Page 15 - 2021 yıllık raporu cocuk bolumu
P. 15
2021 Yıllık Raporu Çocuk Bölümü
1.2 Çocuğun Korunma ve Bakım Hakkı Kapsamında Bakım
Tedbiri Kararının Uzatılması
Başvuran çocuk, Çocuk Destek Merkezinde ikamet ettiğini, 3 ay sonra
reşit olacağını ancak gidecek hiçbir yeri olmadığını, bu sebeple kendi-
sine bir iş bulunmasını veyahut koruma kararının uzatılmasını ayrıca,
talebinin Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğüne iletilmesini
talep etmiştir. Konu hakkında yapılan görüşme ve incelemeler netice-
sinde idare tarafından başvuran çocuğun 10.03.2021 tarihinde reşit ol-
duğu bu tarihten sonra da kuruluşta kalmaya devam etmek amacıyla
böyle bir talepte bulunduğu tespit edildiği, çocuğun (bireyin) 5395 sa-
yılı Çocuk Koruma Kanunu kapsamında alınan bakım tedbiri kararının
uzatıldığı, başvuran çocuğun kuruluşta kalmaya devam edeceği belirtil-
diğinden başvuranın talebinin idarece yerine getirildiği anlaşıldığından
başvuru hakkında Dostane Çözüm Kararı verilmiştir. 2
1.3 Çocuğun Bilgiye Erişim Hakkı Kapsamında, Kaliteli
İnternet Hizmeti Sunulması
Başvuran çocuk özetle; özel bir firmadan internet hizmeti aldığını, Bil-
gi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’na (BTK) daha önce zaten defalarca
başvuru yapmasına rağmen gerekli yaptırımı uygulamayarak özel fir-
manın haksız olduğu halde savunduğunu, öncelikle BTK sonrasında özel
firmaya gerekli cezai işlemin sağlanması gerektiğini, defalarca başvuru
yapmasına rağmen mağduriyetinin giderilmediğini belirterek 5369 sa-
yılı Evrensel Hizmet Kanunu’na göre talebinin karşılanmasını, firmanın
bölgeye fiber alt yapı ve fiber saha dolabı yatırımı yapmasının sağlan-
masını talep etmiştir.
Başvurunun inceleme ve araştırması neticesinde;
Başvuran çocuğun ikamet ettiği yerleşim yerindeki İnternet hizmet ka-
litesinin teknik imkanlar ölçüsünde iyileştirilmesi, BTK tarafından söz
konusu adreste ses ve genişbant hizmeti ihtiyaçlarını karşılamak üze-
re hem sabit hem de mobil haberleşme altyapısının bulunduğu belir-
tildiğinden işletmeci özel firmanın anılan yerdeki İnternet altyapı ve
bağlantı sorunlarını gidererek iki yılı aşkın süredir mağduriyet yaşayan
tüketiciye yüksek kalitede hizmet sunmasının sağlanması,
2 2020/99217 numaralı başvuru hakkında verilen 13.04.2021 tarihli Dostane Çözüm Kararı
13