Page 9 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 9

2020 YILI OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ ÖZETİ


              Kurumumuz  2013  yılında  faaliyete  geçen  ve  henüz  7  yılını  dolduran  genç  bir  kurumdur.  Bu  süre
              içerisinde  Kurumun  kamuoyu  ve  idareler  nezdinde  farkındalığının  artırılması  ile  sorun  çözme
              yeteneğinin  gelişmesinde  önemli  mesafeler  kaydedilmiştir.  Şikâyet  başvuru  sayıları  Kurumun
              bilinirliğinin artmasıyla 2020 yılının ilk ayında 76 binin üzerine çıkmıştır. Kurumumuz, halka karşı
              sorumluluk anlayışı içinde ve hakkaniyet temelinde, halkın avukatlığını yapmakta ve aldığı kararlar ile
              idareye yol göstermektedir.
              Bu  kapsamda,  hak  arama  kültürünün  yaygınlaştırılması  amacıyla  yaptığımız  faaliyetler,  verdiğimiz
              kararlar, hazırladığımız ve yayınladığımız özel rapor ve çalışmalarla dolu yoğun geçen 2020 yılının 6
              ayını geride bırakmış bulunmaktayız.


              A. ŞİKÂYET BAŞVURU SAYILARI
              Kurumumuza 2020 yılının ilk 6 ayında 76.281 başvuru yapılmıştır. 2013 ilâ 2019 yılları arasında yapılan
              toplam başvuru sayısı ise 80.535’tir. Diğer taraftan 2019 yılı ilk 6 ayında Kurumumuza 10.712 başvuru
              yapılmışken; 2020 yılının ilk 6 ayında yapılan başvuru sayısı 76.281’e ulaşmıştır. 2020 yılının ilk 6
              ayında  yapılan  başvuru  sayısı  önceki  yılın  6  ayıyla  kıyaslandığında  yaklaşık  %  612,11’lik  bir  artış
              olduğu görülmektedir.

              B. SONUÇLANDIRILAN DOSYA SAYISI

              Kurumumuza 2020 yılının ilk 6 ayında yapılan 76.281 adet şikâyet başvurusunun yanında 2019 yılından
              devreden 3.820 adet dosya ile birlikte toplamda 80.111 adet dosya bu dönemde incelemeye alınmış,
              anılan başvuruların 63.606 adedi sonuçlandırılmıştır. İncelemesi yasal süresi içinde devam eden 16.505
              adet başvuru bulunmaktadır.

              C. DOSTANE ÇÖZÜM SAYISI
              Şikâyet  başvurusunun  daha  etkin  ve  hızlı  bir  şekilde  çözüme  kavuşturulmasını  sağlayan  uzlaştırma
              yoluyla uyuşmazlıkların çözümü usulü Kurumumuzca en sık başvurulan yöntemlerdendir. Kurumun
              başarısı ikna gücüne dayalı arabuluculuk ve uzlaştırıcı rolünde saklıdır. Bu nedenle şikâyetlerin daha
              hızlı ve etkin çözümü için Kurumumuzca vatandaş ve idare arasında köprü görevi yürütülerek dostane
              çözüme ulaşılmaya çalışılmaktadır.

              Kurumumuz Dostane Çözüm Kararıyla, tavsiye kararına gerek kalmaksızın sorunlara çözüm bulmakta
              ve vatandaşın “adalete hızlı erişiminin” gerçekleştirilmesine katkı sağlamaktadır.
              2020 yılının ilk 6 ayında dostane yollarla çözülen başvuru sayısı 1.411 olarak gerçekleşmiştir.

              D. TAVSİYE KARAR SAYISI

              Kurumumuzca 2020 yılının ilk 6 ayında toplam 53.922 adet tavsiye kararı verilmiştir.
              Kurumumuzun tanınırlığı ve bilinirliğinin artması ile birlikte Kurumumuza yapılan nitelikli başvuru
              sayısı da artmıştır. Nitelikli başvuru sayısındaki bu artış verilen tavsiye kararlarına da yansıyarak tavsiye
              karar sayılarımızı artırmıştır.


              Nitekim 2013-2017 yılları arasındaki 5 yıllık dönemde Kurumumuzca toplam 792 adet tavsiye
              kararı verilmişken, 2018 yılında 5 yılın toplamından daha çok tavsiye kararı verilerek verilen
              tavsiye kararı sayısı 946 olarak gerçekleşmiştir. 2019 yılında da verilen tavsiye kararı sayısında


                                                                                                                9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14