Page 15 - KDK
P. 15
T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Mersin, Muş ve Bingöl illeri ve Diyarbakır Dicle, Mardin Artuklu, Nevşehir Hacı Bektaş, Kilis
7 Aralık, Muş Alparslan ve Trabzon Üniversitelerinde çalışmalar yapılmıştır.
Elazığ-Malatya Depremi sonrasında 10-11 Şubat 2020 tarihlerinde Deprem Bölgesi
Ziyaretleri/ Yerinde İncelemeler gerçekleştirilmiştir. Depremzede vatandaşlarımızın
sorunları bizzat kendilerinden dinlenilmiştir.
2020 yılında Kurumumuzun Yıllık Raporunun görüşülmesi esnasında Türkiye Büyük Millet
Meclisi Genel Kurulunda ve Komisyonlarda, Komisyon Başkanları ve milletvekillerimizden
büyük destek görülmüştür. Bu kapsamda Karma Komisyonumuzun değerli Başkan
ve üyelerine ve Genel Kurulda görüşünü beyan eden tüm milletvekillerine en içten
teşekkürlerimi sunarım.
Yine bu süreçte Kurumumuzdan desteğini esirgemeyen, Kurumumuzun faaliyetlerine
bizzat katılan, Kurumumuzun daha etkin hale gelmesi ve güçlenmesi için tüm çabasını ve
gayretini gösteren Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanı Prof. Dr. Sayın Mustafa Şentop’a
teşekkürlerimi sunuyorum.
2021 bütçe yılında da Kurumumuzca;
➢ Kuruma yapılan şikâyet başvurularının en kısa sürede incelenerek sonuçlandırılması,
➢ Şikâyetlerin hızlı ve dostane yollarla çözüme kavuşturulması,
➢ İdarelere hukuk, hakkaniyet, iyi yönetim ilkeleri, insan haklarının korunması ve mevzuat
değişiklikleri yönünde öneride bulunulması,
➢ Kurum personelinin yetkinliğinin artırılması yönünde eğitim, staj vb. faaliyetlerde
bulunulması,
➢ Kişilere, kamu kurumlarına, STK’lara, medya kuruluşlarına-sosyal medyaya,
dış paydaşlara, ilk-orta-yükseköğretim öğrencilerine, yurtdışında yaşayan Türk
vatandaşlarına yönelik tanıtım ve bilinirlik düzeyinin artırılması,
➢ Kadınlara, çocuklara, engellilere, hürriyetinden mahrum kalanlara, göçmenlere ilişkin
farkındalık artırma ve hak arama imkânının genişletilmesi,
➢ Şikâyet başvurusunda bulunulmadan önce veya şikâyet başvurusu hakkında bireyler
tarafından yöneltilen bilgilendirilme taleplerinin karşılanması,
➢ Kişilerin kolay erişimini ve başvuru takibini sağlamak için şikâyet mekanizması ve şikâyet
yönetim sisteminin etkinliğinin artırılması,
başta olmak üzere birçok faaliyetin gerçekleştirilmesi planlanmaktadır.
Amacımız ve hedefimiz hak arama kültürünün yaygın olduğu bir toplum ve hizmet
standartlarının yüksek olduğu bir kamu yönetimi oluşmasında etkin bir rol oynamaktır. Bu
kapsamda, başarılı bir şekilde uygulanması ile Kurumumuz ve ülkemiz kamu yönetimine
azami derecede katkı sağlayacağı düşünülen Kamu Denetçiliği Kurumu 2021 Yılı Performans
Programının hayırlı olmasını dilerim.
Daha güzel çalışmalarda bulunmak üzere Allah’a emanet olun.
Şeref MALKOÇ
Kamu Başdenetçisi
2021
16 PERFORMANS
PROGRAMI