin Bilgilendirme İstatistikleri

                 Vatandaşların Kurumumuzun şikâyet mekanizmasının işleyişi ve başvuru yöntemleri
                 hakkında bilgi almak için bilgilendirme taleplerinin karşılanması ve başvuru sonrasında
                 mevcut şikâyetin safahatı hakkında bilgi taleplerini karşılamak amacıyla İlk İnceleme,
                 Dağıtım ve Bilgilendirme Bürosu oluşturulmuştur.
                 Bu kapsamda,  Çağrı  merkezi  gibi çalışan  “Bilgilendirme Sistemimiz” vasıtasıyla
                 Kurumumuza ve İstanbul Büromuza şikâyet başvurularına ilişkin olarak; dosyanın
                 sahafatı, başvurunun usulü, yüzyüze görüşme talebi kapsamında bizzat gelen, telefon
                 vasıtasıyla ulaşan veya bilgi edinme yolu ile başvuran vatandaşlarımıza ait istatistiki
                 bilgiler aşağıda yer almaktadır.  Bu bilgilendirmelerle vatandaşın sorununa çözüm
                 aranmakta veya kendisine hukuki yardımda bulunularak yol göstermek suretiyle
                 gerekli yönlendirmeler yapılmaktadır.
                 Buna göre 2019 yılı sonu itibariyle;
                 -  Kurumumuzca aranmak ve Kurumumuza gelen olmak üzere toplam 86.796 telefon
                    görüşmesi,
                 -  Kurumumuza e-posta yoluyla yapılan 4.347 adet Bilgi Edinme başvurusu,

                 -  4982 sayılı Kanun kapsamında yapılan 315 adet bilgi edinme başvurusu,
                 -  Kurumumuza ve İstanbul Büromuza bizzat gelen vatandaşlarla yapılan 4.441 adet
                    yüz yüze görüşme,
                 -  Kurumumuzca Ombudsmanlık Halkla Buluşuyor Bölgesel Toplantıları, İl Çalışma
                    Ziyaretleri, Üniversite Konsferansları ile Uluslarası Alanda Hak Arama Kültürünün
                    Yaygınlaştırılması Kapsamında yüzü yüze gerçekleştirilen yaklaşık  12.000  adet
                    görüşme,
                 dâhil olmak üzere toplam 107.899 kişinin bilgi talebi karşılanmıştır.

                 Tablo 36: 2019 Yılında Bilgilendirme istatistikleri
                  Konu Başlığı                                            Sayı    Yüzde %
                  Yüz Yüze Görüşme                                       4.441     4,12%
                  Yapılan Bilgi Edinme Başvuruları                        315      0,29%
                  E-posta yoluyla gelen Bilgi Edinme Başvuruları         4.347     4,03%
                  Telefonla Görüşme                                      86.796   80,45%
                  Ombudsmanlık Halkla Buluşuyor Bölgesel Toplantıları
                  kapsamında, İl Çalışma Ziyaretleri kapsamında, İlköğretim ve
                  Liselerle Buluşmalarda, Üniversite Konferanslarında ve Uluslarası   12.000  11,12%
                  Alanda Hak Arama Kültürünün Yaygınlaştırılması Kapsamında
                  Yapılan Görüşmeler
                  TOPLAM                                                107.899




             550 2019 YILLIK RAPOR
   546   547   548   549   550   551   552   553   554   555   556