Page 74 - KDK
P. 74

T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU




                AMAÇ 1: Kişi Haklarının Korunmasını Sağlamak ve İdarenin İşleyişine Katkı Sunmak

                Hedef 1.1: Başvuranların KDK’ya erişilebilirliğinin artırılması




                     Stratejiler:
                     √  Birden çok başvuranı olan şikayet başvuruları ile tüzel kişilerin başvuru süreçlerine
                        açıklık getirmek ve bunlara özgü yöntemler geliştirmek

                     √  Farklı iletişim araçlarıyla ve sözlü surette başvuru alınabilmesi için gerekli

                        çalışmaları yapmak/ usul ve esasları belirlemek
                     √  Gizli başvuru yönteminin çerçevesini çizmek ve idare nezdinde gereken güvenceleri
                        sağlamak

                     √  Kurumsal internet sitesi, e-başvuru sistemi ve Kararlar Bilgi Bankasının engelli
                        bireyler ile yabancıların kullanımına uygun hale getirmek

                     √  Ceza infaz kurumlarından gelen başvurularda başvurucuların Kuruma doğrudan
                        ulaşmasını sağlayacak imkanları geliştirmek

                     √  E-başvuru sisteminde başvuranları yönlendirici mekanizmalar vasıtasıyla nitelikli
                        başvuruları erişilebilir kılmak

                     √  Nitelikli başvuruların artırılması amacıyla kurumsal sosyal medya hesaplarından
                        tanıtıcı videolar yayınlamak

                     √  Kurumsal internet sitesinde basit, anlaşılır, açıklayıcı bilgiler paylaşmak

                     √  Kişilerin Bilgilendirme Bürosu aracılığıyla tam ve doğru olarak bilgilendirilmesi
                        için etkinliğini arttırmak

































                                                                             2022-2026 STRATEJİK PLANI   73
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79