Page 553 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 553

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 adil ve kaliteli hizmet sunmalarını güvence altına alan bir araç görevi üstlenirken;
                 kamu kurumları açısından ise sunulan hizmetin yerindeliğini doğrulama işlevini yerine
                 getirmektedir.
                 Diğer taraftan toplumsal sorumlulukları gönüllü olarak üstlenmeyi hedefleyerek
                 özelde üyelerinin genelde ise vatandaşın politik, sosyal, kültürel, hukukî ve çevresel
                 amaçları kapsamında kamu idarelerine karşı sözcü konumunda yer alan vakıf, dernek
                 gibi bağımsız bir yapıda bulunan Sivil Toplum Kuruluşlarının Ombudsmanlığın doğal
                 fonksiyonunu yerine getirmesinde etkin bir rolü bulunmaktadır.
                 Bu kapsamda Kurumumuzun birincil düzeyde paydaşı olan ve hizmetin /mevzuatın/
                 hakların sunucusu konumunda bulunan idareler ve sivil toplum kuruluşları ile olan
                 iletişim ve iş birliği düzeyi gerek hak ihlallerinin önlenmesi, gerek hak arama kültürünün
                 yaygınlaştırılması ve gerekse kamu nezdinde iyi yönetişim hedefinin yakalanmasında
                 büyük önem taşımakta olup, bu kesimlere yönelik 2019 yılında gerçekleştirilen
                 faaliyetlerden bazıları aşağıda yer almaktadır:
                 10.4.1. Ombudsmanlık Halk Buluşmaları ve İl Çalışma Ziyaretlerinde İdare
                 ve STK Ziyaretleri

                 “Ombudsman Halkla Buluşuyor” teması çerçevesinde ve il çalışma ziyaretleri kapsamında
                 2019 yılında Adana, Konya, Çanakkale, Düzce ve Sakarya , Isparta ve Burdur , Çorum,
                 Çankırı, Erzurum, Ağrı, Batman, Giresun, Ordu, Hakkari, Gaziantep, Niğde, Malatya,
                 Ardahan, Kars, Şırnak, Bilecik, Manisa, Aydın ve Denizli illerinde düzenlenen bölgesel
                 toplantılar ve il çalışma programlarıyla ilgili olarak; gidilen illerdeki gerek yerel basın
                 ve medya mensuplarıyla gerekse vatandaşlarımız eşliğinde gerçekleştirilen faaliyetlere
                 raporumuzun ““Halkla İle İlişkiler” başlığı altında yer verilmiştir. Bu bölümde ise; söz
                 konusu organizasyon kapsamında kamu idareleri ve sivil toplum kuruluşlarına yönelik
                 Kurumumuzca gerçekleştiren faaliyetlerden bahsedilecektir.
                 Ombudsmanlık Halk buluşmalarında; illerdeki muhtarlar, sivil toplum kuruluşu
                 temsilcileri,  yerel  yöneticileri  ve  o  ilin  değişik  kesimlerini  temsil  eden  yaklaşık  900
                 kişilik davetli grubuna davetiye gönderilerek ve kendileri bizzat aranarak toplantıya
                 davet edilmiştir.

                 Kamu Başdenetçisi, Kamu Denetçileri ile Kurum Genel Sekreterinden oluşan heyet
                 tarafından, iki gün şeklinde planlanan il toplantılarının ilk gününde ilin Valisi, Belediye
                 Başkanı, yargı temsilcileri, önemli meslek kuruluşları ve STK’ların başkanları ziyaret
                 edilerek ilin sorunları ve çözüm arayışları istişare edilmiş, ikinci gün öğleden sonra ise
                 ana toplantı gerçekleştirilmiştir.











             552 2019 YILLIK RAPOR
   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558