Page 19 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 19
Kurumumuzun ihtiyaçları doğrultusunda kurum web sayfası ve çocuk web sayfası ile ilgili olarak
gerçekleştirilen faaliyetlere ilişkin gelen veriler doğrultusunda anlık güncellenmeleri ile
responsive ekran uyumluluğu kapsamında yazılım güncelleştirmeleri yapılmakta ve belirlenen
görsel tasarımlar çerçevesinde yayınlanması sağlanmaktadır.
Kurum içi işleyişler ile ilgili olarak yeni uygulama oluşturularak yayına alınırken, mevcut
uygulamaları geliştirme faaliyetlerine de devam edilmektedir. Bu kapsamda;
Kurum portalında; alt yapı güncelleştirmeleri yapılmış, personel giriş çıkışı ile ilgili bilgi
veren yeni bir uygulama yapılarak yayına alınmış, özel kalem birimi için saatlik izin
uygulaması oluşturulmuş, VPN şifre değiştirme ve ziyaretçi takip uygulamaları geliştirilmiş,
Kurum içi güncel bilgilerin paylaşılmasına devam edilmiştir.
Kurumumuzun ihtiyaçları ve İSO 27001 standartları kapsamında sistem ve network faaliyetlerine
devam etmekte olup bu kapsamda;
27001 kapsamında sistem odası yenileme ihalesi tamamlanarak 27 Şubat 2020 tarihinde
çalışmalara başlanmıştır.
İstanbul Ofisi ile Ankara kurum binası arasında network entegrasyonu sağlanmıştır.
Konferans salonu ses ve görüntü sistemleri yenileme ve bakım çalışmaları
tamamlanmıştır.
FKM(Felaket Kurtarma Merkezi) bağlantı işleri tamamlanmıştır.
Kurum personeline siber güvenlik firması tarafından bilgi güvenliği eğitimi verilmiştir.
EBYS sözleşmesi yenilenmiştir.
Kurum güvenlik kayıtlarının zaman damgası ile imzalanarak arşivlenmesi sağlanmıştır.
Atıl kalan sunucu güncelleştirmeleri tamamlanmıştır.
Yeni güvenlik cihazı alınarak Kurumumuz sunucu ve network sistemine başarılı şekilde
entegrasyonu sağlanmıştır.
EBYS, bilgisayar ve yazıcı arıza talepleri için son kullanıcı desteği sağlanmıştır.
Kurum personelinin kurum içi uygulamalara uzaktan erişebilmesi için vpn alt yapı
çalışmaları tamamlanarak kullanıma açılmıştır.
Uzaktan çalışma kapsamında kurum personelinin ihtiyacı olan diz üstü bilgisayar için
araştırma yapılarak 25 adet alım yapılmıştır.
Uzaktan çalışma kapsamında arızalı olan diz üstü bilgisayarlar onarılarak ayniyat
bürosuna teslim edilmiştir.
Uzaktan çalışma kapsamında kurum personelinin diz üstü bilgisayarına işletim sistemi ve
gerekli olan program kurulumları yapılmıştır.
Kurum personelinin ihtiyaçları doğrultusunda 20 adet masa üstü bilgisayar ve 3 adet diz
üstü bilgisayar alımı yapılmıştır.
İstanbul ofisimize güvenlik amaçlı kamera ve kayıt sistemleri kurulmuştur.
Kurumumuzun ve tüm personeline ait 2020 Aralık sonu itibariyle mevcut donanım bilgilerini Tablo
1.’de yer almaktadır:
18