Page 61 - KDK
P. 61

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 alındığı, ancak bazı bankaların söz konusu tedbir paketlerini uygulamadığı belirtilerek
                 mağduriyetlerin giderilmesi talep edilmiştir.

                 Başvuru konuları genel itibariyle, Kredi Garanti Fonu (KGF) destekli ticari kredi
                 taleplerinin yeterli limit bulunmaması nedeniyle reddedilmesi, bireysel temel ihtiyaç
                 kredisi başvurularına herhangi bir cevap verilmemesi veya talep edilen kredi tutarından
                 daha düşük meblağın tüketicinin kullanımına tahsis edilmesi, kredi paketlerinden
                 yararlanmak için herhangi bir kriter aranmayacağı söylenmesine rağmen kredi sicilinin
                 olumsuzluğu gibi kriterler öne sürülerek başvuruların reddedilmesi, bireysel temel
                 ihtiyaç kredisinin onaylanmasına rağmen banka tarafından kullandırılmaması, kredi
                 taksiti ötelemesi nedeniyle yüksek oranda faiz tahakkuk ettirilmesi hususlarında
                 yoğunlaşmaktadır.

                 Bu kapsamda, Kurumumuza 2020 yılında toplam 90.209 adet şikâyet başvurusu
                 yapılmış olup, bunların 70.440 adedi salgın kapsamında verilen temel destek kredilerine
                 ilişkin başvurular olurken, 19.769 adedi ise diğer alanlarda gelen şikâyet başvurularıdır.

                  Kurumumuza Yapılan Toplam Başvuru Sayısı                         90.209

                  Temel Destek Kredileri Kapsamında Kurumumuza  Yapılan Bankacılık   70.440
                  İşlemlerine İlişkin Başvuru Sayısı

                  Diğer Konulu Başvurular                                          19.769

                 Kurumumuza bankacılık işlemleri kapsamında yapılan 70.440 adet başvurunun 70.187
                 adedi (%99,64’ü) incelenmiş olup, 67.281 adet başvuru hakkında tavsiye kararı, 2.906
                 adet başvuru hakkında ise incelenemezlik kararı verilmiştir. 253 adet başvurunun ise
                 yasal inceleme süreci devam etmektedir.


                                              Bankacılık İşlemleri
                    Bankacılık İşlemleri                               İşlemi Devam Eden
                  Alanında Gelen Başvuru   Alanında Sonuçlandırılan       Dosya Sayısı
                                                 Dosya Sayısı

                          70.440                    70.187                    253

                 Salgın döneminde Kurumumuza bankacılık işlemleri hakkında yapılan başvurularda
                 yaşanan olağanüstü artış bilhassa bu şikâyetlere ilişkin işlemler için özel bir inceleme ve
                 araştırma usulü belirlenmesini zorunlu kılmıştır. Bu çerçevede; yaşanılan koronavirüs
                 salgını döneminin olumsuz ekonomik etkilerinin azaltılması amacıyla alınan bankacılık
                 işlemleri tedbirlerinin uygulanmasından doğan sorunlarla ilgili, Kurumumuza
                 ulaşan  şikâyet  başvuruları  ile  ilgili  işlemler  doğrudan  Kamu  Başdenetçiliği Makamı
                 bünyesinde gerçekleştirilmiş ve şikâyetler doğrudan Başdenetçilik tarafından incelenerek
                 sonuçlandırılmıştır.



              60 2020 YILLIK RAPOR
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66