Page 218 - Mücadele Raporu v15 SON
P. 218

Kamu Denetçiliği Kurumu









                     k kullanabilir. Kredi komitesinin oluşumu ile çalışma ve karar alma esasları Kurulca belirlenir. ullanabilir. Kredi komitesinin oluşumu ile çalışma ve karar alma esasları Kurulca belirlenir.
                     Bu Kanunun kredi sınırlarına ilişkin hükümlerine tâbi olmayan krediler için kredi açma yetkisi
                     Bu Kanunun kredi sınırlarına ilişkin hükümlerine tâbi olmayan krediler için kredi açma yetkisi
                     yönetim kurulunca belirlenecek usûl ve esaslar çerçevesinde devredilebilir.”,
                     yönetim kurulunca belirlenecek usûl ve esaslar çerçevesinde devredilebilir.”,

                     5.4.  "Kredilerin izlenmesi"  başlıklı  52  nci  maddesinin  birinci  fıkrasında,  “Bankalar,
                     5.4.  "Kredilerin izlenmesi"  başlıklı  52  nci  maddesinin  birinci  fıkrasında,  “Bankalar,
                     kredileri nedeniyle maruz kalınacak riskleri ölçmek, karşı tarafın malî gücünü düzenli olarak
                     kredileri nedeniyle maruz kalınacak riskleri ölçmek, karşı tarafın malî gücünü düzenli olarak
                     analiz  etmek ve izlemek, gerekli bilgi  ve belgeleri  temin  etmek  ve  bunlara  ilişkin  esasları
                     analiz  etmek ve izlemek, gerekli bilgi  ve belgeleri  temin  etmek  ve  bunlara  ilişkin  esasları
                     belirlemek zorundadır. Kredi müşterileri bu çerçevede konsolide ve konsolide olmayan bazda
                     belirlemek zorundadır. Kredi müşterileri bu çerçevede konsolide ve konsolide olmayan bazda
                     istenilen bilgi ve belgeleri bankalara vermekle yükümlüdür.” düzenlemeleri yer almaktadır.
                     istenilen bilgi ve belgeleri bankalara vermekle yükümlüdür.” düzenlemeleri yer almaktadır.

                     III. DEĞERLENDİRME VE GEREKÇE
                     III. DEĞERLENDİRME VE GEREKÇE

                     A. Hukuka, Hakkaniyete ve İnsan Haklarına Uygunluk Yönünden Değerlendirme
                     A. Hukuka, Hakkaniyete ve İnsan Haklarına Uygunluk Yönünden Değerlendirme

                     6. Kamu Denetçiliği Kurumu, idarenin her türlü eylem ve işlemleri ile tutum ve davranışlarını
                     6. Kamu Denetçiliği Kurumu, idarenin her türlü eylem ve işlemleri ile tutum ve davranışlarını
                     insan  haklarına  dayalı  adalet  anlayışı  içinde,  hukuka  ve  hakkaniyete  uygunluk  yönlerinden
                     insan  haklarına  dayalı  adalet  anlayışı  içinde,  hukuka  ve  hakkaniyete  uygunluk  yönlerinden
                     incelemek, araştırmak ve önerilerde bulunmakla görevli anayasal bir kurumdur.
                     incelemek, araştırmak ve önerilerde bulunmakla görevli anayasal bir kurumdur.

                     7. Kurumumuzun bağımsız olarak yürüttüğü inceleme neticesinde, başvurunun yerinde olduğu
                     7. Kurumumuzun bağımsız olarak yürüttüğü inceleme neticesinde, başvurunun yerinde olduğu
                     kanaatine varılması halinde Tavsiye Kararı verilmektedir. Tavsiye Kararının içeriğinde; hatalı
                     kanaatine varılması halinde Tavsiye Kararı verilmektedir. Tavsiye Kararının içeriğinde; hatalı
                     davranıldığının  kabulü,  zararın  tazmini,  uygulamanın  düzeltilmesi,  işlem  yapılması  veya
                     davranıldığının  kabulü,  zararın  tazmini,  uygulamanın  düzeltilmesi,  işlem  yapılması  veya
                     eylemde  bulunulması,  işlemin  geri  alınması,  kaldırılması,  değiştirilmesi  veya  düzeltilmesi,
                     eylemde  bulunulması,  işlemin  geri  alınması,  kaldırılması,  değiştirilmesi  veya  düzeltilmesi,
                     düzenleme yapılması, uzlaşmaya gidilmesi ve tedbir alınması gibi hususlar önerilebilmektedir.
                     düzenleme yapılması, uzlaşmaya gidilmesi ve tedbir alınması gibi hususlar önerilebilmektedir.

