Page 218 - Mücadele Raporu v15 SON
P. 218
Kamu Denetçiliği Kurumu
k kullanabilir. Kredi komitesinin oluşumu ile çalışma ve karar alma esasları Kurulca belirlenir. ullanabilir. Kredi komitesinin oluşumu ile çalışma ve karar alma esasları Kurulca belirlenir.
Bu Kanunun kredi sınırlarına ilişkin hükümlerine tâbi olmayan krediler için kredi açma yetkisi
Bu Kanunun kredi sınırlarına ilişkin hükümlerine tâbi olmayan krediler için kredi açma yetkisi
yönetim kurulunca belirlenecek usûl ve esaslar çerçevesinde devredilebilir.”,
yönetim kurulunca belirlenecek usûl ve esaslar çerçevesinde devredilebilir.”,
5.4. "Kredilerin izlenmesi" başlıklı 52 nci maddesinin birinci fıkrasında, “Bankalar,
5.4. "Kredilerin izlenmesi" başlıklı 52 nci maddesinin birinci fıkrasında, “Bankalar,
kredileri nedeniyle maruz kalınacak riskleri ölçmek, karşı tarafın malî gücünü düzenli olarak
kredileri nedeniyle maruz kalınacak riskleri ölçmek, karşı tarafın malî gücünü düzenli olarak
analiz etmek ve izlemek, gerekli bilgi ve belgeleri temin etmek ve bunlara ilişkin esasları
analiz etmek ve izlemek, gerekli bilgi ve belgeleri temin etmek ve bunlara ilişkin esasları
belirlemek zorundadır. Kredi müşterileri bu çerçevede konsolide ve konsolide olmayan bazda
belirlemek zorundadır. Kredi müşterileri bu çerçevede konsolide ve konsolide olmayan bazda
istenilen bilgi ve belgeleri bankalara vermekle yükümlüdür.” düzenlemeleri yer almaktadır.
istenilen bilgi ve belgeleri bankalara vermekle yükümlüdür.” düzenlemeleri yer almaktadır.
III. DEĞERLENDİRME VE GEREKÇE
III. DEĞERLENDİRME VE GEREKÇE
A. Hukuka, Hakkaniyete ve İnsan Haklarına Uygunluk Yönünden Değerlendirme
A. Hukuka, Hakkaniyete ve İnsan Haklarına Uygunluk Yönünden Değerlendirme
6. Kamu Denetçiliği Kurumu, idarenin her türlü eylem ve işlemleri ile tutum ve davranışlarını
6. Kamu Denetçiliği Kurumu, idarenin her türlü eylem ve işlemleri ile tutum ve davranışlarını
insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde, hukuka ve hakkaniyete uygunluk yönlerinden
insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde, hukuka ve hakkaniyete uygunluk yönlerinden
incelemek, araştırmak ve önerilerde bulunmakla görevli anayasal bir kurumdur.
incelemek, araştırmak ve önerilerde bulunmakla görevli anayasal bir kurumdur.
7. Kurumumuzun bağımsız olarak yürüttüğü inceleme neticesinde, başvurunun yerinde olduğu
7. Kurumumuzun bağımsız olarak yürüttüğü inceleme neticesinde, başvurunun yerinde olduğu
kanaatine varılması halinde Tavsiye Kararı verilmektedir. Tavsiye Kararının içeriğinde; hatalı
kanaatine varılması halinde Tavsiye Kararı verilmektedir. Tavsiye Kararının içeriğinde; hatalı
davranıldığının kabulü, zararın tazmini, uygulamanın düzeltilmesi, işlem yapılması veya
davranıldığının kabulü, zararın tazmini, uygulamanın düzeltilmesi, işlem yapılması veya
eylemde bulunulması, işlemin geri alınması, kaldırılması, değiştirilmesi veya düzeltilmesi,
eylemde bulunulması, işlemin geri alınması, kaldırılması, değiştirilmesi veya düzeltilmesi,
düzenleme yapılması, uzlaşmaya gidilmesi ve tedbir alınması gibi hususlar önerilebilmektedir.
düzenleme yapılması, uzlaşmaya gidilmesi ve tedbir alınması gibi hususlar önerilebilmektedir.
8. Kurumumuza ulaşan başvuruların konusunu genelde bireysel mağduriyet iddiaları
8. Kurumumuza ulaşan başvuruların konusunu genelde bireysel mağduriyet iddiaları
oluşturmaktadır. Ancak toplumun geniş kesimlerini ilgilendiren ve kamuoyunun gündemini
oluşturmaktadır. Ancak toplumun geniş kesimlerini ilgilendiren ve kamuoyunun gündemini
meşgul eden konular da Kurumumuza yapılan başvuruların konusunu oluşturabilmektedir.
meşgul eden konular da Kurumumuza yapılan başvuruların konusunu oluşturabilmektedir.
