Page 54 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 54
2022 yılında da yapılan başvuruların %76,87’si “e-Başvuru" sistemi ile %20,40’ı ise posta vasıtası
ile gerçekleştirilmiştir.
Tablo 22: 2022 Yılı Şikâyetlerinin Başvuru Şekillerine Göre Dağılımı
Başvuru şekli Sayı Yüzde %
Faks 20 0,11%
Elden 428 2,40%
Posta 3.635 20,40%
E-Başvuru 13.696 76,87%
E-Posta 37 0,21%
TOPLAM 17.816
Şekil 14: 2022 Yılı Şikâyetlerin Başvuru Şekillerine Göre Dağılım (%)
2022 yılında yapılan şikâyet başvuruları konu bazlı değerlendirildiğinde en fazla başvuru %24,27
ile kamu personel rejimi alanında yapılmış, bunu %20,56 ile adalet, milli savunma ve güvenlik,
%10,32 ile mahalli idarelerce yürütülen hizmetler,%7,96 ile eğitim-öğretim, gençlik ve spor alanı,
%7,76 ile ekonomi, maliye ve vergi, %6,02 ile de çalışma ve sosyal güvenlik alanları takip etmiştir.
Tablo 23: 2022 Yılı Şikâyet Başvurularının Konularına Göre Dağılımı
Konu/Alan Sayı Yüzde %
Kamu personel rejimi 4.324 24,27%
Adalet, milli savunma ve güvenlik 3.663 20,56%
Mahallî idarelerce yürütülen hizmetler 1.839 10,32%
Eğitim-öğretim, gençlik ve spor 1.419 7,96%
Ekonomi, maliye ve vergi 1.383 7,76%
Çalışma ve sosyal güvenlik 1.072 6,02%
53