Page 552 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 552
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Ayrıca, Kurumumuzun şikâyet başvularına yönelik gerçekleştirdiği bilgilendirme
faaliyetlerine ilişkin yıl bazlı dağılımı aşağıda yer almaktadır:
Tablo 37: Yıllar İtibariyle Bilgilendirme İstatistikleri
Şikâyet Başvurularına İlişkin Yıllar 2016 2017 2018 2019
İtibariyle Yapılan Bilgilendirme
Faaliyetleri Sayısı 3.551 20.405 97.538 107.899
Şekil 13: 2019 Yılı Bilgilendirme İstatistikleri
107.899
2019
97.538
2018
20.405
2017
3.551
2016
10.4. KAMU KURUMLARI VE STK'LAR İLE İLİŞKİLER
Kurumumuz; Kamu hizmetlerinin işleyişinde bağımsız ve etkin bir şikâyet mekanizması
oluşturmak suretiyle, idarenin her türlü eylem ve işlemleri ile tutum ve davranışlarını;
insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde, hukuka ve hakkaniyete uygunluk
yönlerinden incelemek, araştırmak ve önerilerde bulunmak üzere kurulmuştur.
Kurumumuz, bireyin hak ve özgürlüklerini idareye karşı korumakla yükümlü olmakla
birlikte bir diğer amacı ise kamu görevlilerine rehberlik etmek, sunulan kamu
hizmetlerinin kalitesinin standardını yükseltmek ve iyi yönetim ilkelerinin Türkiye’de
yerleşmesine katkıda bulunmaya çalışmaktadır.
Bu bağlamda Kamu Denetçiliği Kurumu hem vatandaş hem de kamu kurumları adına
olumlu işlevler üstlenmektedir. Vatandaş açısından kamu kurumlarının zamanında,
2019 YILLIK RAPOR 551