Page 42 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 42
devam edilmektedir. Diğer yandan, yapılan ön değerlendirme sonucunda kendi içerisinde konu ve
sebep bakımından aynı olan 872 adet şikâyet başvurusu hakkında Birleştirme Kararı verilerek tek
dosya üzerinden incelemeye devam edilmiştir.
Tablo: 2020 Yılının İlk Yarısında Yılı Dosya Verileri
2020 (30 Haziran)
2019 Yılından 2020 (30 Haziran) İşlemi Devam
Yılında
Devreden Dosya Yılında Dağıtılmış Toplam Sonuçlandırılan Eden Dosya
Sayısı Dosya Sayısı Sayısı
Dosya Sayısı
3.830 76.281 80.111 63.606 16.505
Kurumumuza yapılan şikâyet başvurularının incelenmesi neticesinde Kurumumuzca aşağıda yer
alan kararlar verilmektedir.
Başvurunun Geçersiz Sayılması
Birleştirme Kararı
Ayırma Kararı
Gönderme Kararı
İncelenemezlik Kararı
Dostane Çözüm Kararı
Karar Verilmesine Yer Olmadığına Dair Karar
Ret Kararı
Kısmen Tavsiye Kısmen Ret Kararı
Tavsiye Kararı
Kurumumuz tarafından görev alanına girmeyen, şikâyet başvurusunda bulunması gereken
kanunun öngördüğü zorunlu hususları barındırmayan, belli bir konuyu içermeyen, yargı
organlarında görülmekte olan veya yargı organlarınca karara bağlanmış uyuşmazlıklara ilişkin olan,
sebepleri, konusu ve tarafları aynı olanlar ile daha önce sonuçlandırılan başvurular için
“İncelenemezlik Kararı” verilmektedir.
Kurumumuza başvuruda bulunulabilmesi için, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununda
öngörülen idari başvuru yolları ile özel kanunlarda yer alan zorunlu idari başvuru yollarının
tüketilmesi gerekmektedir. İdari başvuru yolları tüketilmeden yapılan başvurular için “Gönderme
Kararı” verilip, söz konusu başvuru ilgili idareye gönderilmektedir.
Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında
Yönetmeliğin 34 üncü maddesi uyarınca, şikâyetçinin başvurusundan vazgeçmesi, şikâyetçi gerçek
kişi ise ölümü veya tüzel kişi ise tüzel kişiliğinin sona ermesi, şikâyet konusu talebin ilgili idare
tarafından yerine getirilmesi, inceleme ve araştırma devam ederken şikâyet konusu hakkında dava
açılması durumlarında Kurumumuz tarafından “Karar Verilmesine Yer Olmadığına İlişkin
Karar” verilmektedir.
Öte yandan Kurumumuza vatandaş tarafından şikâyet başvurusu yapıldığında, ilgili Kamu
Denetçisi veya uzman idarenin yöneticileriyle görüşmeler gerçekleştirmekte ve şikâyet konusunu
çözüme kavuşturulabilmekte, bu süreç karara dönüştürülürken ise ‘’Karar Verilmesine Yer
Olmadığına Dair Karar” verilmekteydi. Ancak, Kurumumuzun kuruluş amacı ve var olma sebebi
dostane çözüm aramak ve bulmaktır. Bu doğrultuda Kurumun yapmış olduğu katkı ve hizmetlerin
düzgün ifade edilmesini ve bunun istatistiklere doğru yansıtılmasını teminen “Kamu Denetçiliği
41