Page 6 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 6
-Dördüncü adım olarak da sağlık konusunda bu mücadeleyi verirken izolasyon, mesafe, asayiş, güvenlik
ve ekonomik tedbirleri hayata geçirerek sürecin sağlıklı yürümesini sağlamıştır. Salgın döneminde
Türkiye‘nin her zaman yönetim anlayışında rehber edindiği “İnsanı Yaşat ki Devlet Yaşasın“ ilkesinin
sadece bir söylemden ibaret olmadığı adeta vücut bulduğu görülmüştür. Türkiye‘nin insan odaklı
mücadelesinin ve tüm dünya insanlarını dikkate alan yaklaşımı bütün dünyada yankı uyandırmış ve
büyük takdir toplamıştır.
KDK, pandemi sürecinde vatandaşla devlet arasında köprü vazifesi görerek mücadeleye katkı vermiştir.
Bu kapsamda, Kurumumuz “Türkiye’nin Koronavirüs Hastalığı ile Mücadelesi” özel raporu
hazırlanmış ve yayımlanmıştır. Raporda; sağlık alanında, idari alanda ve ekonomik alanda alınan
tedbirler değerlendirilmiş ve Türkiye‘nin salgınla mücadelede insanı merkeze alan ve insan sağlığını ön
plana çıkaran yönetim anlayışının ne kadar önemli olduğu bir kez daha ortaya konulmuştur. Ayrıca söz
konusu rapor İngilizceye çevrilerek yayımlanmıştır.
Kurumumuz, 2013 yılında faaliyete geçen ve henüz 7 yılını dolduran genç bir kurumdur. Kurumumuz
son 4 yıl başta olmak üzere Kurumsal stratejisini ve çalışma prensiplerini şu şekilde oluşturmuştur:
- Kurumsal tanıtım ve hak arama kültürü faaliyetlerini artırarak Kurumu toplumun geniş
kesimlerine tanıtmak,
- Nitelikli başvuruları artırmak için gerekli bilgilendirmeleri yapmak,
- Basın, STK, sendikalar, dernekler, barolar ve meslek örgütleriyle yakın iş birliği içerisinde
olmak,
- İdarelerle vatandaş arasında dostane köprüler oluşturarak vatandaşın sorunlarının çözümüne
katkı sağlamak ve tavsiye kararlarını uyumu artırmak,
- İdareler nezdinde Kurumun bilinirliğini artırarak şikâyetlerin hızlı çözümü ve iyi yönetim
ilkelerinin yerleşmesi için etkin iş birliği yapmak,
- Toplumun genelini ilgilendiren konularda çalıştaylar ve özel raporlar düzenlemek,
- Kurumun görev alanına giren konularda hem vatandaşa hem de kamu görevlilerine yönelik
rehberler hazırlamak,
- Kurumsal işleyişi hızlandırarak artan şikâyet başvurularına rağmen şikâyetleri en kısa sürede
incelemek ve sonuçlandırmak,
- Vatandaşlardan gelen bilgi taleplerini karşılayarak onlara yol göstermek ve hukuki yardımda
bulunmak,
- Personelin yetkinliğini artırmak için eğitimler düzenlemek,
Yapılan bu çalışmalar neticesinde Kurumun kamuoyu ve idareler nezdinde farkındalığının artırılması ile
sorun çözme yeteneğinin gelişmesinde önemli mesafeler kaydedilmiştir.
2020 yılının ilk 6 ayında Kurumumuza 76.281 adet başvuru yapılmıştır. Önceki 7 yıllık sürecin
tamamında ise Kurumumuza toplamda 80.535 başvuru yapılmıştı. Kurumumuzun bu aşamaya
gelmesinde emeği geçen tüm çalışanlarımıza teşekkürlerimi sunuyorum.
Yine geçen yılın ilk altı ayında yapılan başvurularla bu yıl ilk altı ayda yapılan başvurular
kıyaslandığında %612,11’lik bir atış olmuştur. Bu artışta, 3 kamu bankasının verdiği temel destek
kredilerine ilişkin yapılan 67.481 adet başvurunun etkisi büyüktür.
6