Page 27 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 27
çalışmaları/faaliyetleri ile ilgili kamuoyunu aydınlatıcı basın haberleri, basın bültenleri ve basın
duyurularının hazırlanması ve basın-yayın kuruluşlarınca yayımlanmasının sağlanması, Kurum için
gerekli yazılı, görsel yayınların saptanması ve bunların derlenmesi, Kurum ile ilgili gazete ve
dergileri, yazı ve haberlerin arşivlenmesi ile Kurumun ve Başdenetçinin sosyal medya hesaplarının
yönetilmesi ve içerik sağlanması işlemlerini yürütmektedir.
5.1.5 İlk İnceleme, Dağıtım ve Bilgilendirme Bürosu Koordinatörlüğü
İlk İnceleme, Dağıtım ve Bilgilendirme Bürosu, şikâyetlere ilişkin başvurunun safahatı ile ilgili
başvuruculardan gelen bilgi taleplerinin karşılanması, başvurucunun dosya kapsamında ek bilgi ve
belge sunumlarını Kurumumuza yazılı olarak iletilmesi hususunda bilgilendirme yapılması, şikâyet
başvuru yöntemlerini çeşitlendirmek amacıyla çalışmalar yapılması ve mevcut şikâyet yöntemlerinin
etkinliğini takip ederek gerekli güncellemelerin yapılması görevlerini yürütmektedir. Başvuruları
hakkında bilgi almak üzere Kurumumuza yüz yüze, telefonla, bilgi edinme talepleri vb. yöntemlerle
başvuru yapan vatandaşlarımıza ait yapılan bilgilendirme faaliyetlerine ilişkin istatistik bilgiler
“Faaliyet ve Proje Bilgileri” başlığı altında yer verildiğinden burada ayrıca değinilmemiştir.
5.1.6 Başdenetçi Danışmanlığı
Başdenetçi Danışmanlığı, Kurumun işleyişinde etkinliğin ve verimliliğin artırılması kapsamında
teşkilat yapısı yönergesi ile Başdenetçiliğe doğrudan bağlı birim olacak şekilde oluşturulmuş olup,
Başdenetçinin vereceği görevleri gerine getirmektedir.
5.2 Genel Sekreterlikçe Sunulan Hizmetler
Genel Sekreterlik, Kurumun idari ve mali işleriyle sekretarya hizmetlerini yerine getirmekten
sorumludur. Bu çerçevede, Kamu Başdenetçiliği Makamının 14/08/2013 tarihli ve 61 sayılı onayı ile
oluşturulan ve en son 18/01/2019 tarihli ve 314 sayılı Olur ile güncellenen “Kamu Denetçiliği
Kurumu Teşkilat Yapısının Oluşturulmasına ve Personelin Çalışma Usul ve Esaslarına İlişkin
Yönergesi” kapsamında yer alan Genel Sekreterliğe bağlı hizmet birimlerince sunulan hizmetler
aşağıda sunulmaktadır.
5.2.1 Yönetim Hizmetleri Birimi
5.2.1.1 İnsan Kaynakları Bürosu
İnsan Kaynakları Bürosu, ilgili mevzuatta yer alan düzenlemeler çerçevesinde atama, nakil, ilerleme,
terfi, yer değiştirme, intibak, geçmiş hizmet değerlendirmeleri ve emeklilik gibi personel hareketleri
işlemlerinin yanı sıra personel istatistik bilgilerini üreterek Kurumumuz insan kaynaklarının yönetimi
konusunda yönetime doğru, güvenilir ve güncel bilgi sunmakta, kadrolara ilişkin iptal-ihdas
işlemlerini gerçekleştirmekte ve Eğitim Bürosu ile eğitim planlarının koordinasyonunu
sağlamaktadır.
5.2.1.2 Destek Hizmetleri Bürosu
Destek Hizmetleri Bürosu, giden evrak ve arşiv işlemlerinin mevzuata uygun bir şekilde yürütülmesi,
satın alma, bakım-onarım, temizlik, yemek, ısınma, aydınlatma, haberleşme, ulaşım, güvenlik
hizmetlerinin sağlanması, sivil savunma ve seferberlik hizmetlerinin planlanması, toplantı ve
organizasyonlarla ilgili işlerin yerine getirilmesi, teknik donanımının düzenli ve sürekli çalışmasının
sağlanması ve Kurumumuz mülkiyetinde veya kullanımında bulunan taşınır ve taşınmazlara ilişkin
kayıtların tutulması görevlerini yerine getirmektedir.
26