Page 51 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 51

1.1.2 Performans Göstergeleri

                   Performans          Ölçü                2022         2022         2023     2024      2025
                   Göstergeleri        Birimi   2021       Hedef    Gerçekleşme  Tahmin  Tahmin  Tahmin
               2- Kişi haklarının
               korunması ve idarenin
               işleyişi bakımından     Adet      3.864     3.864        3.916       3.900     3.940    3.980
               çözüme kavuşturulan
               şikâyet başvuru sayısı

              Göstergeye  İlişkin  Açıklama:Başvuranın  taleplerinin  karşılanması,  tavsiye  veya  idare  ile
                                             uzlaşmanın  sağlanması  suretiyle,  Kurum  tarafından  çözüme
                                             kavuşturulan şikâyet başvuru sayısına ilişkindir.
              Hesaplama Yöntemi:                Kuruma ulaşan tüm şikâyet başvuruları içinden ilgili dönemde
                                                                  çözüme kavuşturulanların sayısı dikkate alınmaktadır.

              Verinin Kaynağı:               Kurum tarafından oluşturulan, işleyiş sırasında kullanılan ve Kurum
                                             sistemlerinde (SYS-EBYS) yer alan bilgi-belgeler (Söz konusu veri
                                             kaynağı, 6328 sayılı Kanun gereğince her yıl TBMM’ye sunulan
                                             Yıllık Raporlarda ve Sayıştay ile kamuoyunun denetimine açık olan
                                             İdare Faaliyet Raporlarında alenileştirilmektedir).

              Sorumlu İdare:                       KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU

              Performans Göstergesine İlişkin Faaliyet Açıklamaları:
              
              Şikâyet başvurusunun daha etkin ve hızlı bir şekilde çözüme kavuşturulmasını sağlayan uzlaştırma
              yoluyla uyuşmazlıkların çözümü usulü Kurumumuzca en sık başvurulan yöntemlerdendir. Kurumun
              başarısı ikna gücüne dayalı arabuluculuk ve uzlaştırıcı rolünde saklıdır. Bu nedenle şikâyetlerin daha
              hızlı ve etkin çözümü için Kurumumuzca vatandaş ve idare arasında köprü görevi yürütülerek dostane
              çözüme ulaşılmaya çalışılmaktadır. Bu bağlamda; 2013 yılında 184, 2014 yılında 123, 2015 yılında
              161, 2016 yılında 80 adet dosya uzlaşma yöntemiyle çözüme kavuşturulmuştur.

              “Kamu  Denetçiliği  Kurumu  Kanununun  Uygulanmasına  İlişkin  Usul  ve  Esaslar  Hakkında
              Yönetmelik’te”  02/03/2017  tarihli  ve  29995  sayılı  Resmi  Gazetede  yayımlanan  değişiklik  ile
              Kurumumuzun  kuruluş  amacı  doğrultusunda  yapılan  katkı  ve  hizmetlerini  düzgün  ifade
              edilebilmesini  teminen  “Dostane  Çözüm  Kararı”  eklenerek  uzlaşma  kültürünün  çerçevesi  daha
              anlamlı hale getirilmiştir.

              Bu kapsamda Çözüme Kavuşturulan Dosya Sayısı; 2017 yılında 1.887, 2018 yılında 2.498, 2019
              yılında 2.707, 2020 yılında 2.867, 2021 yılında da 3.160 olmuştur. 2022 yılına bakıldığında ise
              toplam “Çözüme Kavuşturulan Dosya Sayısı” 2.194 olup bunların 1.419 adedi Dostane Çözüm
              Kararı ile 775 adedi ise Gönderme Kararı ile gerçekleştirilmiştir.

              Tablo 19: 2022 Yılında Dostane Çözüm Yoluyla Çözüme Kavuşturulan Dosya Dağılımı
                                                     Dostane Çözüm           Gönderme         TOPLAM
                                                       Kararı İle             Kararı İle
              Dostane Çözümle
              Sonuçlandırılan Dosya Sayısı                 1.419                 775              2.194

                                                          64,68%               35,32%

                                                                                                            50
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56