Page 79 - KDK
P. 79
T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
AMAÇ 1: Kişi Haklarının Korunmasını Sağlamak ve İdarenin İşleyişine Katkı Sunmak
Hedef 1.4: İdareler ile başvuranlar arasında uzlaştırıcı rolün güçlendirilmesi ve kararlara
uyumun artırılması
Stratejiler:
√ Başvuruların incelenmesi sırasında yürütülen dostane çözüm sürecinin usul-
esaslarını belirlemek
√ Uzman personele dostane çözümün teorik ve pratik yönlerini içeren hizmet içi
eğitim uygulamak
√ Tavsiye kararları sonrası idareler nezdinde girişimde bulunmak, idarelere periyodik
ziyaretler düzenlemek ve toplantılar gerçekleştirmek
√ Tavsiye kararlarına uyum oranı dikkate alınarak idarelerin TBMM nezdinde
ödüllendirilmesi veya Karma Komisyonda dinlenmesi usulünü sistematik hale
getirmek ve kurumsallaştırmak
√ İdareler nezdinde KDK’ya muhatap irtibat noktaları oluşturulması ve bunların
hangi düzeyde, hangi unvanlı personelle teşkil olunacağı hususlarında tüm kamu
kurum-kuruluşlarına yönelik Cumhurbaşkanlığı Genelgesi hazırlanmasına ilişkin
girişimde bulunmak
Performans Göstergeleri 2021 2022 2023 2024 2025 2026
KDK tarafından verilen dostane çözüm 997 3000 3300 3690 3975 4120
kararı sayısı
Dostane çözüm sürecinin usul esaslarını 0 %100 %100 %100 %100 %100
belirlemek
Uzmanlara uygulanan ve dostane çözümün
teorik-pratik yönlerini içeren hizmet içi 0 1 1 1 1 1
eğitim sayısı
Tavsiye kararlarına uyum oranı %79,28 %80 %81 %82 %83 %84
78 2022-2026 STRATEJİK PLANI