Page 13 - KDK
P. 13

T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU





                   -  Etkin bir hak arama yolu olarak bireylerin kolay erişebilmesine ve başta dostane çözüm
                      yolları denenerek bireylerin adalete hızlı erişiminin sağlanmasına,

                    -  İdareye yaptığı öneriler ve raporlarıyla insanı merkeze alarak vatandaş memnuniyetini
                      esas alan, şeffaf, tarafsız, eşit muamelede bulunan ve hesap verebilir bir idare anlayışının
                      yerleşmesine,
                   -   Hukukun üstünlüğünü ve insan haklarını benimseyen ve güvence altına alan kişi haklarına
                      saygılı bir idare anlayışının en üst düzeyde yerleşmesine,

                    -  Hak arama kültürünün yaygınlaşmasına katkı sağlayarak haklarının bilincinde olan
                      bireylerin yetişmesine, alternatif uyuşmazlık yollarının etkin kullanılmasına ve
                      toplumdaki haklar kültürünün kökleşmesine,
                   daha çok katkı sağlamayı hedeflemektedir.

                   Kurumumuz, 2013 yılında faaliyete geçen ve henüz 8 yılını dolduran genç bir kurumdur.
                   Kurumumuz özellikle son 4 yıl başta olmak üzere Kurumsal stratejisini ve çalışma
                   prensiplerini şu şekilde oluşturmuştur:
                   ➢ Kurumsal tanıtım ve hak arama kültürü faaliyetlerini artırarak Kurumu toplumun geniş
                      kesimlerine tanıtmak,

                   ➢ Nitelikli başvuruları artırmak için gerekli bilgilendirmeleri yapmak,
                   ➢ Basın, STK, sendikalar, dernekler, barolar ve meslek örgütleriyle yakın iş birliği içerisinde
                      olmak,
                   ➢  İdarelerle  vatandaş  arasında  dostane  köprüler  oluşturarak  vatandaşın  sorunlarının
                      çözümüne katkı sağlamak ve tavsiye kararlarını uyumu artırmak,
                   ➢ İdareler nezdinde Kurumun bilinirliğini artırarak şikâyetlerin hızlı çözümü ve iyi yönetim
                      ilkelerinin yerleşmesi için etkin iş birliği yapmak,
                   ➢ Toplumun genelini ilgilendiren konularda çalıştaylar ve özel raporlar düzenlemek,
                   ➢  Kurumun görev alanına giren konularda hem vatandaşa hem de kamu görevlilerine
                      yönelik rehberler hazırlamak,

                   ➢ Kurumsal işleyişi hızlandırarak artan şikâyet başvurularına rağmen şikâyetleri en kısa
                      sürede incelemek ve sonuçlandırmak,

                   ➢  Vatandaşlardan gelen bilgi taleplerini karşılayarak onlara yol göstermek ve hukuki
                      yardımda bulunmak,

                   ➢ Personelin yetkinliğini artırmak için eğitimler düzenlemek,
                   Yapılan bu çalışmalar neticesinde Kurumun kamuoyu ve idareler nezdinde farkındalığının
                   artırılması ile sorun çözme yeteneğinin gelişmesinde önemli mesafeler kaydedilmiştir.
                   2020 yılı 13 Ekim itibariyle Kurumumuza 86.951 adet başvuru yapılmıştır. Önceki 7 yıllık
                   sürecin tamamında ise Kurumumuza toplamda 80.535 başvuru yapılmıştı. Başvuru
                   sayılarında bu artış Kurumumuzun toplumun tüm kesimlerinde tanınırlığın arttığın
                   göstergesidir. Kurumumuzun bu aşamaya gelmesinde emeği geçen tüm çalışanlarımıza
                   teşekkürlerimi sunuyorum.








                    2021
               14   PERFORMANS
                    PROGRAMI
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18