Page 80 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 80

DOSTANE ÇÖZÜME İLİŞKİN İSTATİSTİKLER
              Şikâyet başvurusunun daha etkin ve hızlı bir şekilde çözüme kavuşturulmasını sağlayan uzlaştırma
              yoluyla  uyuşmazlıkların  çözümü  usulü  Kurumumuzca  en  sık  başvurulan  yöntemlerdendir.
              Kurumun  başarısı  ikna  gücüne  dayalı  arabuluculuk  ve  uzlaştırıcı  rolünde  saklıdır.  Bu  nedenle
              şikâyetlerin daha hızlı ve etkin çözümü için Kurumumuzca vatandaş ve idare arasında köprü görevi
              yürütülerek dostane çözüm yöntemleri aranmaktadır.

              Bu  yöntemle  çözüme  kavuşturulan  başvurular  hakkında  02.03.2017  tarihine  kadar  ‘Karar
              verilmesine yer olmadığına dair karar’ verilmekteydi. Ancak, Kurumumuzca gerçekleştirilen bu
              kayda  değer  kamu  hizmetinin  daha  doğru  ifade  edilmesi  ve  bu  hususun  istatistiklere  doğru
              yansıtılması amacıyla 02.03.2017 tarihinde, şikâyet konusu talebin ilgili idare tarafından  yerine
              getirilmesi  veya  şikâyetin  çözüme  kavuşturulduğunun  taraflarca  Kuruma  bildirilmesi  hâlinde
              Dostane Çözüm Kararı verileceği hükmü, “Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
              İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliği”nin 33/A maddesine eklenmek suretiyle yasal zemine
              oturtulmuştur.

              Bu hususun  yasal zemine oturtulması, şikâyet başvurularının incelenmesine yeni bir bakış açısı
              getirerek Kurumumuzca bu yöntemin sıkça kullanılmasına ve bu sayede vatandaşın “Adalete Hızlı
              Erişiminin”  sağlanması  hususunda  çok  önemli  katkılar  sağlamasının  yanı  sıra  idarelerce  de  bu
              yöntemin  benimsenmesine  katkıda  bulunmuştur.  Bu  kapsamda  Ocak-  Haziran  2021  döneminde
              “Çözüme Kavuşturulan Dosya Sayısı” 1.126 olup, bunların 780 adedi “Dostane Çözüm Kararı” ile
              346 adedi ise Gönderme Kararı ile gerçekleştirilmiştir.

              Tablo: 2021 Yılının İlk Yarısında Dostane Çözüm Yoluyla Çözüme Kavuşturulan Dosya Dağılımı
                                              Dostane Çözüm        Gönderme Kararı             Toplam
                   Dostane Çözüm ile             Kararı ile               İle
                Sonuçlandırılan Toplam             780                   346                    1.126
                     Şikâyet Sayısı
                                                 69,27%                30,73%


                 TAVSİYE, KISMEN TAVSİYE KISMEN RET KARARLARINA İLİŞKİN
                 İSTATİSTİKLER


              Kurumumuza 2017  yılından itibaren  yapılan başvuru sayısının  artmasıyla birlikte nitelikli veya
              kabul edilebilir başvurularda da yükselme görülmüş ve idarelere verilen tavsiye kararlarında ciddi
              bir artış yaşanmıştır.

              Kurumumuzca yapılan başvurunun inceleme ve araştırılması sonucunda şikâyetin yerinde olduğu
              kanaatine varılması hâlinde Tavsiye Kararı; kısmen yerinde olduğu kanaatine varılması halinde ise
              Kısmen Tavsiye Kısmen Ret Kararı verilmektedir.

              2021 yılının ilk yarısında 768 adet tavsiye, 200 adet Kısmen Tavsiye Kısmen Ret olmak üzere
              toplam 968 adet tavsiye yönünde karar verilmiştir.
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85