Page 88 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 88

1.2.3 Performans Göstergesi
                     Performans            Ölçü     2018    2019      2020        2020        2021      2022
                     Göstergeleri         Birimi                      Hedef   Gerçekleşme    Tahmin  Tahmin
               3- Şikâyet başvurularına
               ilişkin kurum tarafından
               karşılanan bilgilendirme    Adet    97.538  107.899  99.653       184.758     100.650  101.656
               taleplerinin sayısı



              Göstergeye İlişkin Açıklama:  Başvuru öncesinde veya sonrasında, şikâyet başvuru süreci ve diğer
                                             hak arama yolları hakkında kişilerin bilgilendirilmesine ilişkindir.
              Hesaplama Yöntemi:               Kurumumuza iletilen şikâyet başvuruları ile bunlardan kaynaklı
                                                                 diğer bilgilendirme taleplerinin sayısı dikkate alınmaktadır.

              Verinin Kaynağı:               Kurum tarafından oluşturulan, işleyiş sırasında kullanılan ve Kurum
                                             sistemlerinde (SYS-EBYS) yer alan bilgi-belgeler (Söz konusu veri
                                             kaynağı, 6328 sayılı Kanun gereğince her yıl TBMM’ye sunulan
                                             Yıllık Raporlarda ve Sayıştay ile kamuoyunun denetimine açık olan
                                             İdare Faaliyet Raporlarında alenileştirilmektedir).

              Sorumlu İdare:                       KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



              Performans Göstergesine İlişkin Faaliyet Açıklamaları:
              

              Vatandaşların Kurumumuzun şikâyet mekanizmasının işleyişi ve başvuru yöntemleri hakkında bilgi
              almak için bilgilendirme taleplerinin karşılanması ve başvuru sonrasında mevcut şikâyetin safahatı
              hakkında  bilgi  taleplerini  karşılamak  amacıyla  İlk  İnceleme,  Dağıtım  ve  Bilgilendirme  Bürosu
              oluşturulmuştur.

              Bu kapsamda, Çağrı merkezi gibi çalışan “Bilgilendirme Sistemimiz” vasıtasıyla Kurumumuza ve
              İstanbul  Büromuza  şikâyet  başvurularına  ilişkin  olarak;  dosyanın  sahafatı,  başvurunun  usulü,
              yüzyüze görüşme talebi kapsamında bizzat gelen, telefon vasıtasıyla ulaşan veya bilgi edinme yolu
              ile başvuran vatandaşlarımıza ait istatistiki bilgiler aşağıda yer almaktadır. Bu bilgilendirmelerle
              vatandaşın  sorununa  çözüm  aranmakta  veya  kendisine  hukuki  yardımda  bulunularak  yol
              göstermek suretiyle gerekli yönlendirmeler yapılmaktadır.

              Buna göre 2020 yılı sonu itibariyle;

              -  Kurumumuzca aranmak ve Kurumumuza gelen olmak üzere toplam 66.756 telefon görüşmesi,
              -  Kurumumuza e-posta yoluyla yapılan 86.040 adet bilgi talepleri,
              -  4982 sayılı Kanun kapsamında yapılan 19.910 adet bilgi edinme başvurusu,
              -  Kurumumuza  ve  İstanbul  Büromuza  bizzat  gelen  vatandaşlarla  yapılan  4.052  adet  yüz  yüze
                 görüşme,
              -  Kurumumuzca Ombudsmanlık Halkla Buluşuyor Bölgesel Toplantıları, İl Çalışma Ziyaretleri,
                 Üniversite Konsferansları, Gerçekleştirilen Radyo Buluşmaları, Vıdeokonferanslar ile Uluslarası
                 Alanda  Hak  Arama  Kültürünün  Yaygınlaştırılması  Kapsamında  yüzü  yüze  gerçekleştirilen
                 yaklaşık 8.000 adet görüşme,

              dâhil olmak üzere toplam 184.758 kişinin bilgi talebi karşılanmıştır.
                                                                                                            87
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93