Page 61 - KDK
P. 61
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
alındığı, ancak bazı bankaların söz konusu tedbir paketlerini uygulamadığı belirtilerek
mağduriyetlerin giderilmesi talep edilmiştir.
Başvuru konuları genel itibariyle, Kredi Garanti Fonu (KGF) destekli ticari kredi
taleplerinin yeterli limit bulunmaması nedeniyle reddedilmesi, bireysel temel ihtiyaç
kredisi başvurularına herhangi bir cevap verilmemesi veya talep edilen kredi tutarından
daha düşük meblağın tüketicinin kullanımına tahsis edilmesi, kredi paketlerinden
yararlanmak için herhangi bir kriter aranmayacağı söylenmesine rağmen kredi sicilinin
olumsuzluğu gibi kriterler öne sürülerek başvuruların reddedilmesi, bireysel temel
ihtiyaç kredisinin onaylanmasına rağmen banka tarafından kullandırılmaması, kredi
taksiti ötelemesi nedeniyle yüksek oranda faiz tahakkuk ettirilmesi hususlarında
yoğunlaşmaktadır.
Bu kapsamda, Kurumumuza 2020 yılında toplam 90.209 adet şikâyet başvurusu
yapılmış olup, bunların 70.440 adedi salgın kapsamında verilen temel destek kredilerine
ilişkin başvurular olurken, 19.769 adedi ise diğer alanlarda gelen şikâyet başvurularıdır.
Kurumumuza Yapılan Toplam Başvuru Sayısı 90.209
Temel Destek Kredileri Kapsamında Kurumumuza Yapılan Bankacılık 70.440
İşlemlerine İlişkin Başvuru Sayısı
Diğer Konulu Başvurular 19.769
Kurumumuza bankacılık işlemleri kapsamında yapılan 70.440 adet başvurunun 70.187
adedi (%99,64’ü) incelenmiş olup, 67.281 adet başvuru hakkında tavsiye kararı, 2.906
adet başvuru hakkında ise incelenemezlik kararı verilmiştir. 253 adet başvurunun ise
yasal inceleme süreci devam etmektedir.
Bankacılık İşlemleri
Bankacılık İşlemleri İşlemi Devam Eden
Alanında Gelen Başvuru Alanında Sonuçlandırılan Dosya Sayısı
Dosya Sayısı
70.440 70.187 253
Salgın döneminde Kurumumuza bankacılık işlemleri hakkında yapılan başvurularda
yaşanan olağanüstü artış bilhassa bu şikâyetlere ilişkin işlemler için özel bir inceleme ve
araştırma usulü belirlenmesini zorunlu kılmıştır. Bu çerçevede; yaşanılan koronavirüs
salgını döneminin olumsuz ekonomik etkilerinin azaltılması amacıyla alınan bankacılık
işlemleri tedbirlerinin uygulanmasından doğan sorunlarla ilgili, Kurumumuza
ulaşan şikâyet başvuruları ile ilgili işlemler doğrudan Kamu Başdenetçiliği Makamı
bünyesinde gerçekleştirilmiş ve şikâyetler doğrudan Başdenetçilik tarafından incelenerek
sonuçlandırılmıştır.
60 2020 YILLIK RAPOR