Page 39 - 2020_Performans_Programi
P. 39

T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU




                   Faaliyet Maliyetleri Tablosu


                    İdare Adı                                 KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU

                    Program Adı                               KAMU DENETÇİLİĞİ


                    Alt Program Adı                           HAK ARAMA KÜLTÜRÜNÜN
                                                              YAYGINLAŞTIRILMASI



                    Alt Program Hedefi:  Hak arama yollarının etkin bir şekilde tanıtılması ve toplumdaki haklar
                                        kültürünün kökleştirilmesi

                    Faaliyet Adı        Hak Arama Kültürünün Yaygınlaştırılması ve Şikayet Mekanizmasının
                                        Geliştirilmesine Yönelik Faaliyetler
                    Açıklama
                                         Faaliyetin yasal dayanağı 6328 Sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunudur.
                                         Faaliyetin hedef kitlesi Kuruma başvurma hakkına sahip olan tüm gerçek ve tüzel
                                         kişiler ile yabancılardır.
                                         Faaliyet kapsamında yürütülecek işler:
                                         •Kişilere,  STK’lara,  medyaya  ve  dış  paydaşlara  yönelik  kurumsal  farkındalığın
                                           artırılması ve hak arama kültürünün yaygınlaştırılması amacıyla tanıtım
                                           faaliyetleri ve  organizasyonlar  gerçekleştirilecektir. Bu  kapsamda  ilin
                                           yöneticileri, medya, STK’lar ve halktan oluşan gruplara yönelik il toplantıları
                                           organize  edilecektir.  Üniversitelerde  konferanslar  verilecek,  ombudsmanlık
                                           kulüpleri yaygınlaştırılacak ve hukuk fakülteleri başta olmak üzere üniversite
                                           öğrencilerine yönelik klinik çalışmalarına ağırlık verilecektir. Yurtdışında
                                           yaşayan vatandaşlarımızın hak arama kültürünü yaygınlaştırmak amacıyla
                                           yurtdışı faaliyetlere devam edilecektir. Uluslararası ombudsmanlık örgütleriyle
                                           faaliyetler sürdürülecek, 2 adet uluslararası konferans düzenlenecektir. STK’lar
                                           ile işbirliğine devam edilecek, kamu kurumlarıyla sorunların dostane çözümüne
                                           sağlamak amacıyla ilişkiler artırılacaktır. Kurumsal tanıtım ve farkındalığın
                                           artırılması amacıyla kurumsal yayınlarımız olan akademik dergi, bülten,
                                           başvurulara yönelik rehber, afiş, tanıtım broşürleri gibi tanıtıcı materyallerin
                                           basım ve dağıtımına devam edilecektir. Yapılan bu faaliyetlerin sonucunda
                                           çalışmaların etkisi anketlerle değerlendirilecektir.
                                         •Çocuklara,  kadınlara,  engellilere,  hürriyetinden  mahrum  kalanlara  yönelik
                                           farkındalığın  sağlanması ve bunların  hak arama imkânının  genişletilmesine
                                           yönelik yapılan etkinliklere ağırlık verilecektir. Cezaevi ziyaretleri yapılarak
                                           sorunların yerinde görülmesi sağlanacaktır. Bu konularda iki adet çalıştay
                                           yapılarak çalıştay sonuçları ve çözüm önerileri rapor haline getirilecektir.
                                         •Şikâyet başvurularına ilişkin, şikâyet öncesi ya da şikâyet sonrası vatandaşlar
                                           tarafından  istenilen  bilgilendirme  taleplerinin  tamamı  karşılanacaktır.
                                           Bilgilendirme sistemimiz geliştirilerek çağrı merkezi gibi çalışması
                                           sağlanacaktır.
                                           •Şikâyet  mekanizmasının  etkinliğinin  artırılması  amacıyla  ve  bireylerin
                                           Kuruma daha kolay başvuru yapabilmesi ve başvurularına yönelik süreci daha
                                           kolay takip edebilmeleri açısından şikâyet başvuru ve yönetim sisteminin
                                           geliştirilmesine devam edecektir. Çocuk başvuru sayfasında da gerekli yenilikler
                                           ve güncelleştirilmeler yapılacaktır.










                    2020
               40   PERFORMANS
                    PROGRAMI
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44