Page 17 - 2021 yıllık raporu cocuk bolumu
P. 17

2021 Yıllık Raporu Çocuk Bölümü


          leri özellikle uzaktan eğitim sürecinde olumsuz etkileyen ülke genelin-
          deki İnternet hızı, kalitesi, altyapı ve bağlantı sorunları hususlarında
          özel firma başta olmak üzere İşletmecilerin sunduğu mevcut hizmet
          modelini gözden geçirerek sorunları ve çözümleri tespit etmesi, Bakan-
          lığın şikâyete konu özel firma tarafından sabit genişbant internet erişi-
          mine daha fazla yatırım yapılması,

          hususlarında ilave tedbirler alması amacıyla Ulaştırma ve Altyapı Ba-
          kanlığı ile Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuna tavsiyede bulunul-
          muştur . 3
          1.4 Özel Gereksinimli Otizmli Çocukların Pandemi
          Sürecindeki Eğitim Hakkı
          Başvuran Covid 19 nedeniyle 23 Mart 2020 itibariyle Türkiye genelin-
          de uzaktan eğitime geçilmesi ile otizmli ve özel gereksinimli bireylerin
          2019-2020 eğitim ve öğretim yılının başından itibaren okulundan aldığı
          destek eğitimlerinin tümünün, canlı dersler ile devam etmesi seçene-
          ği dahi değerlendirilmeksizin sonlandırıldığını, “Özelim Eğitimdeyim”
          mobil uygulamasının, tam zamanlı kaynaştırma öğrencisi olan otizmli
          bireylerin mevcut performansına eşdeğer olmadığını, dolayısıyla otizm-
          li bireylerin EBA TV’den ve geliştirilen diğer öğrenme araçlarından bu
          dönemde faydalanabilmesi mümkün olamadığını, 23 Mart 2020’den
          başlayıp 2019- 2020 eğitim ve öğretim yılının sonuna kadar olan zaman
          zarfında otizmli bireylerin eğitim ve öğretiniminin tamamen sekteye
          uğratıldığını, eğitim ve öğretimin dışında geçen bu 6 ayda özel gerek-
          sinimli öğrencilerin akademik, sosyal ve psikolojik açıdan gerilemesine
          sebep olunduğunu belirtmiştir.
          Başvuruda, Milli Eğitim Bakanlığının yetki vesorumluluklarını tam za-
          manlı kaynaştırma öğrencilerini yok saymadan yerine getirmesini, olu-
          şan öğrenme kayıpları, mevcut haklarına ilave olarak geliştirilecek en
          hızlı ve etkili çözümlerle telafi edilmesi, öğretmen sayısının yetersizliği
          gerekçe gösterilerek, tam zamanlı kaynaştırma öğrencilerinin okulla-
          rında yasal hakları olan destek eğitimi alamamalarının önündeki tüm
          engellerin acilen ortadan kaldırılması talep edilmiştir.

          Başvuru ile ilgili olarak Çocuk Hakları Sözleşmesi’nde yer alan taahhüt-
          ler gereğince, özel eğitim gereksinimi olan çocukların, özel durumlarının

          3     2021/262 numaralı başvuru hakkında verilen 25.06.2021 tarihli Tavsiye Kararı


                                                                    15
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22