Page 104 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 104

Stratejik Planın oluşturulması aşamasında ortaya
                 B.  ZAYIFLIKLAR                      konulan zayıf yönlerimize ilişkin olarak; belirlenen
                                                      amaç ve hedefler kapsamında 2017, 2018, 2019 ve
                                                     2020 yıllarında gerçekleştirilen faaliyetlerle hedef ve

                                                      göstergelerin çok üstünde başarı yakalanmış olup,
                                                         söz konuş zayıf alanların çoğu giderilmiştir.




            ZAYIF YÖNLER                                             AZALTMA YOLLARI NELERDİR?


            1-  KDK’nın     tanınırlığının   yeterli     Kurumun tanıtıcı faaliyetlerde bulunması
                düzeyde olmaması                       Kurumun aldığı kararları, önerdiği politikaları ve  yıllık
                                                         raporları kamuoyunda daha etkin bir şekilde yayınlaması
                                                       Medya ile ilişkilerin güçlendirilmesi

                                                       İç  paydaş  açısından  kurumsal  kimliğin  ve  kurumsal
            2-  Paydaşlarla iletişim eksikliği
                                                         kültürün geliştirilmesi
                                                       Dış  paydaş  açısından  ise;  etkin  iletişim  stratejisinin
                                                         oluşturulması ile kurumsal farkındalığın artırılması
                                                       Kurum  mevzuatının  ihtiyaçlar  doğrultusunda  revize
            3-  İş/görev tanımlarının net olmaması
                                                         edilmesi
                                                        İş akışlarının oluşturulması
                                                       Karar  formatlarının  sadeleştirilerek  standart  bir  hale
            4-  Kurum     Kararlarının   niteliğinin
                paydaşlar    tarafından   yeterince      getirilmesi
                bilinememesi                           Yıllık ve özel raporların özet formatlarının hazırlanması
                                                       Kurum  işlemlerinde  çocuklara  özgü  bir  format
                                                         oluşturmak

            5-  Kurum isminin  ve uzman unvanının      Türk Dil Kurumu’na Ombudsman isminin Türkçeleşmesi
                yapılan       işin       mahiyetini      için başvurulması
                karşılamaması                          Uzmanlık unvanının raportörlük vb. olarak değiştirilmesi
                                                       Re’sen inceleme ve araştırma yetkisinin edinilmesi için
            6-  Re’sen  inceleme  ve  araştırma          yasal  düzenleme  yapılması  yönünde  girişimlerde
                yetkisinin olmaması
                                                         bulunulması
                                                       Kurumsal  yapının  ihtiyaçlara  cevap  verilebilir  hale
            7-  Teşkilat yapısının yeterli olmayışı
                                                         getirilmesine yönelik çalışmaların yapılması
                                                       Kurumsal kapasitenin artırılmasına yönelik olarak, insan
            8-  Kurumsal     kapasitenin   istenilen     kaynakları    sisteminin    etkinleştirilmesi,   iletişim
                düzeyde olmaması
                                                         stratejilerinin  oluşturulması  ile  bilgi  teknolojileri  alt
                                                         yapısının güçlendirilmesi gibi faaliyetlerin planlanması
                                                       Şikâyet Başvuru ve Karar Yönetim Sisteminin kurulması
            9-  EBYS’nin     Kurum     ihtiyaçlarını
                karşılamada yetersiz kalması             ve  diğer  sistem  yazılımlarıyla  entegrasyonunun
                                                         sağlanması
                                                       Paydaşlar nezdinde farkındalığın artırılması kapsamında
            10- Bireylerin    şikâyetlerin    takip
                edebilmeleri    için    etkin   bir      bireylerin  şikâyetlerin  takip  edebilmeleri  için  etkin  bir
                bilgilendirme             sisteminin     bilgilendirme sisteminin kurulması
                bulunmaması



                                                                                                           103
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109