Page 76 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 76

görülmekte olan veya yargı organlarınca karara bağlanmış uyuşmazlıklara ilişkin olan, sebepleri,
              konusu  ve  tarafları  aynı  olanlar  ile  daha  önce  sonuçlandırılan  başvurular  için  “İncelenemezlik
              Kararı” verilmektedir.
              Kurumumuza  başvuruda  bulunulabilmesi  için,  2577  sayılı  İdari  Yargılama  Usulü  Kanunu’nda
              öngörülen  idari  başvuru  yolları  ile  özel  kanunlarda  yer  alan  zorunlu  idari  başvuru  yollarının
              tüketilmesi gerekmektedir. İdari başvuru yolları tüketilmeden yapılan başvurular için “Gönderme
              Kararı” verilip, söz konusu başvuru ilgili idareye gönderilmektedir.

              Kamu  Denetçiliği  Kurumu  Kanununun  Uygulanmasına  İlişkin  Usul  ve  Esaslar  Hakkında
              Yönetmeliğin 34’üncü maddesi uyarınca, şikâyetçinin başvurusundan vazgeçmesi, şikâyetçi gerçek
              kişi ise ölümü veya tüzel kişi ise tüzel kişiliğinin sona ermesi, şikâyet konusu talebin ilgili idare
              tarafından yerine getirilmesi, inceleme ve araştırma devam ederken şikâyet konusu hakkında dava
              açılması  durumlarında  Kurumumuz  tarafından  “Karar  Verilmesine  Yer  Olmadığına  İlişkin
              Karar” verilmektedir.

              Öte yandan Kurumumuza vatandaş tarafından şikâyet başvurusu yapıldığında, ilgili Kamu Denetçisi
              veya uzman idarenin  yöneticileriyle görüşmeler  gerçekleştirmekte ve  şikâyet  konusunu  çözüme
              kavuşturulabilmekte, bu süreç karara dönüştürülürken ise ‘’Karar Verilmesine Yer Olmadığına
              Dair Karar”  verilmekteydi.

              Ancak, Kurumumuzun kuruluş amacı ve var olma sebebi dostane çözüm aramak ve bulmaktır. Bu
              doğrultuda  Kurumun  yapmış  olduğu  katkı  ve  hizmetlerin  düzgün  ifade  edilmesini  ve  bunun
              istatistiklere doğru yansıtılmasını teminen “Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
              İlişkin  Usul  ve  Esaslar  Hakkında  Yönetmelikte  Kurumumuzun  kuruluş  amacı  doğrultusunda
              “Dostane Çözüm Kararı” eklenmiş “02.03.2017 tarihli ve 29995 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan
              değişiklik ile de bahse konu hüküm yürürlüğe girmiştir.

              Diğer yandan inceleme ve araştırma sonucunda şikâyet konusu iddianın yerinde olduğu kanaatine
              varılması  hâlinde  Kurumumuz  tarafından  “Tavsiye  Kararı”,  şikâyet  konusu  iddianın  yerinde
              olmadığı  kanaatine  varılması  hâlinde  ise  “Ret  Kararı”,  şikâyet  konusu  iddiaların  bir  kısmının
              yerinde bulunduğu bir kısmının ise yerinde bulunmadığı kanaatine varılması halinde ise “Kısmen
              Tavsiye Kısmen Ret Kararı” verilmektedir.

              2021  Yılının  Ocak-Haziran  döneminde  Kurumumuz  tarafından  sonuçlandırılan  10.823  adet
              başvuruya ilişkin olarak;

                        % 27,84 oranında “İncelenemezlik Kararı”,
                        % 36,96 oranında “Gönderme Kararı”
                        % 7,85 oranında “Dostane Çözüm Kararı”,
                        % 7,65 oranında “Başvurunun Geçersiz Sayılması,
                        % 1,33 oranında  “Karar Verilmesine Yer Olmadığına Dair Karar”,
                        % 7,73 oranında “Tavsiye Kararı”,
                        % 7,81 oranında “Ret Kararı”,
                        % 2,01 oranında ise “Kısmen Tavsiye Kısmen Ret Kararı”
                             verilmiştir.
              İnceleme ve araştırmaya geçen başvurulardan aynı dönem içinde 30.06.2021 tarihi itibarıyla, 768
              “Tavsiye Kararı”, 776 “Ret Kararı”, 200 ise “Kısmen Tavsiye Kısmen Ret Kararı” verilmiştir.
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81