Page 90 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 90

1.2.4 Performans Göstergesi
                                             Ölçü                     2020        2020        2021      2022
               Performans Göstergeleri               2018    2019             Gerçekleşme
                                            Birimi                   Hedef                   Tahmin  Tahmin
               4- Şikâyet mekanizmasının
               etkinliğinin artırılması
               amacıyla yapılan yenilik     Adet       26      24      20          52           20       20
               sayısı



              Göstergeye İlişkin Açıklama:  Kurumun görevini icra ederken kullandığı ve şikâyet başvurularının
                                             etkin    surette   incelenmesini/takibini   sağlayan    mevzuat
                                             hükümlerinin, idari süreçlerin ve teknik altyapının güncel şartlara
                                             uyumlaştırılması için yapılan yeniliklere ilişkindir.

              Hesaplama Yöntemi:               Şikâyet mekanizmasına olumlu katkı sunacak her tür yeniliğin
                                                                 sayısı dikkate alınmaktadır.

              Verinin Kaynağı:               Kurum tarafından oluşturulan, işleyiş sırasında kullanılan ve Kurum
                                             sistemlerinde (SYS-EBYS) yer alan bilgi-belgeler (Söz konusu veri
                                             kaynağı, 6328 sayılı Kanun gereğince her yıl TBMM’ye sunulan
                                             Yıllık Raporlarda ve Sayıştay ile kamuoyunun denetimine açık olan
                                             İdare Faaliyet Raporlarında alenileştirilmektedir).

              Sorumlu İdare:                       KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



              Performans Göstergesine İlişkin Faaliyet Açıklamaları:
              
                Şikâyet  başvurularına  yönelik  olarak  başvurularının  incelenme  noktasında  verimliliği  ve
                 işlevselliği  artırmak  amacı  ile  Kurumumuzun  kendi  imkânlarıyla  yazılımını  yaptığı  Şikâyet
                 Yönetim Sisteminde (SYS), Kurumun ihtiyaç analizleri ve kurum personelinden gelen talepler
                 doğrultusunda;

                 -  SYS  sistemimizin  e-imza  entegrasyonları  geliştirilerek  daha  hızlı  ve  kullanışlı  hale
                     getirilmiştir.

                 -  Kullanıcıların  yaşadığı  problemlerin  daha  hızlı  çözülebilmesi  adına  yönetilebilir  ekranlar
                     tasarlanmıştır.
                 -  Uzaktan çalışma kapsamında güvenlik ve erişim güncelleştirilmeleri yapılmış, kullanıcılara
                     VPN  hesapları  açılarak  sorunsuz  ve  hızlı  şekilde  SYS  sistemine  7/24  erişebilmeleri
                     sağlanmıştır.

                 -  KEP gönderimlerinde yaşanan problemlerin giderilmesi için yazılım geliştirmeleri yapılarak
                     giden evrak bürosunda sorunsuz evrak gönderimi sağlanmıştır.

                 -  Gelen evrak bürosundan gelen talepler doğrultusunda yazılım güncelleştirilmeleri yapılarak
                     şikâyetçilerden daha doğru ve hızlı evrak alımı sağlanmıştır.

                 -  İlk inceleme, araştırma ve dağıtım bürosunun tüzel kişi, şikâyet edilen idare vb. bilgilerin
                     alınmasında  yaşadığı  problemler  giderilerek  ilgili  büro  tarafından  talep  edilen  ekranlarda
                     yazılım güncelleştirmeleri yapılmıştır.






                                                                                                            89
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95