Page 6 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 6

-Dördüncü adım olarak da sağlık konusunda bu mücadeleyi verirken izolasyon,  mesafe, asayiş, güvenlik
              ve  ekonomik  tedbirleri  hayata  geçirerek  sürecin  sağlıklı  yürümesini  sağlamıştır.  Salgın  döneminde
              Türkiye‘nin her zaman yönetim anlayışında rehber edindiği “İnsanı Yaşat ki Devlet Yaşasın“ ilkesinin
              sadece  bir  söylemden  ibaret  olmadığı  adeta  vücut  bulduğu  görülmüştür.  Türkiye‘nin  insan  odaklı
              mücadelesinin ve tüm dünya insanlarını dikkate alan yaklaşımı bütün dünyada yankı uyandırmış ve
              büyük takdir toplamıştır.

              KDK, pandemi sürecinde vatandaşla devlet arasında köprü vazifesi görerek mücadeleye katkı vermiştir.
              Bu  kapsamda,    Kurumumuz  “Türkiye’nin  Koronavirüs  Hastalığı  ile  Mücadelesi”  özel  raporu
              hazırlanmış  ve  yayımlanmıştır.  Raporda;  sağlık  alanında,  idari  alanda  ve  ekonomik  alanda  alınan
              tedbirler değerlendirilmiş ve Türkiye‘nin salgınla mücadelede insanı merkeze alan ve insan sağlığını ön
              plana çıkaran yönetim anlayışının ne kadar önemli olduğu bir kez daha ortaya konulmuştur. Ayrıca söz
              konusu rapor İngilizceye çevrilerek yayımlanmıştır.

              Kurumumuz, 2013 yılında faaliyete geçen ve henüz 7 yılını dolduran genç bir kurumdur. Kurumumuz
              son 4 yıl başta olmak üzere Kurumsal stratejisini ve çalışma prensiplerini şu şekilde oluşturmuştur:

                 -  Kurumsal  tanıtım  ve  hak  arama  kültürü  faaliyetlerini  artırarak  Kurumu  toplumun  geniş
                     kesimlerine tanıtmak,
                 -  Nitelikli başvuruları artırmak için gerekli bilgilendirmeleri yapmak,
                 -  Basın,  STK,  sendikalar,  dernekler,  barolar  ve  meslek  örgütleriyle  yakın  iş  birliği  içerisinde
                     olmak,
                 -  İdarelerle  vatandaş  arasında  dostane  köprüler  oluşturarak  vatandaşın  sorunlarının  çözümüne
                     katkı sağlamak ve tavsiye kararlarını uyumu artırmak,
                 -  İdareler  nezdinde  Kurumun  bilinirliğini  artırarak  şikâyetlerin  hızlı  çözümü  ve  iyi  yönetim
                     ilkelerinin yerleşmesi için etkin iş birliği yapmak,
                 -  Toplumun genelini ilgilendiren konularda çalıştaylar ve özel raporlar düzenlemek,
                 -  Kurumun  görev  alanına  giren  konularda  hem  vatandaşa  hem  de  kamu  görevlilerine  yönelik
                     rehberler hazırlamak,
                 -  Kurumsal işleyişi hızlandırarak artan şikâyet başvurularına rağmen şikâyetleri en kısa sürede
                     incelemek ve sonuçlandırmak,
                 -  Vatandaşlardan gelen bilgi taleplerini karşılayarak onlara yol göstermek ve hukuki yardımda
                     bulunmak,
                 -  Personelin yetkinliğini artırmak için eğitimler düzenlemek,

              Yapılan bu çalışmalar neticesinde Kurumun kamuoyu ve idareler nezdinde farkındalığının artırılması ile
              sorun çözme yeteneğinin gelişmesinde önemli mesafeler kaydedilmiştir.

              2020  yılının  ilk  6  ayında  Kurumumuza  76.281  adet  başvuru  yapılmıştır.  Önceki  7  yıllık  sürecin
              tamamında  ise  Kurumumuza  toplamda  80.535  başvuru  yapılmıştı.  Kurumumuzun  bu  aşamaya
              gelmesinde emeği geçen tüm çalışanlarımıza teşekkürlerimi sunuyorum.

              Yine  geçen  yılın  ilk  altı  ayında  yapılan  başvurularla  bu  yıl  ilk  altı  ayda  yapılan  başvurular
              kıyaslandığında  %612,11’lik  bir  atış  olmuştur.  Bu  artışta,  3  kamu  bankasının  verdiği  temel  destek
              kredilerine ilişkin yapılan 67.481 adet başvurunun etkisi büyüktür.






                                                                                                                6
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11