Kurumumuz, 2013 yılında başvuru almaya başlayan yeni bir kurum olmasına rağmen faaliyet
Kurumumuz, 2013 yılında başvuru almaya başlayan yeni bir kurum olmasına rağmen faaliyet
yürüttüğü bu kısa süre içerisinde bu nitelikte çok sayıda başvuru almış, aldığı kararlar ve
yürüttüğü bu kısa süre içerisinde bu nitelikte çok sayıda başvuru almış, aldığı kararlar ve
hazırladığı raporlarla 6328 sayılı Kanunun kendisine verdiği yetki çerçevesinde gerekli
hazırladığı raporlarla 6328 sayılı Kanunun kendisine verdiği yetki çerçevesinde gerekli
çalışmaları yürütmüştür. Kurumumuzun farklı görüşleri bir araya getirmek suretiyle
çalışmaları yürütmüştür. Kurumumuzun farklı görüşleri bir araya getirmek suretiyle
gerçekleştirdiği çalıştaylar ile hazırladığı rapor ve kararlarda sorunların çözüme kavuşturulması
gerçekleştirdiği çalıştaylar ile hazırladığı rapor ve kararlarda sorunların çözüme kavuşturulması
ve uygulamaların iyileştirilmesine yönelik tavsiyelerde bulunulmuş ve çalışmalar kamuoyunun
ve uygulamaların iyileştirilmesine yönelik tavsiyelerde bulunulmuş ve çalışmalar kamuoyunun
bilgisine sunulmuştur.
bilgisine sunulmuştur.
9. Kurumumuz, görev alanına girmeyen başvuruları doğrudan incelememek yerine, yapıcı bir
9. Kurumumuz, görev alanına girmeyen başvuruları doğrudan incelememek yerine, yapıcı bir
tavır sergileyerek başvurunun niteliğine göre başvurucuları sorunlarını çözebilecek mercilere
tavır sergileyerek başvurunun niteliğine göre başvurucuları sorunlarını çözebilecek mercilere
yönlendirmekte, gerekli durumlarda inisiyatif alarak gerekli girişimlerde bulunabilmektedir.
yönlendirmekte, gerekli durumlarda inisiyatif alarak gerekli girişimlerde bulunabilmektedir.
Kurumumuz geçtiğimiz aylarda bankalara olan kredi borçlarının yapılandırılması ile ilgili
Kurumumuz geçtiğimiz aylarda bankalara olan kredi borçlarının yapılandırılması ile ilgili
konularda yoğun olarak gelen başvurular üzerine Cumhurbaşkanlığı Ekonomi Politikaları
konularda yoğun olarak gelen başvurular üzerine Cumhurbaşkanlığı Ekonomi Politikaları
Kurulu, Hazine ve Maliye Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme
Kurulu, Hazine ve Maliye Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme
Kurumu ve Türkiye Bankalar Birliği ile yazışmalar yapmış, bakanlık ve kurumların üst
Kurumu ve Türkiye Bankalar Birliği ile yazışmalar yapmış, bakanlık ve kurumların üst
yöneticilerine mektup göndermek suretiyle başvurucuların taleplerinden ilk elden haberdar
yöneticilerine mektup göndermek suretiyle başvurucuların taleplerinden ilk elden haberdar
olmalarını ve sorunların çözümü için harekete geçmelerini sağlamıştır.
olmalarını ve sorunların çözümü için harekete geçmelerini sağlamıştır.
10. Kurumumuza temel ihtiyaç desteği paketi kapsamındaki uygulamalar ile ilgili 50.000’in
10. Kurumumuza temel ihtiyaç desteği paketi kapsamındaki uygulamalar ile ilgili 50.000’in
üzerinde başvuru yapılmıştır. Bu başvurularda, ekonomik olarak zor durumda olmaları
üzerinde başvuru yapılmıştır. Bu başvurularda, ekonomik olarak zor durumda olmaları
nedeniyle acil ihtiyaçlarının bulunduğunu belirten vatandaşlarımız destek başvurusunun
nedeniyle acil ihtiyaçlarının bulunduğunu belirten vatandaşlarımız destek başvurusunun
A Adres : Kavaklıdere Mah. Zeytindalı Caddesi No:4 Çankaya/ANKARA dres : Kavaklıdere Mah. Zeytindalı Caddesi No:4 Çankaya/ANKARA
T
Telefon : 0 (312) 465 22 00 Faks : 0 (312) 465 22 65 elefon : 0 (312) 465 22 00 Faks : 0 (312) 465 22 65
e e-Posta : iletisim@ombudsman.gov.tr İnternet Adresi : www.ombudsman.gov.tr -Posta : iletisim@ombudsman.gov.tr İnternet Adresi : www.ombudsman.gov.tr
5 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu'na uygun olarak Güvenli Elektronik İmza ile üretilmiştir.Evrak teyidi 070 sayılı Elektronik İmza Kanunu'na uygun olarak Güvenli Elektronik İmza ile üretilmiştir.Evrak teyidi
https://sikayet.ombudsman.gov.tr/sorgula/ adresinden bb1d-fe3e-1fb7 kodu ile yapılabilir. ttps://sikayet.ombudsman.gov.tr/sorgula/ adresinden bb1d-fe3e-1fb7 kodu ile yapılabilir.
h
3 / 11 / 11
3
218