Page 117 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 117

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               Diğer tedbirler bir tarafa, söz konusu terör örgütüne mensup oldukları tespit edilen
               çok sayıda kişi kamu görevinden çıkarılmış veya uzaklaştırılmıştır. Sözü edilen
               kişilerin Kurumumuza iletmiş oldukları çok sayıda şikâyet dilekçesi bulunmaktadır.
               Bu kişilerden, 1 Eylül 2016 tarih ve 29818 sayılı (Mükerrer) Resmi Gazetede yer
               alan 672 sayılı Olağanüstü Hal Kapsamında Kamu Personeline İlişkin Alınan
               Tedbirlere  Dair  Kanun  Hükmünde  Kararname kapsamında  kamu  görevinden
               çıkartılanlar hakkında  “incelenemezlik” kararı verilmiştir. Zira 6328 sayılı Kamu
               Denetçiliği Kurumu Kanununun “Kurumun görevi” başlıklı 5 inci maddesinin ikinci
               fıkrasında yasama yetkisinin kullanılmasına ilişkin işlemlerin, Kurumun görev alanı
               dışında olduğu düzenlenmiştir. Söz konusu 672 sayılı Kararnameden bağımsız
               olarak haklarında işlem yapılan kişilerin başvuruları hakkında ise 6328 sayılı bahse
               konu Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun  “Başvuru ve usulü” başlıklı 17 nci
               maddesinin dördüncü fıkrasında kayıtlı idari başvuru yolları tüketilmeden yapılan
               başvuruların ilgili idareye gönderilmesi hükmü  gereğince ilgili kamu idaresine
               muhatap “Gönderme Kararı” verilmiştir.

               Kamu Denetçiliği Kurumu, demokratik hukuk devletine ve düzenine, seçimle gelen
               hükümete, Anayasa ve kanunlara karşı gerçekleştirilen bu hain darbe girişimini
               şiddetle kınamaktadır. Bu planın içerisinde yer alanlar için Anayasa ve kanunlar
               çerçevesinde gereken cezanın verileceğine inanmaktadır.
               6.1.1.4. Şeffaflık Kanunu ve Genel İdari Usul Kanununun Önemi

               Modern devlet yapılanmasının temelinde,  hukukun  üstünlüğü,  demokrasi ve
     116       insan haklarına saygının geliştirilmesi ilkeleri yer almaktadır. Toplumsal hayatın
               günümüzde ulaştığı karmaşa, bireylerin hayatı ve olayları algılamada farklı bakış
               açıları, çatışan menfaat ve duyarlılık alanları ve beklentiler, teknoloji ve bilişim
               alanında yaşanan ilerlemelere koşut olarak kamu idaresinin artan kapasitesi, kamu
               yönetimi aygıtının daha gelişmiş, etkin ve süratli denetlenmesi ihtiyacını ortaya
               çıkarmıştır.

               Fakat unutulmamalıdır ki idarenin hukuka uygunluğunun sağlanması açısından
               “denetim” fonksiyonu da tek başına yeterli değildir. Bu noktada, idarenin dışında, onun
               işleyişinin bir parçası olacak bir dizi sihirli yöntemlerin oluşturulması gerekmektedir.
               İşte bu araçlardan birisi “şeffaflık kanunu” ve diğeri de “genel idari usul kanunudur”.
               Bu sayede idare; her şekilde saydam, şeffaf ve görünür surette hareket edebilecek;
               şartlar oluştuğunda her olay ve kişi için aynı surette hareket edebilecektir. Toplumsal
               hayat esenlik içerisinde daha öngörülebilir bir görünüm kazanacaktır.
               Ülkemizde, idarenin iyi yönetim ilkelerine uygun surette hareket etmesini zorunlu
               hale getirecek bir mevzuat düzenlemesinin yapılması gerektiği değerlendirilmektedir.



               YILLIK RAPOR 2016
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122