Page 70 - KDK
P. 70
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Önceki yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da yapılan başvuruların %95,48'si "e-Başvuru"
sistemi ile %3,63'ü ise posta vasıtası ile gerçekleştirilmiştir. Diğer taraftan en fazla
artışın %456,07’lik oranla e-Başvuru ile başvuruda yaşandığı görülmektedir. Bunda
yaşanan salgın sürecinin etkili olduğu düşünülmektedir
Tablo 5: 2019-2020 Yılları Şikâyetlerin Başvuru Şekillerine Göre Dağılımı
Yüzde Yüzde Değişim
Başvuru şekli 2019 2020
% % Oranı %
Faks 81 0,39% 74 0,08% -8,64%
Elden 1739 8,29% 645 0,72% -62,91%
Posta 3339 15,92% 3279 3,63% -1,80%
E-Başvuru 15489 73,87% 86129 95,48% 456,07%
E-Posta 320 1,53% 82 0,09% -74,38%
TOPLAM 20.968 90.209 330,22%
Şekil 4: 2020 Yılı Başvuru Şekillerine Göre Dağılım
%95,48
Faks
E-posta
Elden
Posta
%0,08 %0,09 %0,72 %3,63 E-Başvuru
2020 yılında yapılan şikâyet başvuruları konu bazlı değerlendirildiğinde en fazla
başvuru %80,28 ile ekonomi, maliye ve vergi alanında yapılmış, bunu %4,10 ile kamu
personel rejimi, %3,36 ile adalet, milli savunma ve güvenlik, %2,01 ile eğitim-öğretim,
gençlik ve spor alanı takip etmiştir. Başvurular 2019 yılı ile karşılaştırıldığında ise en
fazla başvuru yapılan ilk 6 konu aynı kalmıştır.
Diğer yandan en fazla artış %4518,49 ile ekonomi, maliye ve vergi, %504,24 ile sosyal
hizmetler, %201,17 ile kamu personel rejimi-1 (İdarede işçi statüsünde çalışanların
İş Kanunundan ve iş akdinden kaynaklanan haklarına ilişkin alt konular) alanlarında
yaşanmıştır.
2020 YILLIK RAPOR 69