Page 17 - 2021 yıllık raporu cocuk bolumu
P. 17
2021 Yıllık Raporu Çocuk Bölümü
leri özellikle uzaktan eğitim sürecinde olumsuz etkileyen ülke genelin-
deki İnternet hızı, kalitesi, altyapı ve bağlantı sorunları hususlarında
özel firma başta olmak üzere İşletmecilerin sunduğu mevcut hizmet
modelini gözden geçirerek sorunları ve çözümleri tespit etmesi, Bakan-
lığın şikâyete konu özel firma tarafından sabit genişbant internet erişi-
mine daha fazla yatırım yapılması,
hususlarında ilave tedbirler alması amacıyla Ulaştırma ve Altyapı Ba-
kanlığı ile Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuna tavsiyede bulunul-
muştur . 3
1.4 Özel Gereksinimli Otizmli Çocukların Pandemi
Sürecindeki Eğitim Hakkı
Başvuran Covid 19 nedeniyle 23 Mart 2020 itibariyle Türkiye genelin-
de uzaktan eğitime geçilmesi ile otizmli ve özel gereksinimli bireylerin
2019-2020 eğitim ve öğretim yılının başından itibaren okulundan aldığı
destek eğitimlerinin tümünün, canlı dersler ile devam etmesi seçene-
ği dahi değerlendirilmeksizin sonlandırıldığını, “Özelim Eğitimdeyim”
mobil uygulamasının, tam zamanlı kaynaştırma öğrencisi olan otizmli
bireylerin mevcut performansına eşdeğer olmadığını, dolayısıyla otizm-
li bireylerin EBA TV’den ve geliştirilen diğer öğrenme araçlarından bu
dönemde faydalanabilmesi mümkün olamadığını, 23 Mart 2020’den
başlayıp 2019- 2020 eğitim ve öğretim yılının sonuna kadar olan zaman
zarfında otizmli bireylerin eğitim ve öğretiniminin tamamen sekteye
uğratıldığını, eğitim ve öğretimin dışında geçen bu 6 ayda özel gerek-
sinimli öğrencilerin akademik, sosyal ve psikolojik açıdan gerilemesine
sebep olunduğunu belirtmiştir.
Başvuruda, Milli Eğitim Bakanlığının yetki vesorumluluklarını tam za-
manlı kaynaştırma öğrencilerini yok saymadan yerine getirmesini, olu-
şan öğrenme kayıpları, mevcut haklarına ilave olarak geliştirilecek en
hızlı ve etkili çözümlerle telafi edilmesi, öğretmen sayısının yetersizliği
gerekçe gösterilerek, tam zamanlı kaynaştırma öğrencilerinin okulla-
rında yasal hakları olan destek eğitimi alamamalarının önündeki tüm
engellerin acilen ortadan kaldırılması talep edilmiştir.
Başvuru ile ilgili olarak Çocuk Hakları Sözleşmesi’nde yer alan taahhüt-
ler gereğince, özel eğitim gereksinimi olan çocukların, özel durumlarının
3 2021/262 numaralı başvuru hakkında verilen 25.06.2021 tarihli Tavsiye Kararı
15