Page 90 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 90
1.2.4 Performans Göstergesi
Ölçü 2020 2020 2021 2022
Performans Göstergeleri 2018 2019 Gerçekleşme
Birimi Hedef Tahmin Tahmin
4- Şikâyet mekanizmasının
etkinliğinin artırılması
amacıyla yapılan yenilik Adet 26 24 20 52 20 20
sayısı
Göstergeye İlişkin Açıklama: Kurumun görevini icra ederken kullandığı ve şikâyet başvurularının
etkin surette incelenmesini/takibini sağlayan mevzuat
hükümlerinin, idari süreçlerin ve teknik altyapının güncel şartlara
uyumlaştırılması için yapılan yeniliklere ilişkindir.
Hesaplama Yöntemi: Şikâyet mekanizmasına olumlu katkı sunacak her tür yeniliğin
sayısı dikkate alınmaktadır.
Verinin Kaynağı: Kurum tarafından oluşturulan, işleyiş sırasında kullanılan ve Kurum
sistemlerinde (SYS-EBYS) yer alan bilgi-belgeler (Söz konusu veri
kaynağı, 6328 sayılı Kanun gereğince her yıl TBMM’ye sunulan
Yıllık Raporlarda ve Sayıştay ile kamuoyunun denetimine açık olan
İdare Faaliyet Raporlarında alenileştirilmektedir).
Sorumlu İdare: KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Performans Göstergesine İlişkin Faaliyet Açıklamaları:
Şikâyet başvurularına yönelik olarak başvurularının incelenme noktasında verimliliği ve
işlevselliği artırmak amacı ile Kurumumuzun kendi imkânlarıyla yazılımını yaptığı Şikâyet
Yönetim Sisteminde (SYS), Kurumun ihtiyaç analizleri ve kurum personelinden gelen talepler
doğrultusunda;
- SYS sistemimizin e-imza entegrasyonları geliştirilerek daha hızlı ve kullanışlı hale
getirilmiştir.
- Kullanıcıların yaşadığı problemlerin daha hızlı çözülebilmesi adına yönetilebilir ekranlar
tasarlanmıştır.
- Uzaktan çalışma kapsamında güvenlik ve erişim güncelleştirilmeleri yapılmış, kullanıcılara
VPN hesapları açılarak sorunsuz ve hızlı şekilde SYS sistemine 7/24 erişebilmeleri
sağlanmıştır.
- KEP gönderimlerinde yaşanan problemlerin giderilmesi için yazılım geliştirmeleri yapılarak
giden evrak bürosunda sorunsuz evrak gönderimi sağlanmıştır.
- Gelen evrak bürosundan gelen talepler doğrultusunda yazılım güncelleştirilmeleri yapılarak
şikâyetçilerden daha doğru ve hızlı evrak alımı sağlanmıştır.
- İlk inceleme, araştırma ve dağıtım bürosunun tüzel kişi, şikâyet edilen idare vb. bilgilerin
alınmasında yaşadığı problemler giderilerek ilgili büro tarafından talep edilen ekranlarda
yazılım güncelleştirmeleri yapılmıştır.
89