Page 119 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 119
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
başvurularının çözüme kavuşturulması amacı ile sivil toplum ve meslek örgütleri ile
temasa özel önem verilmektedir.
Söz konusu düzenli temas ve görüşmelerde, sivil toplumun potansiyel sinerjisi ve
çözüm sağlama gücünden yararlanılmaktadır.
Kurumumuz ayrıca, tavsiye kararlarında, kamu idarelerinin çalışmalarını, kamuoyunun
ve sivil toplumun katılımına ve denetimine açık bir şekilde yürütmeleri ve bu konuda
kamu görevlilerine yönelik farkındalığın artırılması kapsamına teşvik edici ilkelere
yer vermektedir.
6.1.1.7. Uzlaşma Kültürünün ve Yerel Beklentilerin Önemi
Özellikle toplumsal olaylar ve gösterilere müdahale noktasında gözlenen eksiklikler
sadedinde, sadece bir şehir veya benzeri yerleşim biriminde yaşayan insanları
ilgilendiren ve gündelik hayatın işleyişine dair kararların tesisinde, o bölge halkının
görüşlerine başvurulmasının büyük önem arz ettiği değerlendirilmektedir.
Devlet organlarının ve kamu hizmeti veren kuruluşların katılımcılığı özendirmesine,
özellikle yerel kamu hizmetlerinin sunumu süreçlerinde başvurulmalıdır. Bu sayede,
idare ile o bölgede yaşayanlar arasında sağlıklı bir iletişim kurulur, demokratik ilkeler
yerleşir, kararların içeriği güçlenir ve bunların etkili uygulanması şansı artar.
Ayrıca, meşru gerekçeler ile başlayan toplumsal gösterilerin, kitlesel gösterilere
dönüşmesinin ve yasadışı grupların etkinlik kazanmalarının önüne geçilmiş olur.
118
6.1.1.8. Merkez Teşkilat ile Koordinasyon
Kurumumuz tarafından, şikâyet başvurularının çözüme kavuşturulması amacı ile
6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun “Bilgi ve belge isteme” başlıklı 18
inci maddesinin birinci fıkrası hükmü uyarınca, ilgili kamu idaresinden bilgi, belge ve
değerlendirme talep edilmektedir. Aşağıda kayıtlı gerekçelerle, bakanlıkların merkez
birimlerine muhatap şikâyet başvuruları açısından “nitelikli” bilgi ve belge temin
edilememektedir.
Öncelikle şikâyete konu iddialar, genellikle bakanlıkların birden fazla birimini
ilgilendirmektedir. Şikâyet konusuna muhatap bakanlık merkez birimi veya bağlı
kuruluşu bilinse bile, şikâyetten bakanlık üst yönetiminin de haberdar olması amacı
ile resmi yazılar, “… Bakanlığına” ibaresi ile herhangi bir ana hizmet birimi veya
bağlı kuruluşu işaret edilmeksizin gönderilmektedir. Fakat bu durum, bilgi ve belge
talep yazılarımızın, bakanlığın ilgisi olmayan birimlerine iletilmesi veya birden
fazla ilgili birimi olmasına rağmen sadece bir birime havale edilmesi sorununu
YILLIK RAPOR 2016