Page 100 - KDK
P. 100
T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Amaç A3:Kurumsal Yapılanmayı Güçlendirmek
Hedef H.3.2:Kurumun bilgi teknolojileri altyapısını daha da güçlendirmek
Sorumlu Birim Başdenetçilik ve Genel Sekreterlik
İşbirliği Yapılacak Birim(ler) BİB, İİDBB, Tüm Kamu Denetçilikleri
Hedefe Etkisi (%) Plan Dönemi Başlangıç Değeri (2021) 2022 2023 2024 2025 2026 İzleme Sıklığı Raporlama Sıklığı
Performans
Göstergeleri
PG 3.2.1: SYS’de
gerçekleştirilen güncelleme/ 30 12 8 4 2 1 1 6 ay 6 ay
yenilik sayısı
PG 3.2.2: Kararlar Bilgi
Bankasında yapılan yenilik 20 5 3 2 1 1 1 6 ay 6 ay
sayısı
PG 3.2.3: E-başvuru
sisteminde Kurumumuza
başvuruda bulunan
vatandaşların ve kurum 20 4 2 2 2 2 2 6 ay 6 ay
personelinin talepleri
doğrultusunda yapılacak
geliştirime sayısı
PG 3.2.4: Kurum ihtiyaçları
doğrultusunda geliştirilecek 30 6 3 2 2 2 2 6 ay 6 ay
olan uygulama ve
entegrasyon sayısı
Riskler Bilişim personeli sayısının azlığı ve teknoloji yatırımlarının yüksek maliyet gerektirmesi
* Şikâyet Yönetim Sistemini (SYS) ihtiyaçlar doğrultusunda geliştirmek ve korumak
*SYS için yapay zeka yöntemleri kullanılarak otomatik karar yazılabilmesini sağlayabilecek
bir modül yazılımı geliştirmek
*Kararlar Bilgi Bankasını vatandaşların taleplerine göre yenilemek, güncelliğinin
sağlanabilmesi için yazılım ve altyapı geliştirmelerini sağlamak
Stratejiler *Veri paylaşımı amacıyla ulusal/uluslararası bilgi işletim sistemleriyle Kurum bilgi
işlem altyapısının entegrasyonunu sürdürmek
* Ulusal Siber Güvenlik Stratejisi ve Eylem Planına (2020 – 2023) uyum sağlamak
*Güvenlik altyapısının güncel tehditlerine karşı güncellenmesi ve geliştirilmesini
sağlamak
*E-başvuru sisteminin başvurucuların ihtiyaçları doğrultusunda geliştirmek
Maliyet Tahmini 41.713.000,00 TL
Tespitler Kurumun teknolojik düzeyinin gelişmeye açık olması
İhtiyaçlar Kurumsal gelişmeye koşut olarak bilişim alanındaki yeniliklerin intibakının sağlanması
2022-2026 STRATEJİK PLANI 99