Page 18 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 18
3. BİLGİ VE TEKNOLOJİK KAYNAKLAR
Kurumlar, hızla gelişen bilgi teknolojileri ile bu teknolojinin
sunduğu imkânlardan yararlanmak ve ayrıca daha kaliteli
hizmet vermek amacıyla verdikleri hizmetleri en doğru
şekilde paydaşlarına ulaştırma noktasında bilişim
sistemlerini daha yaygın bir şekilde kullanmaktadır.
Kurumumuzda bilgi teknolojisinin hızla gelişen bu
imkânlarından yararlanmak, çalışanlarına ve şikâyetçilere bu
teknolojik imkânları en iyi ve kolay şekilde yararlanmalarını sağlamak amacıyla bu alanda önemli
atılımlar yapmaktadır.
Bu doğrultuda;
Şikâyet başvurularına yönelik olarak başvurularının incelenme noktasında verimliliği ve
işlevselliği artırmak amacı ile Kurumumuzun kendi imkânlarıyla yazılımını yaptığı Şikâyet
Yönetim Sisteminde (SYS), Kurumun ihtiyaç analizleri ve kurum personelinden gelen talepler
doğrultusunda;
SYS sistemimizin e-imza entegrasyonları geliştirilerek daha hızlı ve kullanışlı hale
getirilmiştir.
Kullanıcıların yaşadığı problemlerin daha hızlı çözülebilmesi adına yönetilebilir ekranlar
tasarlanmıştır.
Uzaktan çalışma kapsamında güvenlik ve erişim güncelleştirilmeleri yapılmış, kullanıcılara
VPN hesapları açılarak sorunsuz ve hızlı şekilde SYS sistemine 7/24 erişebilmeleri
sağlanmıştır.
KEP gönderimlerinde yaşanan problemlerin giderilmesi için yazılım geliştirmeleri yapılarak
giden evrak bürosunda sorunsuz evrak gönderimi sağlanmıştır.
Gelen evrak bürosundan gelen talepler doğrultusunda yazılım güncelleştirilmeleri yapılarak
şikâyetçilerden daha doğru ve hızlı evrak alımı sağlanmıştır.
İlk inceleme, araştırma ve dağıtım bürosunun tüzel kişi, şikâyet edilen idare vb. bilgilerin
alınmasında yaşadığı problemler giderilerek ilgili büro tarafından talep edilen ekranlarda
yazılım güncelleştirmeleri yapılmıştır.
Toplu başvurular için toplu havale, toplu karar yükleme, toplu imzalama, toplu kep gönderme,
toplu sms gönderme gibi işlemlerin yapılmasını sağlayan masaüstü uygulamalar
geliştirilmiştir.
E-Başvuru, şikâyet başvurusunda bulunan kişilerden gelen talepler doğrultusunda;
Kurumumuza gerçek, tüzel ve yabancı kişiler kendileri veya vekil olarak başvuru
yapabilmektedirler.
E-Başvuru sayfamızda şikâyetçilerin yaşadığı problemler dikkate alınarak responsive ekran
güncelleştirilmeleri yapılmış olup tüm cihazlara uyumlu olarak çalışması sağlanmıştır.
Salgın hastalık döneminde kurumumuzun personel ilanlarına başvurular kendi imkânlarımız ile
yazılımlarını geliştirdiğimiz sınav uygulamaları aracılığı ile yapılmıştır. Bu kapsamda;
Sözleşmeli Bilişim Personeli Sınav Başvurusu
Sözleşmeli Destek Personeli (Şoför) alım ilanlarına başvurular çevrimiçi olarak alınmıştır.
17