Page 13 - KDK
P. 13
T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
- Etkin bir hak arama yolu olarak bireylerin kolay erişebilmesine ve başta dostane çözüm
yolları denenerek bireylerin adalete hızlı erişiminin sağlanmasına,
- İdareye yaptığı öneriler ve raporlarıyla insanı merkeze alarak vatandaş memnuniyetini
esas alan, şeffaf, tarafsız, eşit muamelede bulunan ve hesap verebilir bir idare anlayışının
yerleşmesine,
- Hukukun üstünlüğünü ve insan haklarını benimseyen ve güvence altına alan kişi haklarına
saygılı bir idare anlayışının en üst düzeyde yerleşmesine,
- Hak arama kültürünün yaygınlaşmasına katkı sağlayarak haklarının bilincinde olan
bireylerin yetişmesine, alternatif uyuşmazlık yollarının etkin kullanılmasına ve
toplumdaki haklar kültürünün kökleşmesine,
daha çok katkı sağlamayı hedeflemektedir.
Kurumumuz, 2013 yılında faaliyete geçen ve henüz 8 yılını dolduran genç bir kurumdur.
Kurumumuz özellikle son 4 yıl başta olmak üzere Kurumsal stratejisini ve çalışma
prensiplerini şu şekilde oluşturmuştur:
➢ Kurumsal tanıtım ve hak arama kültürü faaliyetlerini artırarak Kurumu toplumun geniş
kesimlerine tanıtmak,
➢ Nitelikli başvuruları artırmak için gerekli bilgilendirmeleri yapmak,
➢ Basın, STK, sendikalar, dernekler, barolar ve meslek örgütleriyle yakın iş birliği içerisinde
olmak,
➢ İdarelerle vatandaş arasında dostane köprüler oluşturarak vatandaşın sorunlarının
çözümüne katkı sağlamak ve tavsiye kararlarını uyumu artırmak,
➢ İdareler nezdinde Kurumun bilinirliğini artırarak şikâyetlerin hızlı çözümü ve iyi yönetim
ilkelerinin yerleşmesi için etkin iş birliği yapmak,
➢ Toplumun genelini ilgilendiren konularda çalıştaylar ve özel raporlar düzenlemek,
➢ Kurumun görev alanına giren konularda hem vatandaşa hem de kamu görevlilerine
yönelik rehberler hazırlamak,
➢ Kurumsal işleyişi hızlandırarak artan şikâyet başvurularına rağmen şikâyetleri en kısa
sürede incelemek ve sonuçlandırmak,
➢ Vatandaşlardan gelen bilgi taleplerini karşılayarak onlara yol göstermek ve hukuki
yardımda bulunmak,
➢ Personelin yetkinliğini artırmak için eğitimler düzenlemek,
Yapılan bu çalışmalar neticesinde Kurumun kamuoyu ve idareler nezdinde farkındalığının
artırılması ile sorun çözme yeteneğinin gelişmesinde önemli mesafeler kaydedilmiştir.
2020 yılı 13 Ekim itibariyle Kurumumuza 86.951 adet başvuru yapılmıştır. Önceki 7 yıllık
sürecin tamamında ise Kurumumuza toplamda 80.535 başvuru yapılmıştı. Başvuru
sayılarında bu artış Kurumumuzun toplumun tüm kesimlerinde tanınırlığın arttığın
göstergesidir. Kurumumuzun bu aşamaya gelmesinde emeği geçen tüm çalışanlarımıza
teşekkürlerimi sunuyorum.
2021
14 PERFORMANS
PROGRAMI