Page 88 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 88
1.2.3 Performans Göstergesi
Performans Ölçü 2018 2019 2020 2020 2021 2022
Göstergeleri Birimi Hedef Gerçekleşme Tahmin Tahmin
3- Şikâyet başvurularına
ilişkin kurum tarafından
karşılanan bilgilendirme Adet 97.538 107.899 99.653 184.758 100.650 101.656
taleplerinin sayısı
Göstergeye İlişkin Açıklama: Başvuru öncesinde veya sonrasında, şikâyet başvuru süreci ve diğer
hak arama yolları hakkında kişilerin bilgilendirilmesine ilişkindir.
Hesaplama Yöntemi: Kurumumuza iletilen şikâyet başvuruları ile bunlardan kaynaklı
diğer bilgilendirme taleplerinin sayısı dikkate alınmaktadır.
Verinin Kaynağı: Kurum tarafından oluşturulan, işleyiş sırasında kullanılan ve Kurum
sistemlerinde (SYS-EBYS) yer alan bilgi-belgeler (Söz konusu veri
kaynağı, 6328 sayılı Kanun gereğince her yıl TBMM’ye sunulan
Yıllık Raporlarda ve Sayıştay ile kamuoyunun denetimine açık olan
İdare Faaliyet Raporlarında alenileştirilmektedir).
Sorumlu İdare: KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Performans Göstergesine İlişkin Faaliyet Açıklamaları:
Vatandaşların Kurumumuzun şikâyet mekanizmasının işleyişi ve başvuru yöntemleri hakkında bilgi
almak için bilgilendirme taleplerinin karşılanması ve başvuru sonrasında mevcut şikâyetin safahatı
hakkında bilgi taleplerini karşılamak amacıyla İlk İnceleme, Dağıtım ve Bilgilendirme Bürosu
oluşturulmuştur.
Bu kapsamda, Çağrı merkezi gibi çalışan “Bilgilendirme Sistemimiz” vasıtasıyla Kurumumuza ve
İstanbul Büromuza şikâyet başvurularına ilişkin olarak; dosyanın sahafatı, başvurunun usulü,
yüzyüze görüşme talebi kapsamında bizzat gelen, telefon vasıtasıyla ulaşan veya bilgi edinme yolu
ile başvuran vatandaşlarımıza ait istatistiki bilgiler aşağıda yer almaktadır. Bu bilgilendirmelerle
vatandaşın sorununa çözüm aranmakta veya kendisine hukuki yardımda bulunularak yol
göstermek suretiyle gerekli yönlendirmeler yapılmaktadır.
Buna göre 2020 yılı sonu itibariyle;
- Kurumumuzca aranmak ve Kurumumuza gelen olmak üzere toplam 66.756 telefon görüşmesi,
- Kurumumuza e-posta yoluyla yapılan 86.040 adet bilgi talepleri,
- 4982 sayılı Kanun kapsamında yapılan 19.910 adet bilgi edinme başvurusu,
- Kurumumuza ve İstanbul Büromuza bizzat gelen vatandaşlarla yapılan 4.052 adet yüz yüze
görüşme,
- Kurumumuzca Ombudsmanlık Halkla Buluşuyor Bölgesel Toplantıları, İl Çalışma Ziyaretleri,
Üniversite Konsferansları, Gerçekleştirilen Radyo Buluşmaları, Vıdeokonferanslar ile Uluslarası
Alanda Hak Arama Kültürünün Yaygınlaştırılması Kapsamında yüzü yüze gerçekleştirilen
yaklaşık 8.000 adet görüşme,
dâhil olmak üzere toplam 184.758 kişinin bilgi talebi karşılanmıştır.
87