                     8.  Kurumumuza  ulaşan  başvuruların  konusunu  genelde  bireysel  mağduriyet  iddiaları
                     8.  Kurumumuza  ulaşan  başvuruların  konusunu  genelde  bireysel  mağduriyet  iddiaları
                     oluşturmaktadır. Ancak toplumun geniş kesimlerini ilgilendiren ve kamuoyunun gündemini
                     oluşturmaktadır. Ancak toplumun geniş kesimlerini ilgilendiren ve kamuoyunun gündemini
                     meşgul  eden  konular  da  Kurumumuza  yapılan  başvuruların  konusunu  oluşturabilmektedir.
                     meşgul  eden  konular  da  Kurumumuza  yapılan  başvuruların  konusunu  oluşturabilmektedir.
                     Kurumumuz, 2013 yılında başvuru almaya başlayan yeni bir kurum olmasına rağmen faaliyet
                     Kurumumuz, 2013 yılında başvuru almaya başlayan yeni bir kurum olmasına rağmen faaliyet
                     yürüttüğü  bu  kısa  süre  içerisinde  bu  nitelikte  çok  sayıda  başvuru  almış,  aldığı  kararlar  ve
                     yürüttüğü  bu  kısa  süre  içerisinde  bu  nitelikte  çok  sayıda  başvuru  almış,  aldığı  kararlar  ve
                     hazırladığı  raporlarla  6328  sayılı  Kanunun  kendisine  verdiği  yetki  çerçevesinde  gerekli
                     hazırladığı  raporlarla  6328  sayılı  Kanunun  kendisine  verdiği  yetki  çerçevesinde  gerekli
                     çalışmaları  yürütmüştür.  Kurumumuzun  farklı  görüşleri  bir  araya  getirmek  suretiyle
                     çalışmaları  yürütmüştür.  Kurumumuzun  farklı  görüşleri  bir  araya  getirmek  suretiyle
                     gerçekleştirdiği çalıştaylar ile hazırladığı rapor ve kararlarda sorunların çözüme kavuşturulması
                     gerçekleştirdiği çalıştaylar ile hazırladığı rapor ve kararlarda sorunların çözüme kavuşturulması
                     ve uygulamaların iyileştirilmesine yönelik tavsiyelerde bulunulmuş ve çalışmalar kamuoyunun
                     ve uygulamaların iyileştirilmesine yönelik tavsiyelerde bulunulmuş ve çalışmalar kamuoyunun
                     bilgisine sunulmuştur.
                     bilgisine sunulmuştur.

                     9. Kurumumuz, görev alanına girmeyen başvuruları doğrudan incelememek yerine, yapıcı bir
                     9. Kurumumuz, görev alanına girmeyen başvuruları doğrudan incelememek yerine, yapıcı bir
                     tavır sergileyerek başvurunun niteliğine göre başvurucuları sorunlarını çözebilecek mercilere
                     tavır sergileyerek başvurunun niteliğine göre başvurucuları sorunlarını çözebilecek mercilere
                     yönlendirmekte, gerekli durumlarda inisiyatif alarak gerekli girişimlerde bulunabilmektedir.
                     yönlendirmekte, gerekli durumlarda inisiyatif alarak gerekli girişimlerde bulunabilmektedir.
                     Kurumumuz  geçtiğimiz  aylarda  bankalara  olan  kredi  borçlarının  yapılandırılması  ile  ilgili
                     Kurumumuz  geçtiğimiz  aylarda  bankalara  olan  kredi  borçlarının  yapılandırılması  ile  ilgili
                     konularda  yoğun  olarak  gelen  başvurular  üzerine  Cumhurbaşkanlığı  Ekonomi  Politikaları
                     konularda  yoğun  olarak  gelen  başvurular  üzerine  Cumhurbaşkanlığı  Ekonomi  Politikaları
                     Kurulu, Hazine ve Maliye Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme
                     Kurulu, Hazine ve Maliye Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme
                     Kurumu  ve  Türkiye  Bankalar  Birliği  ile  yazışmalar  yapmış,  bakanlık  ve  kurumların  üst
                     Kurumu  ve  Türkiye  Bankalar  Birliği  ile  yazışmalar  yapmış,  bakanlık  ve  kurumların  üst
                     yöneticilerine  mektup  göndermek  suretiyle  başvurucuların  taleplerinden  ilk  elden  haberdar
                     yöneticilerine  mektup  göndermek  suretiyle  başvurucuların  taleplerinden  ilk  elden  haberdar
                     olmalarını ve sorunların çözümü için harekete geçmelerini sağlamıştır.
                     olmalarını ve sorunların çözümü için harekete geçmelerini sağlamıştır.

                     10. Kurumumuza temel ihtiyaç desteği paketi kapsamındaki uygulamalar ile ilgili 50.000’in
                     10. Kurumumuza temel ihtiyaç desteği paketi kapsamındaki uygulamalar ile ilgili 50.000’in
                     üzerinde  başvuru  yapılmıştır.  Bu  başvurularda,  ekonomik  olarak  zor  durumda  olmaları
                     üzerinde  başvuru  yapılmıştır.  Bu  başvurularda,  ekonomik  olarak  zor  durumda  olmaları
                     nedeniyle  acil  ihtiyaçlarının  bulunduğunu  belirten  vatandaşlarımız  destek  başvurusunun
                     nedeniyle  acil  ihtiyaçlarının  bulunduğunu  belirten  vatandaşlarımız  destek  başvurusunun
                     A Adres : Kavaklıdere Mah. Zeytindalı Caddesi No:4 Çankaya/ANKARA dres : Kavaklıdere Mah. Zeytindalı Caddesi No:4 Çankaya/ANKARA
                     T
                     Telefon : 0 (312) 465 22 00    Faks : 0 (312) 465 22 65 elefon : 0 (312) 465 22 00    Faks : 0 (312) 465 22 65
                     e e-Posta : iletisim@ombudsman.gov.tr   İnternet Adresi : www.ombudsman.gov.tr -Posta : iletisim@ombudsman.gov.tr   İnternet Adresi : www.ombudsman.gov.tr
                            5 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu'na uygun olarak Güvenli Elektronik İmza ile üretilmiştir.Evrak teyidi 070 sayılı Elektronik İmza Kanunu'na uygun olarak Güvenli Elektronik İmza ile üretilmiştir.Evrak teyidi
                               https://sikayet.ombudsman.gov.tr/sorgula/ adresinden bb1d-fe3e-1fb7 kodu ile yapılabilir. ttps://sikayet.ombudsman.gov.tr/sorgula/ adresinden bb1d-fe3e-1fb7 kodu ile yapılabilir.
                               h

                                                3 / 11  / 11
                                                3

               218
   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223