Page 15 - 2021 yıllık raporu cocuk bolumu
P. 15

2021 Yıllık Raporu Çocuk Bölümü


          1.2 Çocuğun Korunma ve Bakım Hakkı Kapsamında Bakım
          Tedbiri Kararının Uzatılması

          Başvuran çocuk, Çocuk Destek Merkezinde ikamet ettiğini, 3 ay sonra
          reşit olacağını ancak gidecek hiçbir yeri olmadığını, bu sebeple kendi-
          sine bir iş bulunmasını veyahut koruma kararının uzatılmasını ayrıca,
          talebinin Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğüne iletilmesini
          talep etmiştir. Konu hakkında yapılan görüşme ve incelemeler netice-
          sinde idare tarafından başvuran çocuğun 10.03.2021 tarihinde reşit ol-
          duğu bu tarihten sonra da kuruluşta kalmaya devam etmek amacıyla
          böyle bir talepte bulunduğu tespit edildiği, çocuğun (bireyin) 5395 sa-
          yılı Çocuk Koruma Kanunu kapsamında alınan bakım tedbiri kararının
          uzatıldığı, başvuran çocuğun kuruluşta kalmaya devam edeceği belirtil-
          diğinden başvuranın talebinin idarece yerine getirildiği anlaşıldığından
          başvuru hakkında Dostane Çözüm Kararı verilmiştir. 2

          1.3 Çocuğun Bilgiye Erişim Hakkı Kapsamında, Kaliteli
          İnternet Hizmeti Sunulması
          Başvuran çocuk özetle; özel bir firmadan internet hizmeti aldığını, Bil-
          gi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’na (BTK) daha önce zaten defalarca
          başvuru yapmasına rağmen gerekli yaptırımı uygulamayarak özel fir-
          manın haksız olduğu halde savunduğunu, öncelikle BTK sonrasında özel
          firmaya gerekli cezai işlemin sağlanması gerektiğini, defalarca başvuru
          yapmasına rağmen mağduriyetinin giderilmediğini belirterek 5369 sa-
          yılı Evrensel Hizmet Kanunu’na göre talebinin karşılanmasını, firmanın
          bölgeye fiber alt yapı ve fiber saha dolabı yatırımı yapmasının sağlan-
          masını talep etmiştir.
          Başvurunun inceleme ve araştırması neticesinde;

          Başvuran çocuğun ikamet ettiği yerleşim yerindeki İnternet hizmet ka-
          litesinin teknik imkanlar ölçüsünde iyileştirilmesi, BTK tarafından söz
          konusu adreste ses ve genişbant hizmeti ihtiyaçlarını karşılamak üze-
          re hem sabit hem de mobil haberleşme altyapısının bulunduğu belir-
          tildiğinden işletmeci özel firmanın anılan yerdeki İnternet altyapı ve
          bağlantı sorunlarını gidererek iki yılı aşkın süredir mağduriyet yaşayan
          tüketiciye yüksek kalitede hizmet sunmasının sağlanması,


          2     2020/99217 numaralı başvuru hakkında verilen 13.04.2021 tarihli Dostane Çözüm Kararı


                                                                    13
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20