Page 47 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 47

Tablo: Kamu Denetçisi Hüseyin Yürük Tarafından Verilen Kararlar

                                               Sn. Hüseyin YÜRÜK
                                                                                     2020           Yüzde
                 Karar Türleri
                                                                                30 Haziran            %
                 Ayırma Kararı                                                                          0,00%
                 Birleştirme Kararı                                                  18             1,07%
                 Dostane Çözüm Kararı                                               354            20,96%

                 Gönderme Kararı                                                    453            26,82%
                 İncelenemezlik Kararı                                              703            41,62%
                 KVYO                                                                10             0,59%
                 K.Tavsiye K.Ret Karar Önerisi                                       12             0,71%
                 Ret Karar Önerisi                                                   53             3,14%
                 Tavsiye Karar Önerisi                                               86             5,09%

                 Karar Toplamı                                                     1.689
                 Birleştirme Karar ile Sonuçlanan Dosya Sayısı (+)                  495
                 Sonuçlanan Toplam Dosya Sayısı                                    2.184




              DOSTANE ÇÖZÜME İLİŞKİN İSTATİSTİKLER

              Şikâyet başvurusunun daha etkin ve hızlı bir şekilde çözüme kavuşturulmasını sağlayan uzlaştırma
              yoluyla  uyuşmazlıkların  çözümü  usulü  Kurumumuzca  en  sık  başvurulan  yöntemlerdendir.
              Kurumun  başarısı  ikna  gücüne  dayalı  arabuluculuk  ve  uzlaştırıcı  rolünde  saklıdır.  Bu  nedenle
              şikâyetlerin daha hızlı ve etkin çözümü için Kurumumuzca vatandaş ve idare arasında köprü görevi
              yürütülerek dostane çözüm yöntemleri aranmaktadır.


              Bu  yöntemle  çözüme  kavuşturulan  başvurular  hakkında  02/03/2017  tarihine  kadar  ‘Karar
              verilmesine yer olmadığına dair karar’ verilmekteydi. Ancak, Kurumumuzca gerçekleştirilen bu
              kayda  değer  kamu  hizmetinin  daha  doğru  ifade  edilmesi  ve  bu  hususun  istatistiklere  doğru
              yansıtılması amacıyla 02/03/2017 tarihinde, şikâyet konusu talebin ilgili idare tarafından  yerine
              getirilmesi  veya  şikâyetin  çözüme  kavuşturulduğunun  taraflarca  Kuruma  bildirilmesi  hâlinde
              dostane çözüm kararı verileceği hükmü, “Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
              İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliği”nin 33/A maddesine eklenmek suretiyle yasal zemine
              oturtulmuştur.

              Bu hususun  yasal zemine oturtulması, şikâyet başvurularının incelenmesine yeni bir bakış açısı
              getirerek Kurumumuzca bu yöntemin sıkça kullanılmasına ve bu sayede vatandaşın “Adalete Hızlı
              Erişiminin”  sağlanması  hususunda  çok  önemli  katkılar  sağlamasının  yanı  sıra  idarelerce  de  bu
              yöntemin benimsenmesine katkıda bulunmuştur.







                                                                                                           46
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52