Page 72 - KDK
P. 72
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Şekil 5: 2020 Yılı Şikâyetlerin Konularına Göre Dağılımı
Kamu personel rejimi-1
%1,72
Eğitim-öğretim, gençlik ve spor
Ekonomi,
maliye ve vergi %2,01
%80,28
Adalet, milli savunma
ve güvenlik
%3,36
Kamu personel rejimi
%4,10
Kurumumuza 2020 yılında yapılan toplam 90.209 adet şikâyet başvurusu idareler
bazında değerlendirildiğinde en fazla başvuru %76,25’lik oranla banka ve finansa
kuruluşlarına yönelik gerçekleşirken, bunu %2,42 ile Adalet Bakanlığı, %2,22 ile
Mahalli İdareler, %2,06 ile de Üniversite ve Fakülteler, %1,91 ile Sağlık Bakanlığı ve
%1,40 ile Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ve %1,26 ile de Milli Eğitim
Bakanlığına yönelik şikâyetler takip etmiştir.
Tablo 7: 2020 Yılı Şikâyet Başvurularının İdarelere Göre Dağılımı
İdarenin Adı Sayı Yüzde %
Banka ve Finans Kuruluşları 68.720 76,18%
Adalet Bakanlığı 2205 2,44%
Mahalli İdareler 2013 2,23%
Üniversite ve Fakülteler 1860 2,06%
Sağlık Bakanlığı 1732 1,92%
Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı 1256 1,39%
Milli Eğitim Bakanlığı 1138 1,26%
Kişi, Belirtilmeyen, Özel Sektör, Diğer 1131 1,25%
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu Başkanlığı 1059 1,17%
Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı 1030 1,14%
2020 YILLIK RAPOR 71