Page 20 - 2020_Performans_Programi
P. 20

T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU






                   Ø  E-Başvuru, şikâyet başvurusunda bulunan kişilerden gelen talepler doğrultusunda;
                •  Kurumumuza gerçek, tüzel ve yabancı kişiler kendileri veya vekil aracılığıyla başvuru
                   yapabilmektedirler.
                •  Kişilerin  Kurumumuza başvuru yaptıktan sonra şikâyet başvurularının durumlarını,
                   daha önceki başvurularını ve çıkan
                   kararlarını görüntüleyebilmelerine imkân
                   sağlanmıştır.

                •  Başvuru  sahibine,    e-başvuru  sistemi
                   üzerinden istemesi halinde şikâyetinden
                   vazgeçme imkânı sağlanmıştır.
                •  Başvuru sahibinin e-başvuru sayfasından
                   şikâyet  dosyasını  inceleyen  uzmana
                   doğrudan mesaj atma imkânı sağlanmıştır.

                •  Başvuru sahibinin ilgili şikâyet dosyasına
                   ek bilgi ve belge yükleme olanağı
                   getirilmiştir.

                •  SMS  entegrasyonları  ile  şikâyetçilerin          Resim-2 E-Başvuru Giriş Ekranı
                   bilgilendirme süreçlerinde iyileştirmeler
                   sağlanmıştır.
                •  E-başvuru  sayfası  responsive  olarak  tasarlanmış  olup  tüm  cihazlara  uyumlu  olarak
                   çalışması sağlanmıştır.
                •  E-devlet entegrasyonu tamamlanarak vatandaşların e-devlet üzerinden Kurumumuza
                   başvuru yapabilmesi imkânı sağlanmıştır.
                •  Kurumuz çocuklardan da şikâyet başvurusu almakta olup çocuklar için farklı bir başvuru
                   formu bulunmaktadır. MERNİS’ten gelen yaş bilgisine göre kişilerin ilgili form alanlarına
                   sistem tarafından otomatik yönlendirilmesi sağlanmıştır.
                Ø Kurumumuzun ihtiyaçları doğrultusunda kurum ve kuruluşlarla yapılan protokol
                   çalışmalarının kapsamı ve yapılan entegrasyonlar aşağıda belirtilmektedir:
                •  UYAP,  UAVT,  MERSİS,  ESBİS,  DERBİS  ve  TAKBİS  sistemlerinin    Kurumumuzca
                   kullanılması ve yazışmaya gerek kalmaksızın şikâyetlerin daha hızlı çözümü konusunda
                   protokol imzalanmış ve söz konusu sistemler  Kurumumuz tarafından kullanılmaya
                   başlanmıştır.

                •  Kurumumuza şikâyet başvurusu yapılırken kişiler hem kendi adına hem de vekili olduğu
                   kişi adına başvuru yapabilmektedir. Başvuru esnasında beyan edilen vekâlet belgesinin
                   doğruluğu ve geçerliliğini sorgulayabilmek amacı ile Noterler Birliği ile protokol
                   imzalanmış olup, teknik çalışmalar devam etmektedir.

                •  Personel  alımları  için  geliştirilen  sınav  sistemine  kişiler  başvuru  yaparken  sınav  ve
                   mezuniyet bilgilerinin otomatik olarak doldurulabilmesi için ÖSYM ve YÖK ile protokoller
                   imzalanmıştır.








                                                                                                  2020
                                                                                          PERFORMANS     21
                                                                                           PROGRAMI
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25