Page 53 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 53
1.1.3 Performans Göstergeleri
Performans Ölçü 2022 2022 2023 2024 2025
Göstergeleri Birimi 2021 Hedef Gerçekleşme Tahmin Tahmin Tahmin
3- Kişi haklarının
korunması ve idarenin
işleyişi bakımından
incelenen ve Adet 19.740 20.170 18.094 20.372 20.575 20.781
sonuçlandırılan şikâyet
başvuru sayısı
Göstergeye İlişkin Açıklama: Kurumun görevi doğrultusunda inceleyerek sonuca bağladığı şikâyet
başvurularının ne kadar olduğuna ilişkindir.
Hesaplama Yöntemi: Kuruma ulaşan tüm şikâyet başvuruları içinden ilgili dönemde
çözüme kavuşturulanların sayısı dikkate alınmaktadır.
Verinin Kaynağı: Kurum tarafından oluşturulan, işleyiş sırasında kullanılan ve Kurum
sistemlerinde (SYS-EBYS) yer alan bilgi-belgeler (Söz konusu veri
kaynağı, 6328 sayılı Kanun gereğince her yıl TBMM’ye sunulan
Yıllık Raporlarda ve Sayıştay ile kamuoyunun denetimine açık olan
İdare Faaliyet Raporlarında alenileştirilmektedir).
Sorumlu İdare: KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Performans Göstergesine İlişkin Faaliyet Açıklamaları:
Kurumumuza 2022 yılında 17.816 adet olmak üzere 2013 yılından itibaren toplam 207.403 başvuru
yapılmıştır.
Tablo 21: Yıllar İtibariyle Başvuru Sayıları
Yıl/Tarih 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 Toplam
Toplam 7.638 5.639 6.055 5.519 17.131 17.585 20.968 90.209 18.843 17.816 207.403
Şikâyet Sayısı
Şekil 13: Yıllar İtibariyle Başvuru Sayıları
52