Page 53 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 53
2021 yılında da yapılan başvuruların %80,23'ü “e-Başvuru" sistemi ile %16,94’ü ise posta vasıtası
ile gerçekleştirilmiştir.
Tablo 23: 2021 Yılı Şikâyetlerinin Başvuru Şekillerine Göre Dağılımı
Başvuru şekli 2021 Yüzde %
Faks 17 0,09%
Elden 461 2,45%
Posta 3192 16,94%
E-Başvuru 15118 80,23%
E-Posta 55 0,29%
TOPLAM 18.843
Şekil 14: 2021 Yılı Şikâyetlerin Başvuru Şekillerine Göre Dağılım (%)
2021 yılında yapılan şikâyet başvuruları konu bazlı değerlendirildiğinde en fazla başvuru %20,36 ile
kamu personel rejimi alanında yapılmış, bunu çok az bir farkla %19,24 ile adalet, milli savunma ve
güvenlik, %10,95 ile eğitim-öğretim, gençlik ve spor alanı, %10,63 ile mahalli idarelerce yürütülen
hizmetler, %9,76 ile ekonomi, maliye ve vergi %6,54 ile de çalışma ve sosyal güvenlik alanları takip
etmiştir.
Tablo 24: 2021 Yılı Şikâyet Başvurularının Konularına Göre Dağılımı
Konu/Alan 2021 Yüzde %
Kamu personel rejimi-1 3.837 20,36%
Adalet, milli savunma ve güvenlik 3.625 19,24%
Eğitim-öğretim, gençlik ve spor 2.064 10,95%
Mahallî idarelerce yürütülen hizmetler 2.003 10,63%
Ekonomi, maliye ve vergi 1.839 9,76%
51