Page 18 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 18

3.  BİLGİ VE TEKNOLOJİK KAYNAKLAR

                                                    Kurumlar, hızla gelişen bilgi teknolojileri ile bu teknolojinin
                                                    sunduğu  imkânlardan  yararlanmak  ve  ayrıca  daha  kaliteli
                                                    hizmet  vermek  amacıyla  verdikleri  hizmetleri  en  doğru
                                                    şekilde   paydaşlarına    ulaştırma   noktasında   bilişim
                                                    sistemlerini daha yaygın bir şekilde kullanmaktadır.

                                                    Kurumumuzda  bilgi  teknolojisinin  hızla  gelişen  bu
                                                    imkânlarından yararlanmak, çalışanlarına ve şikâyetçilere bu
              teknolojik imkânları en iyi ve kolay şekilde yararlanmalarını sağlamak amacıyla bu alanda önemli
              atılımlar yapmaktadır.


              Bu doğrultuda;
                Şikâyet  başvurularına  yönelik  olarak  başvurularının  incelenme  noktasında  verimliliği  ve
                 işlevselliği  artırmak  amacı  ile  Kurumumuzun  kendi  imkânlarıyla  yazılımını  yaptığı  Şikâyet
                 Yönetim Sisteminde (SYS), Kurumun ihtiyaç analizleri ve kurum personelinden gelen talepler
                 doğrultusunda;

                   SYS  sistemimizin  e-imza  entegrasyonları  geliştirilerek  daha  hızlı  ve  kullanışlı  hale
                     getirilmiştir.
                   Kullanıcıların  yaşadığı  problemlerin  daha  hızlı  çözülebilmesi  adına  yönetilebilir  ekranlar
                     tasarlanmıştır.
                   Uzaktan çalışma kapsamında güvenlik ve erişim güncelleştirilmeleri yapılmış, kullanıcılara
                     VPN  hesapları  açılarak  sorunsuz  ve  hızlı  şekilde  SYS  sistemine  7/24  erişebilmeleri
                     sağlanmıştır.
                   KEP gönderimlerinde yaşanan problemlerin giderilmesi için yazılım geliştirmeleri yapılarak
                     giden evrak bürosunda sorunsuz evrak gönderimi sağlanmıştır.
                   Gelen evrak bürosundan gelen talepler doğrultusunda yazılım güncelleştirilmeleri yapılarak
                     şikâyetçilerden daha doğru ve hızlı evrak alımı sağlanmıştır.
                   İlk inceleme, araştırma ve dağıtım bürosunun tüzel kişi, şikâyet edilen idare vb. bilgilerin
                     alınmasında  yaşadığı  problemler  giderilerek  ilgili  büro  tarafından  talep  edilen  ekranlarda
                     yazılım güncelleştirmeleri yapılmıştır.
                   Toplu başvurular için toplu havale, toplu karar yükleme, toplu imzalama, toplu kep gönderme,
                     toplu  sms  gönderme  gibi  işlemlerin  yapılmasını  sağlayan  masaüstü  uygulamalar
                     geliştirilmiştir.

                E-Başvuru, şikâyet başvurusunda bulunan kişilerden gelen talepler doğrultusunda;

                     Kurumumuza  gerçek,  tüzel  ve  yabancı  kişiler  kendileri  veya  vekil  olarak  başvuru
                      yapabilmektedirler.
                     E-Başvuru sayfamızda şikâyetçilerin yaşadığı problemler dikkate alınarak responsive ekran
                      güncelleştirilmeleri yapılmış olup tüm cihazlara uyumlu olarak çalışması sağlanmıştır.

                Salgın hastalık döneminde kurumumuzun personel ilanlarına başvurular kendi imkânlarımız ile
                 yazılımlarını geliştirdiğimiz sınav uygulamaları aracılığı ile yapılmıştır. Bu kapsamda;

                     Sözleşmeli Bilişim Personeli Sınav Başvurusu
                     Sözleşmeli Destek Personeli (Şoför) alım ilanlarına başvurular çevrimiçi olarak alınmıştır.

                                                             17
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23