Page 74 - KDK
P. 74
T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
AMAÇ 1: Kişi Haklarının Korunmasını Sağlamak ve İdarenin İşleyişine Katkı Sunmak
Hedef 1.1: Başvuranların KDK’ya erişilebilirliğinin artırılması
Stratejiler:
√ Birden çok başvuranı olan şikayet başvuruları ile tüzel kişilerin başvuru süreçlerine
açıklık getirmek ve bunlara özgü yöntemler geliştirmek
√ Farklı iletişim araçlarıyla ve sözlü surette başvuru alınabilmesi için gerekli
çalışmaları yapmak/ usul ve esasları belirlemek
√ Gizli başvuru yönteminin çerçevesini çizmek ve idare nezdinde gereken güvenceleri
sağlamak
√ Kurumsal internet sitesi, e-başvuru sistemi ve Kararlar Bilgi Bankasının engelli
bireyler ile yabancıların kullanımına uygun hale getirmek
√ Ceza infaz kurumlarından gelen başvurularda başvurucuların Kuruma doğrudan
ulaşmasını sağlayacak imkanları geliştirmek
√ E-başvuru sisteminde başvuranları yönlendirici mekanizmalar vasıtasıyla nitelikli
başvuruları erişilebilir kılmak
√ Nitelikli başvuruların artırılması amacıyla kurumsal sosyal medya hesaplarından
tanıtıcı videolar yayınlamak
√ Kurumsal internet sitesinde basit, anlaşılır, açıklayıcı bilgiler paylaşmak
√ Kişilerin Bilgilendirme Bürosu aracılığıyla tam ve doğru olarak bilgilendirilmesi
için etkinliğini arttırmak
2022-2026 STRATEJİK PLANI 73