Page 100 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 100
çözümü amacıyla bu iş birliğini artırarak mutat zamanlarda irtibat kişisi olarak belirlenen
Bakan Yardımcılarımız ile buluşmalar düzenlenmesi planlamaktadır.
Kurumsal tanıtım ve farkındalığın artırılması amacıyla kurumsal yayınlarımız olan akademik
dergi, bülten, başvurulara yönelik rehber, afiş tanıtım broşürleri gibi tanıtıcı materyallerin
basım ve dağıtımına devam edilecektir. Çocuklara, kadınlara, engellilere, hürriyetinden
mahrum kalanlara yönelik farkındalığın sağlanması ve bunların hak arama imkânının
genişletilmesine yönelik yapılan etkinliklere ağırlık verilecektir. Cezaevi ziyaretleri yapılarak
sorunların yerinde görülmesi sağlanacaktır. Bu konularda iki adet çalıştay yapılarak, çalıştay
sonuçları ve çözüm önerileri rapor haline getirilecektir.
Şikâyet başvurularına ilişkin, şikâyet öncesi ya da şikâyet sonrası vatandaşlar tarafından talep
edilen bilgilendirme taleplerinin tamamı karşılanacaktır.
Şikâyet başvuru ve yönetim sisteminin, yapay zeka uygulamaları ile zenginleştirilmesi
planlanmaktır. Böylece başvuru sisteminin, başvuranları nitelikli başvuruda bulunmalarını
sağlayacak şekilde yönlendirebilmesine imkân verilmiş olacaktır. Aynı zamanda söz konusu
yapay zeka uygulamaları ile Kurumumuz personelinin kaliteli ve pratik karar yazma süreci de
desteklenecektir.
Uluslararası insan hakları kurumları ve ombudsmanlık kurumlarıyla ilişkiler devam
ettirilecek, bilgi paylaşımı yapılarak eğitimler düzenlenecektir.
İslam İşbirliği Teşkilatı Ombudsmanlar Birliği ve Türk Devletleri Ombudsmanlar Birliği
(TÜRKOMB) faaliyetleri kapsamında insan hakları saha çalışmaları yürütülecektir.
Ayrıca, Afrika ve Güney Amerika ülkelerinin Ombudsmanlık kurumlarıyla ilişkilerimizin
güçlendirilmesi planlanmaktadır.
99