Page 119 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 119

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               başvurularının çözüme kavuşturulması amacı ile sivil toplum ve meslek örgütleri ile
               temasa özel önem verilmektedir.
               Söz konusu düzenli temas ve görüşmelerde, sivil toplumun potansiyel sinerjisi ve
               çözüm sağlama gücünden yararlanılmaktadır.

               Kurumumuz ayrıca, tavsiye kararlarında, kamu idarelerinin çalışmalarını, kamuoyunun
               ve sivil toplumun katılımına ve denetimine açık bir şekilde yürütmeleri ve bu konuda
               kamu görevlilerine yönelik farkındalığın artırılması kapsamına teşvik edici ilkelere
               yer vermektedir.
               6.1.1.7. Uzlaşma Kültürünün ve Yerel Beklentilerin Önemi

               Özellikle toplumsal olaylar ve gösterilere müdahale noktasında gözlenen eksiklikler
               sadedinde, sadece bir şehir veya benzeri yerleşim biriminde yaşayan insanları
               ilgilendiren ve gündelik hayatın işleyişine dair kararların tesisinde, o bölge halkının
               görüşlerine başvurulmasının büyük önem arz ettiği değerlendirilmektedir.
               Devlet organlarının ve kamu hizmeti veren kuruluşların katılımcılığı özendirmesine,
               özellikle yerel kamu hizmetlerinin sunumu süreçlerinde başvurulmalıdır. Bu sayede,
               idare ile o bölgede yaşayanlar arasında sağlıklı bir iletişim kurulur, demokratik ilkeler
               yerleşir, kararların içeriği güçlenir ve bunların etkili uygulanması şansı artar.
               Ayrıca, meşru gerekçeler ile başlayan toplumsal gösterilerin, kitlesel gösterilere
               dönüşmesinin ve yasadışı grupların etkinlik kazanmalarının önüne geçilmiş olur.
     118
               6.1.1.8. Merkez Teşkilat ile Koordinasyon
               Kurumumuz tarafından, şikâyet başvurularının çözüme kavuşturulması amacı ile
               6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun “Bilgi ve belge isteme” başlıklı 18
               inci maddesinin birinci fıkrası hükmü uyarınca, ilgili kamu idaresinden bilgi, belge ve
               değerlendirme talep edilmektedir. Aşağıda kayıtlı gerekçelerle, bakanlıkların merkez
               birimlerine muhatap şikâyet başvuruları açısından  “nitelikli” bilgi ve belge temin
               edilememektedir.

               Öncelikle şikâyete konu iddialar, genellikle bakanlıkların birden fazla birimini
               ilgilendirmektedir. Şikâyet konusuna muhatap  bakanlık merkez birimi veya bağlı
               kuruluşu bilinse bile, şikâyetten bakanlık üst yönetiminin de haberdar olması amacı
               ile resmi yazılar, “… Bakanlığına” ibaresi ile herhangi bir ana hizmet birimi veya
               bağlı kuruluşu işaret edilmeksizin gönderilmektedir. Fakat bu durum, bilgi ve belge
               talep yazılarımızın, bakanlığın ilgisi olmayan birimlerine iletilmesi veya birden
               fazla ilgili birimi olmasına rağmen sadece bir birime havale edilmesi sorununu




               YILLIK RAPOR 2016
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124