Page 17 - 2021 Yıllık Rapor
P. 17

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 ➢ TAVSİYE UYUM ORANI

                 Ombudsmanlık kurumları kamu vicdanını temsil etmesi, bir hak arama, insan hakları
                 ve adalet kurumu olması sebebiyle hukuk devleti ilkesinin yerine getirilmesinde bir
                 mihenk  taşıdır.  Bu  nedenle  ombudsmanlık  kurumlarının  kararlarına  uymak  kamu
                 kurum ve kuruluşlarını hukuki açıdan güçlendirmekte, kamuoyu nezdinde daha itibarlı
                 hale getirmektedir. Ombudsman kararlarının uyulma oranı ise, ülke parlamentolarının
                 desteği, medya desteği, kamuoyu ve sivil toplum baskısı ve uymayan idarelerin deşifresi
                 vb. yöntemlerle yükselmektedir.

                 Kurumumuz da idarelerin kararlara uyma oranlarının yükselmesi için çeşitli faaliyetler
                 yürütmektedir. Bunları sıralayacak olursak;

                    1- Kurumumuzca kararların takip edilmesi,
                    2- TBMM desteği,
                    3-Medya ve kamuoyu desteği,

                 Bu kapsamda Kurumumuz tavsiye kararlarına uyum oranı 2013 yılında %20’lerde
                 iken; 2017 yılında %65’e, 2018 yılında %70’ye, 2019 yılında %75’e, 2020 yılında
                 %76,38’e yükselmiştir. 2021 yılında ise bu oran %79,50’ye ulaşmıştır.

                 C. BİLGİLENDİRME TALEPLERİNİN KARŞILANMASI


                 2021 yılında talepte bulunan kişiler ile yüz yüze veya telefonla gerçekleştirilen toplamda
                 125.028 görüşme sonucunda Kurumumuzca hukuki yardımda bulunulmuş ve ilgililere
                 yol gösterilmiştir.

                 II- HAK ARAMA KÜLTÜRÜNÜN YAYGINLAŞTIRILMASI

                 Etkin bir şikâyet mekanizmasıyla idarelerin hukuka ve hakkaniyete aykırı uygulamalarına
                 karşı vatandaşı korumak ve kamu hizmetlerinin insan hakları ile iyi yönetim ilkeleri
                 çerçevesinde yürütülmesine katkı sağlamak misyonunu üstlenen Kurumumuz, uzun
                 vadede hak arama kültürünün yaygın olduğu bir toplum ve hizmet standartlarının yüksek
                 olduğu bir kamu yönetiminin oluşmasında etkin bir rol oynamayı hedeflemektedir.
                 Tüm  bu  hedefleri  gerçekleştirebilmek  için  Kurumumuzun  geniş  kitleler  tarafından
                 tanınması ve benimsenmesi son derece önem arz etmektedir.

                 Kurumumuzun tanınırlık düzeyinin düşük olduğundan hareketle 2017 yılında başlanan
                 ve 2018 ile 2019 yılında devam edilen tanıtım faaliyetleri 2020 ve 2021 yıllarında da
                 özellikle pandemi sebebiyle farklı yöntemler de eklenerek sürdürülmüştür.








              16 2021 YILLIK RAPOR
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22