Page 76 - KDK
P. 76
T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
AMAÇ 1: Kişi Haklarının Korunmasını Sağlamak ve İdarenin İşleyişine Katkı Sunmak
Hedef 1.2: Şikâyet inceleme metotlarının geliştirilmesi ile denetim sürecinin etkinliğinin
artırılması
Stratejiler:
√ Başvuru inceleme sürecinin genel işleyişine ilişkin usul-esasları ombudsman
denetiminin gerektirdiği esneklik çerçevesinde belirlemek
√ Başvuru inceleme sürecinin kısaltılması için her bir aşamaya dönük hedef süreler
tespit etmek
√ İvedi çözüm gerektiren başvurulara yönelik özel inceleme metotları geliştirmek
√ Engelli ve muhtaç durumdaki başvuranların şikayet konularının daha hızlı ve etkili
çözümü için usuller geliştirmek
√ Çocuk haklarıyla ilgili ve doğrudan çocuklar tarafından sunulan vakalara rehberlik
etmek
√ Yerinde inceleme ve bilirkişi görevlendirme müesseselerine dair kurumsal
çerçeveyi çizmek adına usul ve esasları belirlemek
√ Başvuru inceleme süreci sırasında Kurum adına yapılan tüm yazışmaların veya
verilen tüm kararların hazırlanma standartlarını belirlemek ve Kurum içtihadının
tutarlılığı ile sürekliliğini sağlamak
√ Kararların hazırlanmasında kullanılmak üzere Kurum kararlarına ilişkin detaylı
tespit ve analizlerin toplandığı veri havuzu oluşturmak
√ Uluslararası insan hakları kuruluşları/mahkemeleri, yabancı ombudsmanlık
kurumları ve Anayasa Mahkemesi raporlarının/kararlarının/uygulamalarının
sürekli takibini sağlayarak insan haklarına ilişkin gelişmeleri takip etmek ve KDK
kararlarında kullanımı için analiz edip gerekli birimlere raporlamak
2022-2026 STRATEJİK PLANI 75